2p

Immáron egy felmérés is bizonyítja, hogy a vásárlók az elmúlt fél évben óvatosan növelték kiadásaikat, de kétharmaduk kész kipróbálni új termékeket és márkákat, ha azok olcsóbbak.

Az emelkedő élelmiszerárak, az egyre magasabb közüzemi költségek és a gazdasági visszaesés lehetősége a három legnagyobb kihívás, amikkel a fogyasztók manapság szembe kerülnek. A NielsenIQ világszintű kutatása szerint az elsőt a megkérdezettek 33, a másodikat 20, a harmadikat 19 százalékuk említette.

A fogyasztói viselkedéseket, fogyasztási szokásokat kutató intézet nemrégiben adta közre Mid-Year Consumer Outlook: Guide to 2025 című jelentését. „Az elmúlt hat hónapban határozott elmozdulás figyelhető meg az óvatos vásárlástól a tudatos fogyasztás felé” – idézte Lauren Fernandest, a NielsenIQ illetékes vezetőjét az ESM Magazine.

Szerinte a fogyasztók az infláció szaggatta évek után hajlandóak többet költeni, de fél szemüket még mindig rajta tartják azokon a jelzéseken, amelyek helyzetük rosszabbra fordulásával fenyegetnek. Ezt támasztja alá a vizsgálatnak az az eredménye, hogy a megkérdezettek 67 százaléka hajlandó kipróbálni olyan márkák termékeit, amelyeket nem ismer, ha azok olcsóbbak megszokott választásainál.

Mit szeretnének a nyugdíjasok?

További kutatási eredmény, hogy a fogyasztók fele több saját márkás terméket vásárol, mint korábban. Nem kicsi azok aránya sem, 40 százalék, akik akkor is átváltanának egy saját márkás termék vásárlására, ha azt jónak tartanák, ha drágább lenne a gyártói márkás alternatíváknál.

Egyre több saját márkás kerül a zacskókba
Egyre több saját márkás kerül a zacskókba
Fotó: Pixabay

A NielsenIQ szerint a kiskereskedőknek mindenképpen be kell vezetniük a mesterséges intelligenciával (MI) támogatott technikákat, amelyekkel pontosabban fel tudják deríteni vásárlóik igényeit és támogatni tudják az idősebb fogyasztókat a választásaikban. A jelentés ezzel kapcsolatban is tett két megállapítást.

Az egyik szerint a világ vásárlóinak 40 százaléka elfogadja azokat a vásárlási javaslatokat, amiket az MI-től kap. Azok aránya is 40 százalék, akik értékelnék, ha az MI automatizálná és felgyorsítaná mindennapi bevásárlásaikat. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
Vásárló Próbál példát mutatni a Nike abban, hogyan lehet túlélni Trump új világrendjét
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 11:29
Bár Donald Trump vámháborújának hatásait nem tudják elkerülni a cégek, van mozgásterük abban, miként emelik egyes termékeik árát. A Nike például a gyerekeknek szánt cipőkért egyelőre nem kér többet.
Vásárló 7 dolog, amitől az energiaszinted és a fókuszod is a csúcson marad
Márkázott tartalom | 2025. május 20. 09:43
A mai rohanó világban nemcsak fizikailag, de szellemileg is helyt kell állnunk nap mint nap, ennek ellenére gyakran érezheted te is úgy, hogy a nap közepére teljesen lemerülsz. Ilyenkor nem tudsz koncentrálni, a feladatok csak gyűlnek, amitől egyre stresszesebb lehetsz. Ne aggódj, nem vagy ezzel egyedül. De még ennél is jobb hír az, hogy néhány tudatos döntéssel sokat tehetsz azért, hogy elkerüld ezt a spirált. Íme 7 dolog, amit ha beiktatsz a napjaidba, nagy különbséget tapasztalhatsz.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG