3p

Költségcsökkentő programot indít a német Volkswagen csoport (VW), a világ legnagyobb autógyártó társasága, amely történetének legnagyobb szabású átszervezésén dolgozik. A VW felügyelőbizottságának határozata szerint az állandó költségeket 5 százalékkal, a beszerzési költségeket 7 százalékkal csökkentik 2023-ig. A részleteket 2021 első negyedévében dolgozzák ki.

A testület döntésével egyelőre lezárult a VW jövőjéről hónapok óta folytatott vita, amelynek főszereplői az autóipari változásokhoz illeszkedő újításokat sürgető vezérigazgató, Herbert Diess, és az átalakulástól a munkahelyeket féltő üzemi tanácsi vezető, Bernd Osterloh.

A költségeket valamennyi márkánál és a világ összes régiójában csökkentik, az elektromobilitás és a digitalizáció területén elkezdett beruházásokat pedig a legnagyobb következetességgel folytatják tovább, hogy biztosítsák a VW "életképességét" - nyilatkozott Herbert Diess a hétfő késő este véget ért tanácskozásról kiadott közlemény szerint.

Már régen itt volt az ideje a karcsúsításnak (fotó: MTI)
Már régen itt volt az ideje a karcsúsításnak (fotó: MTI)

A hagyományos meghajtású járművek gyártásához képest kevesebb munkaerőt igénylő elektromobilitás további erősítése mellett kiálló cégvezető és a munkavállalói érdekeket képviselő üzemi tanácsi vezető törekvései közötti egyensúly jegyében Bernd Osterloh hozzátette, hogy a tervek közös megvalósításában mindenki "továbbra is támogatja a nyereségesség és a munkahelymegőrzés elvének egyenlőségét, és a munkavállalók képzésének fontosságát".

A vezérigazgatói tisztségbe a VW-t megrázó dízelbotrány után, 2018-ban kinevezett Herbert Diess azt is sürgette, hogy a vállalatcsoport átalakításához szükséges érdekérvényesítő képessége erősítésére hosszabbítsák meg 2023-ban lejáró megbízatását 2025-ig. Ezt végül nem érte el.

A VW legutóbb novemberben részletezte terveit, amelyek azt szolgálják, hogy a csoport hagyományos autóipari vállalkozásból az általuk digitális mobilitásnak nevezett terület világszerte vezető szereplője legyen. A 2025-ig kitekintő tervek szerint kutatás-fejlesztésre és az újítások bevezetésére 73 milliárd eurót fordítanak. A gyártásban és a gyártmányokban is egyre fontosabb digitalizációra 27 milliárd euró, az elektromobilitásra 35 milliárd jut, további 11 milliárd eurós ráfordítással pedig kifejlesztik a modellkínálatukban szereplő hagyományos meghajtású gyártmányok hibrid változatát.

A világszerte több mint 670 ezer embert foglalkoztató VW-hez a névadó Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda autómárka tartozik, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja. A társaság a legutóbbi, szeptemberrel záródott negyedévben 2,61 millió gyártmányt értékesített, ami 1,1 százalékos csökkenés éves szinten. Értékesítési árbevétele 3,4 százalékkal 59,36 milliárd euróra, adózás utáni eredménye 31 százalékkal 2,75 milliárd euróra csökkent.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Egyre több ágazatban segíti a fejlődést a Demján Sándor Program
PR | 2025. augusztus 6. 09:21
A Demján Sándor Program 1+1 Beruházás-élénkítő Támogatási Program rövid idő alatt vált a hazai vállalkozásfejlesztés meghatározó eszközévé. Az eddig több mint 1300 pozitív támogatói döntés a program sikerét igazolja, emellett rávilágít arra is, mennyire sokszínű a magyar vállalkozói szféra: az űripartól a vendéglátáson át a kutatólaborokig a legkülönbözőbb ágazatok vállalkozásai kaptak lehetőséget a fejlődésre. A Garantiqa támogatásával rendszeresen megjelenő Cégkassza Podcast legújabb adásában Fehérváry Tamás, a Magyar Gazdaságfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója osztotta meg gondolatait a program eddigi eredményeiről és az MGFÜ tanácsadói szerepéről.
Vállalat Izgatottan várjuk, hogyan reagál a Richter közlésére a tőzsde
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 6. 06:50
Arra, hogy míg a bevételei nőttek, addig a nyeresége csökkent 2025 első felében az előző évhez viszonyítva.
Vállalat 96 milliárdos üzletet kötött a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 5. 12:39
Magántőkealapokból von be forrást a cég.
Vállalat Még mindig nagyon jól lehet keresni a Covid-vakcinákkal
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 5. 10:24
A BioNTechnek legalábbis sikerült. De más irányba is fejleszt a cég.
Vállalat Akár már kedden nagyot villanthat a Boeing
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 5. 08:46
Közel öt év után újra levegőbe emelkedhet egy fontos típusuk.
Vállalat Füttyenteni fog, ha meglátja az OTP első féléves számait
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 5. 06:36
Az elemzők sem számítottak erre.
Vállalat Háromezer embernek lett elege – a Boeing védelmi cégének dolgozói sztrájkolnak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 4. 18:10
Ezzel hétfőn újabb csapást mértek a nehéz helyzetben lévő légiközlekedési óriásra.
Vállalat Kisebbet ugrott a Puma
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 4. 17:00
A német sportszergyártó a második negyedévben a tavalyi azonos időszakinál kisebb bevételt ért el az idei második negyedévben a honlapján közzétett beszámolója alapján.
Vállalat Kazah olajcéggel kötött szerződést a Mol
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 4. 16:30
A nemzeti olajtársasággal a KazMunayGas (KMG) céggel állapodott meg, amelynek segítségével már és 85 ezer tonnányi CPC keveréket hozott be a régióba.
Vállalat Ha Spotify előfizetése van, akkor nem fog ennek örülni
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 4. 15:10
A Spotify hétfőn bejelentette, hogy szeptembertől egyes piacokon emeli prémium egyéni előfizetésének havi árát, mivel a svéd streamingóriás a haszonkulcsok javítására törekszik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG