Egymilliónál is több (1,1 milli) új vásárlót „szerzett” az Aldi a brit piacon 2023 első negyedévében. A diszkont élelmiszerboltban a háztartások több mint 300 millió fontnyi többlet élelmiszer-kiadást költöttek el ebben az időszakban - derül ki a Kantar egy új kutatásából.
Az Aldiban vásárlók több terméket vásárolnak egy látogatás alkalmával, mint bármely más szupermarketben: 19,9 terméket tesznek egy átlagos kosárba, szemben a legközelebbi versenytárs, az Asda 16,8 tételével – írja a Grocery Gazette. Mindezt úgy, hogy az Aldi az elmúlt 12 hétben új rekordot ért el, 10,1 százalékos piaci részesedést ért el, mivel eladásai 25 százalékkal nőttek.
"Közel 19 millió vásárló bonyolítja nálunk a mindennapi vásárlásait" - mondta Giles Hurley, az Aldi UK vezérigazgatója.
"Az emberek nehéz döntések előtt állnak a pénzük elköltésével kapcsolatban, és megváltoztatják a vásárlási szokásaikat.”
A vásárlók a magas árakat kínáló nagy áruházakról váltanak, hogy ellensúlyozzák az infláció hatásait, és több pénzt tartsanak a zsebükben.
Hurley szerint "független elemzések szerint folyamatosan mi vagyunk az Egyesült Királyság legolcsóbb szupermarketje, és a vásárlóink iránti elkötelezettségünk az, hogy ez mindig is így legyen".
A múlt hónapban a Which? fogyasztóvédelmi szervezet 41 élelmiszerből álló kosárban az Aldi-t nevezte meg a legolcsóbb szupermarketnek, és ezt a címet az elmúlt 10 hónapban folyamatosan megtartotta. Az adatok szerint az élelmiszer-kiskereskedő kosara a hónap során átlagosan 72,54 fontba került, szemben a Waitrose 92,55 és a Lidl 72,79 fontjával.