Ahogy az várható volt, Matthias Müllert, a Porsche vezérét választotta meg új vezérigazgatónak a Volkswagen-csoport húsztagú felügyelőbizottsága.
Az előző vezető, Martin Winterkorn szerdán mondott le a Volkswagen vezérigazgatói posztjáról, miután az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) azzal vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A Volkswagen (VW) elismerte a csalást, és jelezte, hogy világszerte mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóját érintheti az ügy.
Berthold Huber, a felügyelőbizottság (fb) ideiglenes elnöke a VW wolfsburgi székházában tartott rövid sajtótájékoztatóján "erkölcsi és politikai katasztrófának" nevezte az emissziós csalást, amelyért megítélése szerint "egy kis csoport" tehető felelőssé. Bernd Osterloh, a munkavállalók által delegált egyik fb-tag ugyancsak úgy fogalmazott, hogy "emberek kis csoportja okozott óriási kárt" a Volkswagennek.
Huber bocsánatot kért a fogyasztóktól, a közvéleménytől, a hatóságoktól és a befektetőktől, egyúttal arra kérte őket, adjanak egy esélyt a vállalatnak, hogy jóvá tegye bűnét.
Privátbankár.hu kommentár: ezek már megint hazudnak Viccnek is rossz, hogy egy kis csoportot tesznek felelőssé egy hosszú évek óta tartó csalássorozatért, ami - mint azóta kezd kiderülni - nem is annyira rejtve zajlott.
Reggelig sorolhatnánk, az azonban biztosnak látszik: akárhányan is találták ki a tesztek átverését az elején, azóta nem kevesen és nem keveset tudtak erről az ügyről, akik semmit sem tettek addig, amíg az amerikai felügyelet ki nem robbantotta a botrányt. |