3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Költségcsökkentő programot indít a német Volkswagen csoport (VW), a világ legnagyobb autógyártó társasága, amely történetének legnagyobb szabású átszervezésén dolgozik. A VW felügyelőbizottságának határozata szerint az állandó költségeket 5 százalékkal, a beszerzési költségeket 7 százalékkal csökkentik 2023-ig. A részleteket 2021 első negyedévében dolgozzák ki.

A testület döntésével egyelőre lezárult a VW jövőjéről hónapok óta folytatott vita, amelynek főszereplői az autóipari változásokhoz illeszkedő újításokat sürgető vezérigazgató, Herbert Diess, és az átalakulástól a munkahelyeket féltő üzemi tanácsi vezető, Bernd Osterloh.

A költségeket valamennyi márkánál és a világ összes régiójában csökkentik, az elektromobilitás és a digitalizáció területén elkezdett beruházásokat pedig a legnagyobb következetességgel folytatják tovább, hogy biztosítsák a VW "életképességét" - nyilatkozott Herbert Diess a hétfő késő este véget ért tanácskozásról kiadott közlemény szerint.

Már régen itt volt az ideje a karcsúsításnak (fotó: MTI)
Már régen itt volt az ideje a karcsúsításnak (fotó: MTI)

A hagyományos meghajtású járművek gyártásához képest kevesebb munkaerőt igénylő elektromobilitás további erősítése mellett kiálló cégvezető és a munkavállalói érdekeket képviselő üzemi tanácsi vezető törekvései közötti egyensúly jegyében Bernd Osterloh hozzátette, hogy a tervek közös megvalósításában mindenki "továbbra is támogatja a nyereségesség és a munkahelymegőrzés elvének egyenlőségét, és a munkavállalók képzésének fontosságát".

A vezérigazgatói tisztségbe a VW-t megrázó dízelbotrány után, 2018-ban kinevezett Herbert Diess azt is sürgette, hogy a vállalatcsoport átalakításához szükséges érdekérvényesítő képessége erősítésére hosszabbítsák meg 2023-ban lejáró megbízatását 2025-ig. Ezt végül nem érte el.

A VW legutóbb novemberben részletezte terveit, amelyek azt szolgálják, hogy a csoport hagyományos autóipari vállalkozásból az általuk digitális mobilitásnak nevezett terület világszerte vezető szereplője legyen. A 2025-ig kitekintő tervek szerint kutatás-fejlesztésre és az újítások bevezetésére 73 milliárd eurót fordítanak. A gyártásban és a gyártmányokban is egyre fontosabb digitalizációra 27 milliárd euró, az elektromobilitásra 35 milliárd jut, további 11 milliárd eurós ráfordítással pedig kifejlesztik a modellkínálatukban szereplő hagyományos meghajtású gyártmányok hibrid változatát.

A világszerte több mint 670 ezer embert foglalkoztató VW-hez a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka tartozik, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja. A társaság a legutóbbi, szeptemberrel záródott negyedévben 2,61 millió gyártmányt értékesített, ami 1,1 százalékos csökkenés éves szinten. Értékesítési árbevétele 3,4 százalékkal 59,36 milliárd euróra, adózás utáni eredménye 31 százalékkal 2,75 milliárd euróra csökkent.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Váratlan húzás: jönnek a guruló csomagautomaták
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 11:58
A Foxpost új megoldással enyhítene a telített automaták jelentette problémákon.
Vállalat Brüsszel nem fizet, itt a következmény
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 11:44
Az uniós ingyenpénz helyett 4,5 százalékos kamattal kényszerült eurókölcsönt felvenni az állami tulajdonú bank.
Vállalat Már 55 milliárd dollárt bukott a megvádolt indiai cég, és még nincs vége
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 08:44
Az Adani szerint alaptalanok a vádak, de már így is hatalmas veszteséget okoztak.
Vállalat Huawei Mate 70 — így küzd az amerikai szankciók ellen a kínai cég
Privátbankár.hu | 2024. november 26. 13:25
A kínai gyártó piacra dobta a Mate 70 okostelefont, saját operációs rendszerrel és műhold kapcsolattal.
Vállalat A CPI klubtagság már nem hagyományos irodabérlés
Natív tartalom | 2024. november 25. 11:55
Formabontó lehetőséget kínál partnereinek a CPI Hungary, ahol egy – a nemzetközi piacon is egyedülálló – komplex megoldás született. A most bevezetendő CPI klubtagság olyan előnyöket kínál az irodaépületek bérlőinek, amelyekkel nem csak a cégek munkaszervezése válik még rugalmasabbá, de a munkavállalói élmény és irodakörnyezet is új szintre emelhető – hívják fel a figyelmet közleményükben.
Vállalat Van baj rendesen a multinál
Privátbankár.hu | 2024. november 23. 12:51
Több mint 5 ezer dolgozóját küldheti el a Bosch csoport.
Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG