4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az elmúlt időszak ugyan az infláció csökkenését hozta, ám ez nem volt elég erőteljes ahhoz, hogy az áruházak forgalma visszatérjen a korábbi szintekre. A saját márkás termékek hódítása folytatódik.

A kitartó infláció és a növekvő hitelkamatok akadályozzák, hogy a csomagolt élelmiszerek forgalma visszatérjen korábbi szintjére és gyorsan növekedjen az ezeket gyártó cégek nyeresége.

Ebből jól látszik, hogy a prémium minőségű termékeket és a mindennapi életben nem feltétlenül szükséges árukat kínáló vállalatokra nehezebb idők várnak, mint azokra, amelyek olcsó mindennapi fogyasztási cikkeket kínálnak. Erre jutott a Moody’s hitelminősítő kiskereskedelmi elemzése, amelyről az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál számolt be.

Növekvő bevétel, nagyobb marzs

A Moody’s szakértői szerint az élelmiszeripari vállalatok többsége nagyobb profitot fog elérni 2023-ban, mint egy évvel korábban. Ez részben annak köszönhető, hogy növekedtek az értékesítési árak, ami szélesítette a profitrátákat. Eközben idén gyengébb az inflációs nyomás, mint amilyen 2022-ben volt. Az átlagos üzemi profitráta az ágazatban 4 és 7 százalék között alakulhat a következő egy-másfél évben. Ugyanakkor a makacs infláció, amit számos fejlett országban tapasztalhatunk, várhatóan továbbra is lefarag valamennyit az üzemi eredményekből.

Továbbra is egyre több vásárló próbálja kompenzálni az áremelkedéseket azzal, hogy az áruházak saját márkás termékeit keresi, amelyek olcsóbbak a gyártói márkás cikkeknél. Ez azzal a következménnyel jár, hogy azok az élelmiszergyártók, amelyek erőteljesen jelen vannak az ilyen termékek előállításában, hasznát látják ennek a kitartó folyamatnak.

Tovább fokozható a saját márkás termékek vonzereje

A saját márkás termékek forgalmazásában a diszkontok viszik a prímet, céljuk, hogy az olcsónál is olcsóbb termékeket kínáljanak. Az úgynevezett kemény diszkontok ezt többek között úgy érik el, hogy az áruházaikban polcok helyett raklapról árulják termékeket.

A túlzott egyszerűség miatt nem gondolnánk, hogy az alacsony árakon túl más is beszippanthatná a vevőket ezekbe a boltokba, ám az amerikai Costco rá tud cáfolni erre – derült ki a The Street cikkéből.

A kemény diszkont üzleti modellje szerint a vevőknek évi 60 dolláros - 22 ezer forint - tagsági díjat kell fizetniük. Ez adja a cég bevételeinek kisebb részét. Ezért cserébe vállalják, hogy áraik annyival alacsonyabbak versenytársaikénál, hogy megéri kifizetni a tagsági díjat.

Árfolyam

A Costco minderre rátesz egy lapáttal a Kirkland Signature saját márkával. Ez alatt az élelmiszerektől a szeszes italokon és a háztartási cikkeken át a ruhákig sok mindent kínálnak. A Kirkland Signature divatossá, trendivé tudott válni, ami a jó áron felül is erősíti vonzerejét. A vevők figyelik a közösségi médiában, milyen saját márkás újdonságok jönnek, és számos terméket nagyon gyorsan szétkapkodnak a boltokban. Vannak ugyanis köztük olyanok, amelyeket azonnal feltesznek az internetre, hogy némi haszonnal továbbértékesítsék azokat.

Tagsági díj fejében nyújt alacsony árakat az amerikai diszkontlkánc, a Costco. Fotó: Depositphotos
Tagsági díj fejében nyújt alacsony árakat az amerikai diszkontlkánc, a Costco. Fotó: Depositphotos

A Kirkland Signature ruházati cikkeit sokan felvállalják azon az alapon, hogy elég divatosak. Mások éppen ellenkezőleg, ezek viselésével akarják ország-világ tudomására hozni, hogy magasról tesznek a divatra. A saját márkának köszönhető a Costco forgalmának 25 százaléka, amihez hasonlót még a nagy versenytárs Walmart Sam’s Club termékei sem tudnak felmutatni.

Ez is hozzájárul ahhoz, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában a vásárlók 92,6 százaléka megújítja Costco-tagságát az egyéves lejárat után. Ezt a vásárlói hűséget is megirigyelheti sok kiskereskedő.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Egy óra, ami többet ér, mint egy budapesti villa
Kenessei András | 2025. május 3. 16:59
Melyik a világ legértékesebb órája? Egy svájci karóra, amely nem aranyból készült, mégis rekordáron kelt el egy hongkongi aukción. Miért éri meg több millió dollárt egyetlen acél karóra? Megmutatjuk a titkát és a háttértörténetét!
Vásárló Ezerboltos offenzívát indít a Penny Magyarország mellett
Buksza blog | 2025. május 3. 10:37
A Penny tulajdonosa, a német Rewe boltlánc a romániai piacban lát fantáziát Kelet-Közép-Európában, ezért úgy döntött, hogy egy rakás pénzt fordít ottani eladásai felpörgetésére.
Vásárló Nagyon berágtak a dánok, az amerikai ikont is büntetik Trump szívózása miatt
Buksza blog | 2025. május 1. 13:01
A dánok nagyon zokon vették, hogy az amerikai elnök arról lamentál, hogy az Egyesült Államoknak annektálnia kellene a Dániához tartozó Grönlandot, ahogy az oroszok lenyúlták Ukrajnától a Krímet.
Vásárló Egy termék mind felett – csalóka árváltozás a diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. május 1. 05:48
Első ránézésre jelentős, bő 2 százalékos drágulással zárult az április a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint. Ha azonban a sajtot kivesszük a képletből, akkor sokkal barátságosabb az összkép. 
Vásárló Így már nem lehet étrend-kiegészítőket reklámozni
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 15:03
Tilos az egészségre vonatkozó állításokat alkalmazni olyan étrend-kiegészítők reklámozásában, amelyek botanikai anyagokat – például gyógynövényeket vagy növényi kivonatokat – tartalmaznak, amíg ezek tudományos értékelése és uniós szintű engedélyezése le nem zárul – erősítette meg a Európai Unió bíróságának szerdai döntése.
Vásárló Itt a Szentkirályi válasza az energiaitalos szigorításra
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 14:49
Tiszteletben tartják.
Vásárló Május 1-jei hosszú hétvége: így lesznek nyitva a boltok
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 13:23
Négynapos hosszú hétvége jön májusban.
Vásárló Trump hazavághatja a karácsonyt
Buksza blog | 2025. április 29. 12:55
Számos online kereskedő döntött úgy, hogy nem vesz részt az Amazon idén júliusi Prime Day árleszállítási akciójában, mert Kínából származó áruja megdrágult az amerikai büntetővámok miatt.
Vásárló Visszaszóltak a boltosok, a nyugdíjasok is pórul járhatnak
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 12:03
Rossz ötlet az OKSZ szerint az árrésstop kiterjesztése. 
Vásárló Óriási lépés: megtiltják a 18 éven aluliaknak az energiaital vásárlást
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 10:50
Várhatóan június elején.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG