Önállóan működő részleget hoz létre az elektromos járműtechnológia fejlesztésére a Toyota Motor Corp. A multinacionális vállalat az elmúlt húsz évben már több mint kilenc millió hibrid autót értékesített, tervei szerint pedig 2020-ra éves eladásainak több mint felét a részben elektromos hajtású modellek teszik majd ki.
A tisztán elektromos járműtechnológiai fejlesztésekre létesülő új részleg már idén decemberben megkezdi működését. A Toyota egyaránt foglalkozik hidrid, tisztán elektromos, valamint üzemanyagcellás hajtáslánc-technológia fejlesztésével is, kivárva, melyik „zöld technológia” lesz igazán úttörő a közlekedés jövőjét tekintve.
Károsanyag-kibocsátás nélküli üzemanyag?
A Toyota – az első sorozatgyártású hidrogén-üzemanyagcellás személygépkocsi, a Mirai megalkotójaként – kísérleti projektet indít a zéró károsanyag-kibocsátású technológia közúti alkalmazhatóságának vizsgálatára is. A megvalósíthatósági tanulmány a kamionokra méretezett üzemanyagcellás hajtáslánc gazdaságos és praktikus üzemeltetésének lehetőségeit kutatja.
Az elektromos járművekkel ellentétben az üzemanyagcellás járművek hatótávja nem marad el a benzin és dízel üzemű járművekétől és tankolásuk, azaz hidrogénnel való feltöltésük sem igényel több időt. Bár a hidrogén tárolása és kezelése még mindig nehéz feladat, a közúti fuvarozás jövőjét ez a zéró károsanyag-kibocsátású, környezetbarát megoldás jelentheti.
Útközben kinyílik az ajtó – 700 ezer autót hívnak vissza A Toyota japán autógyártó 744 ezer Sienna modelljét hívja vissza az Egyesült Államokban az oldalsó tolóajtók esetleges meghibásodása miatt. Az intézkedés a 2011 és 2016 között gyártott modelleket érinti. További részletek itt a Privátbankár.hu-n.>>>> |