A 2014 végéig tartó folyamat első lépcsőjeként a Germanwings három jegyár-kategóriát vezet be járatain. A stratégia gyökeres átalakításáról Carsten Spohr, a Lufthansa igazgatótanácsának tagja beszélt a Germanwings új színeinek bemutatóján a Berlin-Tegel repülőtéren.
Megszűnik a törzsutasok kiváltsága
Kihasználatlanság miatt a Budapest-Berlin járatot is megszüntették. Részletek >> |
Köln, Nürnberg és Stuttgart után a Germanwings Hamburgban is átveszi a Lufthansa járatait, majd ősztől Berlinben is az európai járatok nagy részét. Mire a folyamat lezárul, a Germanwings szállítja majd a Lufthansa utasainak 20 százalékát - mondta Carsten Spohr.
Ahogy a Privátbankár korábban megírta, a Lufthansa - bár nyereséggel zárta a tavalyi évet - nem fizet osztalékot. |
A Lufthansa az elmúlt években veszteséggel üzemeltette európai járatait. A Germanwings viszont 20-30 százalékkal alacsonyabb költséggel dolgozik, mint anyavállalata. A három jegykategória bevezetésével a társaság a takarékos utazóközönség mellett az üzleti utazókat is járataira kívánja csábítani. A Lufthansa-törzsutasok viszont elveszítik kiváltságaik egy részét.
A Lufthansa csoport az elkövetkező években évi 1,5 milliárd euróval tervezi növelni üzleti eredményét, amelyhez a Germanwings 200 millióval járul majd hozzá.
Több száz utaskísérőt vesznek fel
A Germanwings flottája 2014 végére 87 repülőgéppel üzemel majd, amelyekhez mintegy ezer utaskísérőre lesz szüksége a társaságnak. Mivel azonban a Germanwings alacsonyabb béreket fizet mint a Lufthansa, az anyavállalattól csak kevesen fognak átmenni hozzá - mondta Carsten Spohr. A hiányt majd munkaerő-felvétellel pótolják.
A Germanwings alacsonyabb bérei miatt az utaskísérők szakszervezete már megkezdte tagjai mozgósítását és a héten pénteken döntenek egy esetleges sztrájkról.