4p

Az American Express Travel elnöke szerint több és drágább utazásokra fognak költeni az általuk vizsgált hét ország utazói. A célpontok kiválasztásában szerepe van a médiának, de az öntudatos világlátás is fontossá vált, elsősorban a fiatalabbak körében.

Az amerikaiak utazási célpontjai és tematikái minden európai és ázsiai utaztatót érdekelnek, hiszen az Újvilágból kelnek útra a legtöbben, jóllehet, csupán a népesség 10 százaléka tekinthető rendszeres utazónak. A tekintélyes American Express Travel most adta közre a legfrissebb trendeket.

Többször utaznak, és sokat is költenek

Idén minden eddiginél többször és hosszabb ideig fognak utazni, legalábbis ez a véleménye az American Express Travel elnökének. Nemrégiben közzétett jelentése szerint a válaszadók többsége azt állítja, hogy idén nemcsak többször fog útra kelni, mint tavaly, de tetemesebb pénzt is költ turizmusra, mint 2022-ben.

„Soha nem volt ekkora igény a személyre szabott élményekre, amelyeket az utazók szenvedélyei, szórakozási kedvencei és speciális érdeklődési területei határoznak meg”

– mondta Audrey Hendley, az American Express Travel elnöke a Travel + Leisure-nek adott interjújában.

Az Amex által megrendelt tanulmány az utazási szokásokat és az utazástervezést hét országban kutatta, Ausztrália, Kanada, Mexikó, Japán, India, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok részvételével.

Hollywood meg a streaming hatása

Az úticélokat nagy mértékben befolyásolja egy-egy hollywoodi vagy – a streaming betörésével – akár európai film. A szórakoztatásra összpontosító turizmus felfutásban van, és az elkövetkező évben minden eddiginél jobban fog fejlődni.

A Z generáció tagjai és az úgynevezett millenniumi nemzedék 70 százaléka azután kap ihletet egy úti cél kiválasztásához, miután azt egy tévéműsorban, hírforrásban vagy filmben látta.

Hendley szerint „az emberek olyan célpontokra foglalnak utakat, mint például Yellowstone, Párizs vagy Szicília, melyekre kedvenc tévéműsoraik inspirálták őket. Az utazók manapság azokat a városokat, szállodákat és élményeket keresik, amelyek többek között olyan programokban szerepeltek, mint a The White Lotus vagy az Emily Párizsban”.

Mindez a streaming szolgáltatók jelentős behatását jelzi, anélkül, hogy szándékukban állna reklámozni turisztikai célból egy országot vagy várost.

Öntudatos világlátás az új divat

A tipikusan amerikai, szűkkörű és drága jetset utazás mellett új hangsúlyt kap az élelmiszer-központú világjárás, amely önmagában is számos ágazatot takar, kezdve a Michelin-csillagos éttermek felfedezésétől és a borturizmustól azokig, akik a helyi ételekre, valamint a kézműves termelőkre, kisboltokra, piacokra kíváncsiak.

A wellness változatlanul fontos, de

előretör az öntudatos világlátás: a megkérdezett utazók azt mondják, hogy szeretnének a helyi kisvállalkozásokban vásárolni, és többet költenek a nyaralás alatt, ha tudják, hogy ezzel támogatják a helyi közösséget.

A helyi dolgok iránt érdeklődnek korunk utazói. Fotó: Unsplash
A helyi dolgok iránt érdeklődnek korunk utazói. Fotó: Unsplash

A felsorolt trendek elsősorban a fiatal utazókra jellemzők. A megkérdezett 84 százaléka szívesebben költ egy álomnyaralásra, mint egy luxuscikk vásárlására, és 79 százalékuk egyetért azzal, hogy az utazás fontos szerepet tölt be a családi költségvetésben.

E gondolatkört azzal egészítette ki az elnök, hogy minden eddiginél jobban kell figyelni a fiatal generációk ebbéli szokásaira, mert az ő érdeklődési körük formálja leginkább a turizmus mai arculatát.

Újra gondosan megtervezik a nyaralást

Az elmúlt években az utazásai trendeket nehéz volt megjósolni, különösen a Covid-korlátozások miatt, 2023-ban azonban már sokkal könnyebben barangolhatunk a világban. (Már persze ott, ahol éppen nem dúl háború, tegyük hozzá.) Hendley emlékeztet rá, hogy március közepén Kína is újra megnyílt a turisták előtt.

Közben az is tapasztalható, hogy az előre tervezés visszatér.

„Növekedést tapasztalunk a hosszú távú foglalások számában, mindegyik generáció körében. A felmérésben résztvevők közül tízből csaknem heten nyilatkoztak úgy, hogy három-hat hónappal előre szeretik megtervezni az utazásukat”

– emelte ki az elnök. – Ezzel párhuzamosan növekszik azoknak a száma is, akik hosszabb időtartamú, akár több hetes utakat foglalnak le.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Szerelmesek szorult helyzetének köszönhető a világ legkisebb szállodája
Elek Lenke | 2024. december 25. 12:06
Álmodott már arról, hogy farkasok üvöltése mellett vagy egy történelmi bunker falai között tölti az éjszakát?
Turizmus 30 és 66 ezer forint között kell fizetni Budapesten az ünnepi étkezésért a szállodákban
Elek Lenke | 2024. december 16. 15:01
A hagyományos ünnepi fogások és a wellness szállodák all-inclusive élményei mellett már a gourmet menük és a házhoz szállított bejglik is hódítanak.
Turizmus Egekben a New York-i szállodaárak
Szakonyi Péter | 2024. december 9. 15:03
A hagyományos karácsonyi roham eredményeként átlag 345 dollárt kell fizetni éjszakánként, de a luxushotelekben még ennek duplájáért sem lehet megszállni.
Turizmus Miközben lövik az ukránokat, furcsa, mit tesznek az oroszok
Elek Lenke | 2024. december 8. 17:58
Tömegesen terveznek útra kelni az oroszok az ünnepek alatt. De kik és hova utaznak Gyed Maróz (Télapó) idején az oroszok?
Turizmus Szokatlan jelentés látott napvilágot Budapestről Amerikában
Elek Lenke | 2024. december 8. 15:55
Végre egy olyan cikk – drága pr-anyag?, de mindegy is – amely a fővárost a mai valóságában mutatja be.
Turizmus Díjeső a Klasszis TopDesign 2024 versenyen – elismerték a legkiemelkedőbb pályamunkákat
Privátbankár.hu | 2024. december 5. 17:29
Átadták a díjakat Magyarország egyetlen nemzetközi szintű vendéglátó- és szállodaipari designversenyén.
Turizmus Elözönlötték a külföldiek ezt a Békés megyei várost
Privátbankár.hu | 2024. november 28. 08:32
A külföldivendég-éjszakák száma az előző év azonos időszakához viszonyítva a legerőteljesebben, 20 százalékkal Gyula és térségében emelkedett.
Turizmus Egykor az uralkodók desszertje – ma a magyarok konyhájának kedvence
PR | 2024. november 20. 15:17
A Zazie Bistro & Bar idén először saját standdal jelenik meg a Bazilikánál található adventi vásárban, hogy a látogatók számára különleges gasztronómiai élményt nyújtson. Az ünnepi forgatagban Bíró Dani séf és Nagy Gergő cukrászmester különleges császármorzsa variációkkal várja azokat, akik egyszerre keresik a hagyományos ízeket és a modern konyha kreativitását.
Turizmus Egészen új módi érkezett a tengerpartra
Elek Lenke | 2024. november 17. 12:29
Az Égei-tengeri szigetek Görögország ékkövei, de ez nem jelenti azt, hogy alaposabb felfedezésük olyan egyszerű lenne. Ahhoz, hogy részletesebben felfedezzük e meseszép tájat, először hosszú komputakat kell megtenni, a főszezonban sorban állni a jegyekért és sokakkal együtt szorongva a fedélzeten.
Turizmus Klasszis TopDesign 2024: megvan a döntősök listája, elindult a közönségszavazás
Vágó Ágnes | 2024. november 15. 19:18
Az ünnepélyes díjkiosztó december 3-án lesz. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG