4p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az American Express Travel elnöke szerint több és drágább utazásokra fognak költeni az általuk vizsgált hét ország utazói. A célpontok kiválasztásában szerepe van a médiának, de az öntudatos világlátás is fontossá vált, elsősorban a fiatalabbak körében.

Az amerikaiak utazási célpontjai és tematikái minden európai és ázsiai utaztatót érdekelnek, hiszen az Újvilágból kelnek útra a legtöbben, jóllehet, csupán a népesség 10 százaléka tekinthető rendszeres utazónak. A tekintélyes American Express Travel most adta közre a legfrissebb trendeket.

Többször utaznak, és sokat is költenek

Idén minden eddiginél többször és hosszabb ideig fognak utazni, legalábbis ez a véleménye az American Express Travel elnökének. Nemrégiben közzétett jelentése szerint a válaszadók többsége azt állítja, hogy idén nemcsak többször fog útra kelni, mint tavaly, de tetemesebb pénzt is költ turizmusra, mint 2022-ben.

„Soha nem volt ekkora igény a személyre szabott élményekre, amelyeket az utazók szenvedélyei, szórakozási kedvencei és speciális érdeklődési területei határoznak meg”

– mondta Audrey Hendley, az American Express Travel elnöke a Travel + Leisure-nek adott interjújában.

Az Amex által megrendelt tanulmány az utazási szokásokat és az utazástervezést hét országban kutatta, Ausztrália, Kanada, Mexikó, Japán, India, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok részvételével.

Hollywood meg a streaming hatása

Az úticélokat nagy mértékben befolyásolja egy-egy hollywoodi vagy – a streaming betörésével – akár európai film. A szórakoztatásra összpontosító turizmus felfutásban van, és az elkövetkező évben minden eddiginél jobban fog fejlődni.

A Z generáció tagjai és az úgynevezett millenniumi nemzedék 70 százaléka azután kap ihletet egy úti cél kiválasztásához, miután azt egy tévéműsorban, hírforrásban vagy filmben látta.

Hendley szerint „az emberek olyan célpontokra foglalnak utakat, mint például Yellowstone, Párizs vagy Szicília, melyekre kedvenc tévéműsoraik inspirálták őket. Az utazók manapság azokat a városokat, szállodákat és élményeket keresik, amelyek többek között olyan programokban szerepeltek, mint a The White Lotus vagy az Emily Párizsban”.

Mindez a streaming szolgáltatók jelentős behatását jelzi, anélkül, hogy szándékukban állna reklámozni turisztikai célból egy országot vagy várost.

Öntudatos világlátás az új divat

A tipikusan amerikai, szűkkörű és drága jetset utazás mellett új hangsúlyt kap az élelmiszer-központú világjárás, amely önmagában is számos ágazatot takar, kezdve a Michelin-csillagos éttermek felfedezésétől és a borturizmustól azokig, akik a helyi ételekre, valamint a kézműves termelőkre, kisboltokra, piacokra kíváncsiak.

A wellness változatlanul fontos, de

előretör az öntudatos világlátás: a megkérdezett utazók azt mondják, hogy szeretnének a helyi kisvállalkozásokban vásárolni, és többet költenek a nyaralás alatt, ha tudják, hogy ezzel támogatják a helyi közösséget.

A helyi dolgok iránt érdeklődnek korunk utazói. Fotó: Unsplash
A helyi dolgok iránt érdeklődnek korunk utazói. Fotó: Unsplash

A felsorolt trendek elsősorban a fiatal utazókra jellemzők. A megkérdezett 84 százaléka szívesebben költ egy álomnyaralásra, mint egy luxuscikk vásárlására, és 79 százalékuk egyetért azzal, hogy az utazás fontos szerepet tölt be a családi költségvetésben.

E gondolatkört azzal egészítette ki az elnök, hogy minden eddiginél jobban kell figyelni a fiatal generációk ebbéli szokásaira, mert az ő érdeklődési körük formálja leginkább a turizmus mai arculatát.

Újra gondosan megtervezik a nyaralást

Az elmúlt években az utazásai trendeket nehéz volt megjósolni, különösen a Covid-korlátozások miatt, 2023-ban azonban már sokkal könnyebben barangolhatunk a világban. (Már persze ott, ahol éppen nem dúl háború, tegyük hozzá.) Hendley emlékeztet rá, hogy március közepén Kína is újra megnyílt a turisták előtt.

Közben az is tapasztalható, hogy az előre tervezés visszatér.

„Növekedést tapasztalunk a hosszú távú foglalások számában, mindegyik generáció körében. A felmérésben résztvevők közül tízből csaknem heten nyilatkoztak úgy, hogy három-hat hónappal előre szeretik megtervezni az utazásukat”

– emelte ki az elnök. – Ezzel párhuzamosan növekszik azoknak a száma is, akik hosszabb időtartamú, akár több hetes utakat foglalnak le.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Turizmus Sok magyar külföldre kényszerülhet
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 13:46
A magas hazai árak miatt már egyre több országban kifizetődőbb nyaralni, mint itthon. Erről is beszélt lapunk főszerkesztője, Csabai Károly a Trend FM hétfő reggeli adásában. 
Turizmus Van, ami mégis jól megy a magyar gazdaságban? Itt vannak a számok!
Privátbankár.hu | 2025. május 28. 08:30
A Központi Statisztikai Hivatal friss számait közölték.
Turizmus Kézipoggyász a repülőn: nekiment a fapadosoknak a spanyol bíróság
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 11:56
Alapvető tartozéknak tekintik a spanyolok. A cégek másként látják. 
Turizmus Valamire készül a turizmusban a kormány – megjelent a tervezet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 19:59
Társadalmi egyeztetésre bocsátották a tervezetet.
Turizmus Az éj leple alatt áraszthatják el Horvátországot a lengyel turisták
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 10:55
A lengyelek egyik kedvelt turistacélpontja Horvátország és az idegenforgalmi szakemberek látnak fantáziát a horvátok vendégeskedésében Lengyelországban. Mindkét irányba könnyebbé válhat az utazás.
Turizmus Csapás az Airbnb-re, drágább lehet a nyaralás
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 07:11
Magasabb fokozatba kapcsolt a spanyol kormány az Airbnb visszaszorítását célzó hadjáratában, ami minden bizonnyal szűkíteni fogja a szálláshelyek kínálatát. Eközben a kereslet vélhetően nem csökken.
Turizmus Jegesmedvék, rémület, luxus – Trump óta mindenki Grönlandra vágyik
Elek Lenke | 2025. május 19. 09:37
A Trump-féle „Grönland-vásárlási” ötlet óta megugrott az érdeklődés a zord szépségű sziget iránt. Aki ide utazik, nemcsak luxust, hanem valódi túlélőtúrát is kap – kajakkal, rénszarvasokkal és sarki fényekkel.
Turizmus Úszó paloták, rejtett kikötők – így utaznak a gazdagok
Elek Lenke | 2025. május 18. 18:04
Luxushajók, titkos úticélok és tágas apartmanok: új trendek hódítanak a tengereken, ahol már a kaland is prémiumszolgáltatás.
Turizmus Egy átlagos lakosnak 7,2 milliárd forintja van – ez a leggazdagabb város
Elek Lenke | 2025. május 11. 14:49
Melyik városban nem ritkaság a milliárdos szomszéd, és ahol a vagyon nem luxus, hanem átlag?
Turizmus Vadregényes jövő: sikeres együttműködéssel lesz a Budakeszi erdőből közösségi élménytér
Szöllősi Tímea | 2025. május 8. 16:38
Az OTP Bank és a Pilisi Parkerdő Zrt. tízéves együttműködési megállapodást kötött egy 320 hektáros erdőterület természetvédelmi célú fejlesztése érdekében. A városierdő szemléletű fejlesztés célja, hogy a terület egyszerre szolgálja a természet megőrzését, valamint a rekreációt és a közösségi élményeket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG