A prototípus: a vilg első teljesen elektromos hajtású kamionja a 2016. július 27-i stuttgarti bemutatón. Három lítium-ion akkumulátormodul hajtja, összesen 212 kilowattóra kapacitással, 335 lóerővel. Fotó: EPA / Silas Stein |
Az akkumulátor-fejlesztésben elért eredmények a következő évtized elején már lehetővé teszik elektromos hajtású nehéz tehergépjárművek kereskedelmi célú forgalomba állítását - véli a Daimler. A német járműgyártó szerdán bemutatta a hagyományos robbanómotoros tehergépjárművek szállítási kapacitásával és menetteljesítményével versenyképes elektromos hajtású 25 tonnás kamionját. A Mercedes-Benz Urban eTruck akkumulátora 200 kilométeres hatótávot biztosít a járműnek.
A nehéz terhek közúti szállításának eddig gátat szabott az akkumulátorok nagy saját tömege és viszonylag alacsony energiatárolási kapacitása. A Daimler szerint viszont az elektromos hajtású nehéz tehergépjárművek akár már a jövő évtized elején is kereskedelmi forgalomba állhatnak az akkumulátor-fejlesztésben elért technológiai eredményeknek köszönhetően.
Az akkumulátorok egységnyi költsége a Daimler számításai szerint 1997-től 2025-ig 60 százalékkal csökken, "energiasűrűségük", azaz energiatárolási kapacitásuk pedig 250 százalékkal emelkedik.
A Tesla a jövő évre ígérte egy elektromos hajtású tehergépjármű bemutatását.