A BKV 2006 májusában kötött szerződést az Alstommal metrójárművek gyártására és szállítására mintegy 215 millió euró összegben - közölte a vállalat. A szerződés értelmében a kettes metró vonalára összesen 22, egyenként öt kocsiból álló, vezetőfülkés, az új négyes metróvonalra 15 darab, egyenként négy kocsiból álló, vezetőfülke nélküli járműnek kell érkeznie. Az Alstom által 2009 áprilisában megkezdett típusvizsgálati tesztek során számos műszaki probléma felszínre került, ilyen volt többek között az áramszedő vagy a homlokfali menekítő ajtó kérdése is.
A 2011-ben aláírt Megállapodással a 2006-os szerződés újra életbe lépett, ezt követően az Alstom ismételten benyújtotta a típusengedélyezési eljáráshoz a kérelmet. Az új eljárás keretében NKH hiánypótlásra szólította fel Alstomot, melynek része a tartampróba. A tartampróba több szakaszból áll. A próba az utolsó fázisnál tart, ami jelenlegi információink szerint körülbelül egy hónap múlva fejeződhet be. Ezt követően a hiánypótlási dokumentáció részeként a tartampróbát és a tartampróba során elvégzett teszteket szakmai szempontok szerint ki kell értékelni.
A dokumentációt az Alstom nyújtotta és nyújtja be az NKH-nak. A hatóság várhatóan júniusban adja meg a típusengedélyt, aminek köszönhetően július-augusztusban megkezdődhet a sorozatszerelvények szállítása és forgalomba állítása. A BKV folyamatosan figyelemmel kíséri a teszteket és semmilyen hibát nem fogad el. Jelenleg a tartampróbák hibamentesen zajlanak.
(Fotó: Wikimedia Commons) |