3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Meglepőnek tűnik, de Európán belül Svájcban vásárolnak a legnagyobb arányban saját márkás termékeket az emberek. Magyarország ebben is közepesen fejlett szinten áll a lengyelek mögött és a csehek előtt.

Európa 17 országában 2023-ban és 2022-ben 38,1 százalék volt a saját márkás termékek részesedése az áruházak értékesítéséből. Ez 1,7 százalékponttal magasabb arány, mint a 2022-ben és 2021-ben együttvéve. Egyebek mellett ez derült ki a NielsenIQ felméréséből, amit a Private Label Manufacturers Association (PLMA) megrendelésére készített a piackutató cég.

A saját márkás termékek a mostani időszakban, a drágulás miatt kiemelt szerepet kapnak világszerte. Egyre több vásárló próbálja kompenzálni az áremelkedéseket azzal, hogy az áruházak saját márkás termékeit keresi, amelyek olcsóbbak a gyártói márkás cikkeknél. Ez azzal a következménnyel jár, hogy azok az élelmiszergyártók, amelyek erőteljesen jelen vannak az ilyen termékek előállításában, hasznát látják ennek a kitartó folyamatnak - erre jutott a Moody's napokban megjelent elemzése

Svájc, mint felemás kivétel

A NielsenIQ összesítése szerint csak egy országban, Svájcban csökkent ez az arány, de egyben ez az egyetlen ország, ahol 50 százalék felett részesednek ezek a termékek az értékesítésben. Konkrétan 2023-ban 51,8  százalékkal, ami 0,1 százalékponttal alacsonyabb, mint 2022-ben. A 17 piac közül 11-ben érnek el 30 százalék feletti részesedést a saját márkás termékek és hat olyan ország van, ahol meghaladja a 40 százalékot ez az arány. 

Mennyire mennek a saját márkások? Fotó: Depositphotos
Mennyire mennek a saját márkások? Fotó: Depositphotos

A legnagyobb növekedés, 4,4 százalékponttal Portugáliában volt, amelyet Németország és Csehország követ, 2,9 és 2,8 százalékponttal. A három legnagyobb európai ország, az Egyesült Királyság, Franciaország és Németország átlagosan 39,6 százalékos arányt mutatott fel, ami 1,9 százalékponttal magasabb, mint egy évvel korábban.

Kelet-Közép-Európában Csehország, Lengyelország és Magyarország helyzetét vizsgálták a piackutatók. A három országban az értékesített termékek - sorrendben - 23,2, 32,7 és 29,1 százalékát tették ki a saját márkás termékek. Ezek az arányok határozottan, kitartóan növekednek.

Mely termékek a legkeresettebbek? 

A régiós vevők elsősorban a romlandó ételek és az állateledelek esetén választják az áruházak saját márkás termékeit. 

Az összes országot nézve pedig a vevők főként szintén a romlandó és a fagyasztott ételek, valamint a papíráruk és a normál hőmérsékleten tárolt élelmiszerek esetén szavaznak a saját márkás termékekre. Ebben a körben átlagosan 51,3 százalék ezek aránya a 17 európai ország összesen 230 milliárd euró értékű sajátmárkás-piacán.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG