A világon idén várhatóan 1,24 milliárd mobiltelefont fognak értékesíteni a termékfajta gyártói, ám az Apple értékesítései alig növekednek – idézte a Quartz magazin az IDC tanácsadó cég felmérésének eredményét. Az almás cég és versenytársai együtt 6,2 százalékkal növelik mobiltelefon-értékesítéseiket, ám az iPhone eladásai ezen belül várhatóan csak 0,4 százalékkal araszolnak feljebb.
A jó hír az Apple-nek az hogy a profit szempontjából továbbra is a legjobb eredményt elérő cég ezen a piacon. Okostelefonjai átlagosan 1000 dollárért (394 ezer forint) találnak gazdára, miközben az Android operációs rendszert használó riválisok átlagára 295 dollár (116 ezer forint). Az Apple teljes 94,9 milliárd dolláros októberi árbevételéből 46,2 milliárdot hozott az iPhone, ami 6 százalékkal több az előző év azonos időszakában elért bevételnél.
Az IDC felmérése szerint ezt a növekedést főként olyan piacokon érte el az amerikai vállalat, amelyeken árérzékenységük miatt eddig viszonylag kicsi volt az okos telefonok használata. Az Apple-től ugyan az ideinél jobb eredményeket várnak 2025-ben, de az Androidot használó kínai versenytársainak továbbra is előnyt jelent majd, hogy olcsóbbak a készülékeik.
A vizsgálatnak az a tanulsága, hogy a vásárlókat egyelőre nem nyűgözték le az Apple és más cégek ajánlatai a mesterséges intelligencia alkalmazásának terén. Az IDC szakértői szerint a generatív MI megjelenése forradalmi változásokat hoz az okos mobilok használatában, ám ennek a lehetőségnek még el kell jutnia a fogyasztók tudatáig, hogy valósággá váljon.
Az amerikai cég ezen a téren Apple Intelligence néven kínálja újdonságait (kerülve a szerénységet, miután saját termékének rövidítése, az AI azonos a mesterséges intelligencia rövidítésével). Ezeket az iPhone 25 Pro és az iPhone 16-hoz kínálják először. A cég szerint az Apple életében és fejlődésében új fejezetet nyit ez az újdonság.