A Kereskedelmi és Vendéglátó Vállalkozók Somogy Megyei Érdekképviseletének (KISOSZ) elnöke elmondta, hogy több száz vállalkozó nem kötötte meg időben a három érintett bankkal (OTP, K&H, MKB) a szolgáltatói szerződést. Kertész Rezső közölte: gond, hogy az igényekhez képest kevés a kihelyezhető kártyaelfogadó mobilterminál, a mikrovállalkozóknak pedig nagy terhet jelent, hogy meg kell venniük a berendezést, ha csatlakozni akarnak a rendszerhez.
A KISOSZ elnöke azt is elmondta, hogy az új pihenőkártya bevezetése fejlődést hozott a Balatonnál, hiszen sok szolgáltató létesítmény, szállás, vendéglő bankkártya-elfogadóhellyé is vált a terminálok telepítésével.
Kertész Rezső véleménye szerint a SZÉP-kártya előnye, hogy bárki csatlakozhat a rendszerhez, aki megfelel a feltételeknek, szemben az üdülési csekk rendszerével, amelyből rengeteg balatoni kisvállalkozó kiszorult, mert limitált volt az elfogadóhelyek száma.
Hoffmann Henrik, a Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület vezetője a helyi tapasztalatokról elmondta, hogy május végégig 5-6 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak a település szállásadói, mint az előző évben.
A bankok képviselői ígéretet tettek arra, hogy igyekeznek két héten belül megkötni az új szerződéseket azokkal a vállalkozásokkal, amelyek SZÉP-kártya elfogadóhelyekké kívánnak válni. Eddig mintegy 900 szolgáltató vált SZÉP-kártya elfogadóhellyé a Balaton déli partjánál.