Az emelkedő élelmiszerárak, az egyre magasabb közüzemi költségek és a gazdasági visszaesés lehetősége a három legnagyobb kihívás, amikkel a fogyasztók manapság szembe kerülnek. A NielsenIQ világszintű kutatása szerint az elsőt a megkérdezettek 33, a másodikat 20, a harmadikat 19 százalékuk említette.
A fogyasztói viselkedéseket, fogyasztási szokásokat kutató intézet nemrégiben adta közre Mid-Year Consumer Outlook: Guide to 2025 című jelentését. „Az elmúlt hat hónapban határozott elmozdulás figyelhető meg az óvatos vásárlástól a tudatos fogyasztás felé” – idézte Lauren Fernandest, a NielsenIQ illetékes vezetőjét az ESM Magazine.
Szerinte a fogyasztók az infláció szaggatta évek után hajlandóak többet költeni, de fél szemüket még mindig rajta tartják azokon a jelzéseken, amelyek helyzetük rosszabbra fordulásával fenyegetnek. Ezt támasztja alá a vizsgálatnak az az eredménye, hogy a megkérdezettek 67 százaléka hajlandó kipróbálni olyan márkák termékeit, amelyeket nem ismer, ha azok olcsóbbak megszokott választásainál.
Mit szeretnének a nyugdíjasok?
További kutatási eredmény, hogy a fogyasztók fele több saját márkás terméket vásárol, mint korábban. Nem kicsi azok aránya sem, 40 százalék, akik akkor is átváltanának egy saját márkás termék vásárlására, ha azt jónak tartanák, ha drágább lenne a gyártói márkás alternatíváknál.
A NielsenIQ szerint a kiskereskedőknek mindenképpen be kell vezetniük a mesterséges intelligenciával (MI) támogatott technikákat, amelyekkel pontosabban fel tudják deríteni vásárlóik igényeit és támogatni tudják az idősebb fogyasztókat a választásaikban. A jelentés ezzel kapcsolatban is tett két megállapítást.
Az egyik szerint a világ vásárlóinak 40 százaléka elfogadja azokat a vásárlási javaslatokat, amiket az MI-től kap. Azok aránya is 40 százalék, akik értékelnék, ha az MI automatizálná és felgyorsítaná mindennapi bevásárlásaikat.