A Kantar legfrissebb adatai szerint a vizsgált időszakban a német gyökerű Aldi diszkont élelmiszerlánc eladásai 25 százalékkal nőttek, alig lemaradva a rivális Lidl mögött, amely forgalmát 25,1 százalékkal tudta bővíteni és szintén rekord piaci részesedést ért el, 7,6 százalékkal.
A fogyasztók a magas inflációs környezetben egyre kevésbé márkahűek és "havonta átlagosan legalább három nagyobb kiskereskedőt látogatnak meg" – mondta a Retail Gazette-nek Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói ismeretekért felelős vezetője.
Ha a fogyasztók úgy érzik, hogy egyik vagy másik kereskedő ajánlata nem egészen megfelelő, akkor gond nélkül máshová mennek.
Mindez annak köszönhető, hogy az élelmiszerár-infláció az előző négy hétben enyhén, 17,3 százalékra mérséklődött, és az élelmiszerek forgalma 8,1 százalékkal nőtt. Az infláció csökkenése ellenére azonban a vásárlók továbbra is a sajátmárkás termékcsaládok felé fordulnak, a kategória ebben az időszakban 13,5 százalékos növekedést mutat.
Ezt alátámasztó beszédes adat, hogy a legolcsóbb sajátmárkás termékcsaládok esetében az eladások 46 százalékkal emelkedtek az egy évvel ezelőttihez képest, és az ilyen típusú termékek már csaknem minden ötödik kosárban szerepelnek.
A brit piacon működő legnagyobb élelmiszeripari láncok közül a 14 százalékos piaci részesedéssel bíró Asda forgalma nőtt a legnagyobb mértékben, 8,8 százalékkal, míg a Tesco és a Sainsbury's forgalma 8, illetve 8,7 százalékkal bővült, 27, összesen 14 százalékos részesedés mellett.