2p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Immáron egy felmérés is bizonyítja, hogy a vásárlók az elmúlt fél évben óvatosan növelték kiadásaikat, de kétharmaduk kész kipróbálni új termékeket és márkákat, ha azok olcsóbbak.

Az emelkedő élelmiszerárak, az egyre magasabb közüzemi költségek és a gazdasági visszaesés lehetősége a három legnagyobb kihívás, amikkel a fogyasztók manapság szembe kerülnek. A NielsenIQ világszintű kutatása szerint az elsőt a megkérdezettek 33, a másodikat 20, a harmadikat 19 százalékuk említette.

A fogyasztói viselkedéseket, fogyasztási szokásokat kutató intézet nemrégiben adta közre Mid-Year Consumer Outlook: Guide to 2025 című jelentését. „Az elmúlt hat hónapban határozott elmozdulás figyelhető meg az óvatos vásárlástól a tudatos fogyasztás felé” – idézte Lauren Fernandest, a NielsenIQ illetékes vezetőjét az ESM Magazine.

Szerinte a fogyasztók az infláció szaggatta évek után hajlandóak többet költeni, de fél szemüket még mindig rajta tartják azokon a jelzéseken, amelyek helyzetük rosszabbra fordulásával fenyegetnek. Ezt támasztja alá a vizsgálatnak az az eredménye, hogy a megkérdezettek 67 százaléka hajlandó kipróbálni olyan márkák termékeit, amelyeket nem ismer, ha azok olcsóbbak megszokott választásainál.

Mit szeretnének a nyugdíjasok?

További kutatási eredmény, hogy a fogyasztók fele több saját márkás terméket vásárol, mint korábban. Nem kicsi azok aránya sem, 40 százalék, akik akkor is átváltanának egy saját márkás termék vásárlására, ha azt jónak tartanák, ha drágább lenne a gyártói márkás alternatíváknál.

Egyre több saját márkás kerül a zacskókba
Egyre több saját márkás kerül a zacskókba
Fotó: Pixabay

A NielsenIQ szerint a kiskereskedőknek mindenképpen be kell vezetniük a mesterséges intelligenciával (MI) támogatott technikákat, amelyekkel pontosabban fel tudják deríteni vásárlóik igényeit és támogatni tudják az idősebb fogyasztókat a választásaikban. A jelentés ezzel kapcsolatban is tett két megállapítást.

Az egyik szerint a világ vásárlóinak 40 százaléka elfogadja azokat a vásárlási javaslatokat, amiket az MI-től kap. Azok aránya is 40 százalék, akik értékelnék, ha az MI automatizálná és felgyorsítaná mindennapi bevásárlásaikat. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Hogyan lehet spórolni a bútorszállítás során?
Márkázott tartalom | 2025. február 16. 11:21
A költöztetés egyik legnehezebb és legfontosabb része a bútorszállítás, amely külső segítség nélkül idő- és energiaigényes feladat lenne. Egy megbízható költöztetőcég igénybevételével azonban jelentősen csökkenthetők a kiadások, miközben azt is biztosítani tudjuk, hogy a bútorok épségben érkezzenek meg az új helyre.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló A csípőízületi problémák komoly pénzügyi hatással lehetnek a családi költségvetésre
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 11:38
A csípőfájdalom komoly akadályt jelenthet a mindennapi életben, mivel megnehezítheti az olyan alapvető tevékenységeket, mint a járás, a lépcsőzés vagy akár az ülés. Ez az állapot különösen problémás lehet a munkavégzés során, hiszen a folyamatos fájdalom csökkenti a teljesítményt, és akár táppénzre is kényszeríthet bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG