6p

A Kempinskiben rendezi idei konferenciáját a HOTCO: a tekintélyes nemzetközi szállodabefektetési fórum évek óta az európai hotelfejlesztési stratégiai pontokra összpontosít, elsősorban Közép- és Kelet-Európa, valamint a Kaukázus térségében. 

A szakma mérvadó fóruma élen jár a trendek bemutatásában, a régió gondjainak megoldásában, tanácsokkal, javaslatokkal segíti a résztvevőket a helyi piacokra gyakorolt hatásokban és azok értelmezésében, a legaktuálisabb kérdésekre összpontosítva. Az esemény alapítója, fő szakmai patrónusa a Horwath HTL, amely világszerte vezető szerepet tölt be a szállodai, turisztikai és vendéglátási tanácsadásban.

Május 30-án és 31-én a HOTCO ötödik alkalommal fogja össze a régió befektetőit, fejlesztőit, szállodavállalatait és azok partnereit. A mostani szakmai esemény – amelyen befektetők, tulajdonosok, elnökök és igazgatók vettek részt, 32 országból – fő kulcsszavai: a befektetési tevékenység elősegítése, a legfrissebb iparági kilátások és hálózati lehetőségek ismertetése, a láncokban rejlő gazdasági potenciálok.

Kilábalási módszerek a válságból

Ivica Čačić, a Marriott International regionális fejlesztési alelnöke a konferencia honlapján így összegezte a szakmai tanácskozás várható  jelentőségét: a HOTCO érdeme, hogy összehozza a közép-kelet-európai régió szálloda-befektetési szakembereit. A program magas szintű vitát kínál ezúttal is, az iparág szempontjából releváns főbb trendekről. 

A járvány idején sem állt le minden hotel építése. Fotó: Pixabay
A járvány idején sem állt le minden hotel építése. Fotó: Pixabay

James Chappel, a Horwath HTL globális üzleti igazgatója, a 30-i konferencia moderátora azt emelte ki online köszöntőjében, hogy a régió milyen gazdag történelmi múlttal rendelkezik, és mennyire sokszínű kulturális hagyománnyal. Ez a sokszínűség értéket és egyben kihívásokat jelent, ugyanakkor óriási lehetőségeket kínál a szállodaipar – és persze a vendégek – számára. 

Személyesen pedig őszinte örömének adott hangot, hiszen több mint két év után végre találkozhat a szakma a Kempinskiben, a turista vagy az üzletember különféle járványügyi procedúrák nélkül érkezhet a Liszt Ferenc repülőtérre és sétálhat a belvárosban.

Az elmúlt két évben a szakma a válsághelyzetekből való kilábalásra összpontosított, és erre fókuszál még mindig. Ezt először statisztikai számokkal demonstrálta Thomas Emanuel, a londoni székhelyű STR igazgatója, aki több mint 25 éve dolgozik a szakmában. Az országokra bontott adatok részletezésénél is kiderült – amit egyébként mindnyájan tapasztalunk –, hogy a járvány visszaszorult, a belföldi kirándulások és üdülések aránya nagyobb mértékben nőtt, mint az üzleti utazásoké, bár ez utóbbi is kezdi feltornázni magát a 2019 előtti helyzethez.

Az üdülőhelyek lettek a válság nyertesei

A statisztikai piacelemzésen túl talán a legnagyobb érdeklődéssel várt tematikát a Működési kihívások és nyerő stratégiák ebben a bizonytalan időszakban című előadás képviselte. A lehetséges megoldások kivitelezéséhez ma már a legkorszerűbb technológiák állnak rendelkezésre, a Big Data segíthet az érdekelt feleknek céljaik megvalósításában, a jövedelmezőségben, vagy akár a részvénypiacokon való sikeres szereplésben – ez valamennyi országra és az ágazat mindegyik szeletére érvényes. 

Ez a téma már szóba került a múltkori konferencián is: a legújabb technológia, az okos megoldások bevezetése elengedhetetlen. A Big Data lényege, hogy a szállodai foglalásokat és a szolgáltatások fejlesztését rengeteg adat elemzésével végzik, beleértve nemcsak az internetes felületeket is, hanem például az okostelefonokon végzett megkereséseket is.

A bizonytalan időszaknak ugyanakkor nyertesei is vannak, ilyenek az üdülőhelyek, amelyek sikere abból adódik, hogy az emberek egyik országban sem akartak hosszú hónapokon keresztül távoli földrészekre utazni, de a belföldi üdülések, wellness hétvégék és rövid pihenések mind fontosabbá váltak. Ahány ország, annyi resort: van ahol a hegyek, nálunk a Balaton, másutt a termálfürdők, a gyógyászati kúrák vagy éppen a tengerpart ideális helyszínei az üdülésnek, családi pihenésnek.

Erről külön panelbeszélgetést is rendeztek, öt ország képviselőjének részvételével. Grúziában mások a tervek, mint Horvátországban, amelyet olykor már az overtourism fenyeget, éppen a magyarok részéről. Amíg Grúziában még óriási kihasználatlan lehetőségek állnak a természeti szépségek bemutatására, az aktív turizmusra, valamint az ehhez kapcsolódó infrastrukturális beruházások fejlesztésére, addig Horvátországban sok családi üdülő és panzió inkább keresne egy kedvező franchise-t, hogy egy szállodalánc szakmai iránymutatása mellett dolgozzon.

Hogyan alkalmazkodtak a szállodaláncok a jelenlegi helyzethez, főképp a finanszírozást  illetően? – ez a kérdéskör ugyancsak sokat érdeklődését felkeltette. Más megfogalmazásban, a fejlesztések, beruházások banki szemszögből való megközelítése volt az egyik legérdekesebb előadás témája.

Különösen 2022-ben izgalmas ez a terület, hiszen a láncok behálózzák nemcsak az egész világot, de a szóban forgó térségeket is. Egyes országokban a szállodák pénzügyi helyzetét megrengette a járvány mellett a háború és a nyomában keletkező devizapiaci hullámzás, nem beszélve a mindenkit érintő energiaár változásokról.

Gondolkozz másként!

Az első nap szenzációja az élő legenda Mary Gostelow nevéhez fűződik, aki a Gostelow Media Global elnöke, a szakma egyik nagy tekintélye, az ILTM nemzetközi luxus utazási piac globális nagykövete. Hetilapját sokan olvassák, podcastját 148 országban követik. Gondolkozz másként – ez Mary jelszava. Szerinte mindig az nyer, aki másként közelít ugyanazon elképzelés megvalósításához, mint ahogyan elődei tették. 

Ez persze nem újdonság, így volt 30 éve és így lesz 30 év múlva is. De amit a maga közvetlen, egyedi stílusában hangsúlyozott, az csupán a felszín: a HOTCO által lefedett országok népességének és turisztikai bejövő forgalmának összehasonlításával rámutatott, mekkora kihasználatlan lehetőségek rejlenek még ezen a téren számos európai országban.

Miképpen élték túl az elmúlt hónapok időszakát a szállodák és hogyan teljesítenek most? A panelbeszélgetések ezeket a témaköröket járták körül, különféle megközelítéssel, kisebb csoportokban.

Nemcsak az árak változtak, de az imázs is

A magyar szakemberek közül a cpi Hungary Hotels képviseletében Nagy-Szász István igazgató, az Accent Hotelstől pedig Kerek Péter stratégiai igazgató voltak tagjai az egyik panelnek, amelynek tagjai utaltak az iparág munkabeosztásának módosulására, valamint arra, hogy a szakma imázsa megváltozott, és hogy nemcsak a vendégek érkeznek különböző országokból, de a munkavállalók is. 

A kávészünetben több magyar szakember felvetette: ne felejtsük el, hogy a szállodaépítés egyben ingatlanberuházás is, a járvány idején sem állt le minden hotel építése, hiszen a munka befejezése, a pénz befektetése volt a cél.

Szó esett még a munkaerő-helyzetről, az automatizálási megoldások bevezetéséről, a bérek és árak emelkedéséről, különös tekintettel az energiára, a gázra, az olajra, amely minden árura és szolgáltatásra kihat.

Címkék: Turizmus Kempinski

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Vetkőzz vagy távozz! – új rendelkezés a német strandon
Bózsó Péter | 2025. március 8. 14:14
Miért tilthatják be a fürdőruhát a rostocki nudista strandokon?
Turizmus Mostantól legombolnak rólunk egy kis pénzt, ha a britekhez utazunk
Privátbankár.hu | 2025. március 5. 13:28
Nagy-britanniai elektronikus belépési engedélyt kell kiváltani az Európából – köztük az Európai Unió tagországaiból – érkező beutazóknak is.
Turizmus 19,2 millió forint egy éjszakáért? Így pihennek a luxus szerelmesei
Elek Lenke | 2025. március 2. 15:11
Manhattanben a luxusszállodák világa folyamatosan változik: a fényűző lakosztályok mellett egyre nagyobb szerepet kap a fenntarthatóság és a természetközeli dizájn. A Park Hyatt New York új lakosztálya kortárs művészettel és csúcskategóriás szolgáltatásokkal csábítja a vendégeket, míg Richard Gere vidéki fogadója történelmi hangulattal és rusztikus eleganciával hódít.
Turizmus Most akkor mégis van pénz? Úgy tűnik, utazni igen!
Privátbankár.hu | 2025. február 27. 08:47
Itt vannak a KSH friss adatai!
Turizmus A Wizz Air kikapott az osztrák kamarától
Privátbankár.hu | 2025. február 18. 11:51
Az osztrák munkavállalói kamarának adott igazat az ottani bíróság. A Wizz Air a döntésnek megfelelően intézkedik. 
Turizmus Donald Trump húzása felforgathatja a turizmust is
Elek Lenke | 2025. február 16. 18:19
Donald Trump elnöki rendelete megszünteti az X nemi jelölést az útlevelekben, ez a turizmusra is hatással lehet.
Turizmus Melyik a világ legbiztonságosabb országa?
Elek Lenke | 2025. február 13. 14:43
Izland idén is a világ legbiztonságosabb úti célja lett a Berkshire Hathaway Travel Protection friss rangsorában. A kevés lakos, a szabályok betartása és az alacsony bűnözési ráta mind hozzájárulnak a szigetország vonzerejéhez. Bár az árszint magas, a természeti csodák és az egyedi kultúra miatt sokan választják úti célként.
Turizmus Trump egy zsák pénzt spórolt Grönlandnak
Privátbankár.hu | 2025. február 13. 12:58
Grönland megvásárlásának terve elég jó reklám lett. 
Turizmus Új célponttal bővült a budapesti reptér palettája
Privátbankár.hu | 2025. február 8. 15:33
A SCAT Airlines új közvetlen járatot indít Kazahsztánba – közölte szombaton a Budapesti Airport. 
Turizmus Nincs messze tőlünk a világ legokosabb városa – ez a titka
Elek Lenke | 2025. február 8. 15:02
Innováció, fenntarthatóság és élhetőség terén is kimagaslik a Smart Cities Index élén álló település, amely évről évre példát mutat a világ nagyvárosainak.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG