A BDOnline.hu és a Turizmus.com online felmérését 2014-ben rekordszámú budapesti szálloda töltötte ki, szobakapacitás alapján a piac 61,3 százalékát lefedve.
A felmérés szerint szállodák az elmúlt évben fontos lépéseket tettek saját online csatornáik tudatos felépítésére, sikeresen szorítva vissza az online közvetítők (OTA – Online Travel Agent) folyamatos térnyerését és az áron aluli értékesítés folytatódását.
Honnan jönnek a foglalások?
2013-ban Budapesten átlagosan az összes szobaéjszaka 25,5 százalékát, vidéken a 29,1 százalékát foglalták online csatornákon át.
A korábbi évek eredményéhez képest a saját honlapon át beérkező online foglalások aránya növekvő tendenciát mutat. 2013-ban Budapesten az online szobaéjszakák foglalásának 26,9 százaléka érkezett a saját weblapon (2010: 13,9 százalék), míg vidéken a saját honlap részesedése tavaly 49 százalék volt (2010: 37 százalék).
A korábbi évek eredményéhez képest a saját honlapon át beérkező online foglalások aránya növekvő tendenciát mutat. 2013-ban Budapesten az online szobaéjszakák foglalásának 26,9 százaléka érkezett a saját weblapon (2010: 13,9 százalék), míg vidéken a saját honlap részesedése tavaly 49 százalék volt (2010: 37 százalék).
Érdekes fordulat, hogy a felmérésben részt vevő vidéki szállodai szegmensben a világelső Booking.com a közvetített szobaéjszakák számát tekintve megelőzte a korábbi években itt még piacvezető Szallas.hu-t. Harmadik helyen a korábbi évekhez hasonlóan a Szallasvadasz.hu áll, mögötte azonban jelentős lemaradással, egyenként 3% alatti piaci részesedéssel következnek a további nemzetközi és hazai online közvetítő oldalak.
Mire jó egy szállodai tévé?
A felmérésben adott válaszok alapján a budapesti szállodák 47 százalékában és a vidéki szállodák 62 százalékában nem használják ki a médiaszolgáltatások nyújtotta előnyöket, hanem csak egyszerű, analóg TV szolgáltatást nyújtanak. Pedig ma már számtalan fejlettebb szállodán belüli médiaszolgáltatás létezik, mint például a közös terekben elhelyezett információs kijelzők (image filmek vagy a szálloda szolgáltatásait bemutató információs kisfilmek megjelenítésére), a Front Office rendszerrel összekapcsolt TV szolgáltatások és olyan interaktív megoldások, amelyek lehetővé teszik, hogy a vendég számos szolgáltatást kényelmesen, közvetlenül a szobájából elérjen.