Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elektromos autók összköltsége egy nemzetközi fogyasztóvédelmi szervezet szerint 2024-re lehet majd azon a szinten, mint most egy hatékonyabb benzines járműé, és tömegtermékké válhatnak. A fogyasztók azonban kivárnak, nem tudni, meddig. Ausztriában autónként 4000 eurós támogatást adnának a vevőknek, hasonlóan Németországhoz.
Elektromos töltőállomás Budapesten az Elmű előtt.

A következő évtized közepére lesznek az elektromos autók költségei a tömegek számára is versenyképesek – erre a megállapításra jutott az európai fogyasztóvédelmi szervezetek szövetsége, a BEUC tanulmánya. A Süddeutsche Zeitung azt írja, jelenleg egy átlagos elektromos autó fenntartási költségei évente 2000 euróval meghaladják a benzines és 4000 euróval a dízeles járművekét.

Ennek fő oka a járművek magas beszerzési költsége, amit az alacsonyabb szervizköltségek és üzemanyag-ráfordítás sem egyenlít ki még. A magas vételárak miatt, valamint a töltőállomások hiánya és a korlátozott hatótávolság következtében a vevők egyelőre erősen visszafogják magukat. A nemrég bevezetett, autónként négyezer euróig terjedő német vásárlási támogatásra eddig csak 4500-an jelentkeztek, kevesebben a vártnál, amit kudarcként értékelnek.

Olcsóbbat, messzebbre, több töltővel

A cikk szerint ez az állami támogatás már kiegyenlíti a költséghátrányt, a vevők mégis visszafogottak. Valószínűleg sok vevő kivár, amíg a kocsik még olcsóbbak, a hatótávolság még nagyobb és a töltési infrastruktúra még jobb lesz. Ennek ellenére a szervezet vezetője úgy véli, a következő évtized közepére a tömegeknek is elérhetőek lesznek az elektromos autók, nem csak a jól kereső rétegek számára.

A tanulmány egyébként abból indul ki, hogy eközben a hagyományos autók is hatékonyabbak lesznek. A 2025-ös évben forgalomba álló fosszilis üzemű autók teljes élettartamuk alatt átlagosan 6500 euróval kevesebbe kerülnek majd, mint most. Azzal is kalkuláltak, hogy a hagyományos üzemű autók a valóságban 42 százalékkal több üzemanyagot fogyasztanak, mint a laporatóriumi adatok szerint (az ICCT adatai alapján).

Ausztriában is jön a 4000 euró

Lehet azonban, hogy a fogyasztók még tovább várnak a csökkenő akkumulátorárakra, amelyek drasztikus esését tíz éven belül prognosztizálják. Így egyfajta árpóker alakul ki, a fogyasztók várnak, várnak, amíg úgy nem néz ki, hogy az elektromos kocsikat bagóért adják. „Olyan ez, mint a ketchup-os palack, tudjuk, hogy jön valami, de azt nem, hogy mikor, és mennyi lesz” – idézik a Daimler értékesítési vezetőjét.

Ausztriában jövő év márciusától a németországihoz hasonlóan autónként 4000 eurós támogatás bevezetését tervezik az elektromos autókra – derült ki a napokban. Hibrid járművekre 1500 euró támogatást lehet majd kapni. Egyes jogi személyek is 3000 eurós támogatást kaphatnak. Jár majd támogatás elektromos kétkerekűekre és könnyű munkagépekre is. A programra 72 millió eurót szánnak.

Támogatják a töltőállomásokat is

Az osztrák Der Standard szerint Ausztriában eddig 8600 elektromos autót állítottak forgalomba Ausztriában, ebből idén 4500-at. Darabonként 10 ezer euróval támogatják majd a töltőállomásokat, melyek költsége egyébként 90 ezer euró körüli, és a magánszemélyek otthoni töltőkészülékeire is jár majd plusz 200 euró.

A Heise.de azzal foglalkozott, mi lenne olcsóbb, az elektromos meghajtás, vagy a hidrogénnel működő üzemanyagcella, és melyik védené jobban a környezetet? Egy német és egy amerikai egyetem kutatói a 2035-re várható állapotot modellezték, és arra jutottak, hogy majdnem egyformán, 40, illetve 41 százalékkal csökkenne a két módszerrel arra az évre a szén-dioxid kibocsátás. Az elemekkel azonban ugyanez lényegesen olcsóbban lesz elérhető.

A különböző autógyárak terveiről többször írtunk a napokban, így például a Volkswagenről itt, a Daimlerről, a Jaguarról és a 700 kilométeres hatótávolságról itt, a Toyota terveiről pedig itt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Hogyan tervezzünk pénzügyeinkben válság idején?
PR | 2025. szeptember 17. 16:25
Az infláció és a gazdasági bizonytalanság kétségtelenül hatással van mindennapi közérzetünkre. Ebben a folyamatos változásban sokan keresik a megoldást: hogyan reagáljunk, amikor a külső körülmények egyre kiszámíthatatlanabbá válnak? Másként fogalmazva: milyen szemléletet érdemes követni pénzügyeink kezelésében válság idején?
Személyes pénzügyek Ezentúl januárban nem gazdaságos meghalni a nyugdíjasoknak
Hollós János | 2025. szeptember 17. 09:21
A kormány módosította a 13. havi nyugdíj kifizetésének szabályait. Elvileg apróság lenne a változtatás mégis legalább tízezer családot érint és felvet emberiességi aggályokat. Folytatódik laptársunk, szintén a Klasszis Média lapcsoporthoz tartozó Piac és Profit podcast sorozata, a Nyugdíjszerviz Farkas András nyugdíjszakértővel és Karácsony Mihállyal, az Országos Nyugdíjas Parlament elnökével.
Személyes pénzügyek Elkártyázzák a pénzüket a magyarok?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 08:48
Soha nem látott mértékű tartozást halmoztak fel a plasztikokkal.
Személyes pénzügyek Mire juthatunk a júliusi áltagkeresettel az Otthon Start Hilellel?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 15:58
Júliusban a bruttó átlagkereset 9 százalékkal, míg a nettó átlagkereset 9,4 százalékkal bővült az előző évhez képest. A nettó mediánérték nagyobb mértékben, 10,7 százalékkal emelkedett, míg a reálkereset 4,9 százalékkal növekedett.
Személyes pénzügyek Ettől tarthat most a kormány: veszélyben a béremelési tervek?
Imre Lőrinc | 2025. szeptember 16. 06:50
Fennáll a veszélye annak, hogy a korábban vártnál jóval gyengébb idei gazdasági teljesítmény árát a legkisebb keresetűek fizetik majd meg. A kormány, a munkaadók és a munkavállalók még tavaly év végén állapodtak meg egy három évre szóló minimálbér-emelési tervről, aminek a 2026-ra vonatkozó, 13 százalékos célszáma egyre kevésbé tűnik megvalósíthatónak. 
Személyes pénzügyek Megadóztatnák a magyarok a gazdagokat – új kutatás érkezett
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 13:06
Közzétettek egy új közvélemény-kutatást.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis – Sikeres jelentkezés!
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 10:23
A jelentkezésedet sikeresen megerősítetted, regisztrációd sikeres!
Személyes pénzügyek Benézhetünk a magyar szupergazdagok pénztárcájába – hiánypótló kutatás látott napvilágot
Gáspár András | 2025. szeptember 10. 17:14
Hiánypótló kutatás készült a hazai bizalmi vagyonkezelési piacról – kiderült, hány szereplő van, hol működik belőlük a legtöbb és milyen összetételű vagyont kezelnek. Az Apelso Wealth Management a felső tízezer vagyonáról is érdekes adatokat tett közzé.
Személyes pénzügyek Őrület, mi zajlik a lakáspiacon
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 09:09
Országosan az 50-100 millió forintos ársávba tartozó lakóingatlanok iránti kereslet 118 százalékkal, a legfeljebb 50 millió forintért eladásra szánt társaik esetében pedig bő 80 százalékos volt a keresletbővülés június vége és szeptember eleje között.
Személyes pénzügyek Az Otthon Start viheti el a show-t a Babaváró elől
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 9. 09:24
A lakáspiaci ármelkedés után a Babaváró maximális, 11 milliós összege már messze nem fog annyit érni, mint a 2019-es induláskor. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG