A Noguchi Portell Novelli kommunikációs ügynökség szerint a város célja, hogy Európa-szerte újrafogalmazzák a Bécsről alkotott képet. A stratégia keretében az osztrák főváros ismert kulturális és építészeti értékei mellett a 35 év alatti korcsoportra is összpontosít, az éjszakai élet és a gasztronómia felé nyitott fiatalokra. Európa nagyvárosaiban különféle látványos városmarketing-eszközökkel próbálják meg elérni a célcsoportot. Londonban 21 méter magas, függőleges "főutcán" vonultak fel akrobaták, Prágában interaktív vetítéstechnikai megoldásokkal tanították keringőre az érdeklődőket - említették a példák között.
Budapest különösen fontos szerepet tölt be a stratégiában, annak ellenére, hogy 123 ezer vendégéjszakával nem az első helyen áll a magyar beutazó turizmus. Mivel Magyarországról Bécs vonattal és autópályán is gyorsan elérhető, a magyarok inkább csak egy-két napra látogatnak az osztrák fővárosba. A szállodában eltöltött magyar vendégéjszakák száma ugyanakkor 2010 óta újra dinamikus növekedést mutat, 2011-ben az átlagos 8 százalék fölött teljesítve 10,8 százalékot ért el. Ez annak is köszönhető, hogy Bécs Budapestről a legkönnyebben és leggyorsabban elérhető fővárosok egyike.
Márciusban összesen 879 ezer vendégéjszakát töltöttek el Bécsben szállodai vendégek, ez 1,3 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakának eredményét - tudatta a kommunikációs ügynökség.