MTI Fotó: Balaton József |
A Reuters cikke szerint 2022-ig összesen 3,4 milliárd dollárt terveznek befektetni az Egyesült Államokban, a cél, hogy ezzel 2500-ra növeljék a kinti üzletek számát. Jelenleg az Aldi 1600 boltot működted Amerikában, 2018-ig pedig összesen 400 újabbat terveznek nyitni. A befektetésekből 1,6 milliárdot a már meglévők modernizálására és bővítésére használnának fel.
Nem csak az Aldi az egyetlen, aki amerikai babérokra tör, a rivális Lidl épp az idén nyitja meg az első 100 boltját az Egyesült Államokban. A németek rohamos terjeszkedése komoly vitákat szülhet a tengerentúlon, ahol a helyi Wal-Mart már így is borzolja a kedélyeket, a többi amerikai üzletlánccal ugyanis úgy próbál versenyezni, hogy 15 százalékkal aláígér az általuk is forgalmazott termékeknek. Ez a verseny nekik 6 milliárd dollárba kerülhet az idén, miközben az Aldi a terjeszkedéssel közel ugyanekkora növekedéssel számol az idei évre.