Erős eredményeket tett közzé az Alphabet. A Google anyavállalatának első negyedéves bevétele és egy részvényre eső nyeresége is meghaladta az elemzői várakozásokat, köszönhetően a keresőhirdetési üzletág erősségének – derül ki az Equilor összefoglalójából. A negyedéves bevétel 76,5 milliárd dollár lett, meghaladva az elemzők által várt 75,4 milliárdot, míg a nettó eredmény részvényenként 2,81 dollár lett, szemben a Wall Street 2,01 dolláros becslésével.
Van egy titokzatos üzletrész, ami 8 milliárd dollárral felértékelődött
A vállalat első negyedéves eredménye tartalmaz
egy 8 milliárd dolláros „nem realizált nyereséget a nem forgalomképes értékpapírjainkon, amelyek egy magáncégbe történt befektetésünkhöz kapcsolódnak”.
A magáncég, amelyet az Alphabet nem nevezett meg a gyorsjelentésében, egyes források szerint Elon Musk Space Exploration Technologies Corp. nevű vállalata. A Google legalább 2015 óta befektetője a SpaceX-nek, amikor a Fidelity Investmentshez csatlakozva 1 milliárd dolláros befektetésben vett részt a cégben, és együttesen mintegy 10 százalékos részesedést szerzett.
Hasít a Cloud és a keresőhirdetés, mindenki podcasteket hallgat
A Google Cloud 2,18 milliárd dolláros üzemi eredményt ért el, ami felülmúlta az elemzők 1,94 milliárd dolláros becslését, annak ellenére, hogy az árbevétel tekintetében kissé elmaradt a várakozásoktól. Az eredmények azt jelzik, hogy a Google a lassuló eladások ellenére is több nyereséget tud kihozni a Cloudból. Bár a Google Cloud még mindig a harmadik helyen áll az Amazon.com Inc. és a Microsoft Corp. kínálata mögött, ez az Alphabet egyik legfontosabb növekedési területe.
A tőkekiadások (capex) 17,2 milliárd dollárt tettek ki az első negyedévben, ami valamivel magasabb, mint az elemzők 17,1 milliárd dolláros várakozása.
Fotó: Depositphotos
A keresőhirdetések 50,7 milliárd dolláros forgalmat generáltak, ami enyhén múlta felül az elemzők 50,3 milliárd dolláros átlagos előrejelzését. A Google videostreaming oldala, a YouTube, amely februárban lett 20 éves, 8,92 milliárd dolláros bevételt ért el, ami az elemzők 8,94 milliárd dolláros becsléséhez képest enyhe elmaradást jelent. A YouTube, amely nagy lendületet vett a podcasting területén, nemrégiben jelentette be, hogy havonta egymilliárd ember néz podcastokat a platformján – ezzel megelőzte a Spotify.t és az Apple-t is ebben a kategóriában.
A Privátbankárt is magába foglaló Klasszis Média podcastjei is megtalálhatóak a Youtube-on illetve a Youtube Music-on is. Podcast csatornánk elérhetőségeit itt gyűjtöttük össze, a közvetlen Spotify-os elérhetőséget pedig itt találja >>
A videómegosztó, amely bevételeinek nagy részét reklámokból szerzi, az előfizetések terén is növekedést ért el – közölték a Google vezetői az elemzői háttérbeszélgetésen.
Az Equilor hírlevele felidézi: az Alphabet igazgatótanácsa 70 milliárd dolláros részvény-visszavásárlást engedélyezett, és 5 százalékkal, részvényenként 21 centre emelte az osztalékot.