2p

Immáron egy felmérés is bizonyítja, hogy a vásárlók az elmúlt fél évben óvatosan növelték kiadásaikat, de kétharmaduk kész kipróbálni új termékeket és márkákat, ha azok olcsóbbak.

Az emelkedő élelmiszerárak, az egyre magasabb közüzemi költségek és a gazdasági visszaesés lehetősége a három legnagyobb kihívás, amikkel a fogyasztók manapság szembe kerülnek. A NielsenIQ világszintű kutatása szerint az elsőt a megkérdezettek 33, a másodikat 20, a harmadikat 19 százalékuk említette.

A fogyasztói viselkedéseket, fogyasztási szokásokat kutató intézet nemrégiben adta közre Mid-Year Consumer Outlook: Guide to 2025 című jelentését. „Az elmúlt hat hónapban határozott elmozdulás figyelhető meg az óvatos vásárlástól a tudatos fogyasztás felé” – idézte Lauren Fernandest, a NielsenIQ illetékes vezetőjét az ESM Magazine.

Szerinte a fogyasztók az infláció szaggatta évek után hajlandóak többet költeni, de fél szemüket még mindig rajta tartják azokon a jelzéseken, amelyek helyzetük rosszabbra fordulásával fenyegetnek. Ezt támasztja alá a vizsgálatnak az az eredménye, hogy a megkérdezettek 67 százaléka hajlandó kipróbálni olyan márkák termékeit, amelyeket nem ismer, ha azok olcsóbbak megszokott választásainál.

Mit szeretnének a nyugdíjasok?

További kutatási eredmény, hogy a fogyasztók fele több saját márkás terméket vásárol, mint korábban. Nem kicsi azok aránya sem, 40 százalék, akik akkor is átváltanának egy saját márkás termék vásárlására, ha azt jónak tartanák, ha drágább lenne a gyártói márkás alternatíváknál.

Egyre több saját márkás kerül a zacskókba
Egyre több saját márkás kerül a zacskókba
Fotó: Pixabay

A NielsenIQ szerint a kiskereskedőknek mindenképpen be kell vezetniük a mesterséges intelligenciával (MI) támogatott technikákat, amelyekkel pontosabban fel tudják deríteni vásárlóik igényeit és támogatni tudják az idősebb fogyasztókat a választásaikban. A jelentés ezzel kapcsolatban is tett két megállapítást.

Az egyik szerint a világ vásárlóinak 40 százaléka elfogadja azokat a vásárlási javaslatokat, amiket az MI-től kap. Azok aránya is 40 százalék, akik értékelnék, ha az MI automatizálná és felgyorsítaná mindennapi bevásárlásaikat. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG