Fotó: AP, Michael Probst |
Jelentősen javult a konszern márkáinak eredménye az év első három hónapjában, összesen 900 millió euró működési eredményt értek el a tavalyi első negyedévi 73 millió után. A konszern bevételarányos működési eredmény kulcsa 0,3 százalékról 4,4 százalékra emelkedett, ami még így is jócskán elmarad a konkurensek átlagosan hat százalék, vagy azt meghaladó eredményességétől. A bíztatóan nyereséges évkezdet után a VW márka pénzügyi igazgatója, Arno Antlitz az idén a forgalom mintegy tíz százalékos növekedését várja, a bevételarányos üzemi eredményt pedig 2,5 és 3,5 százalék között.
Minthogy a márka nyereségessége elmarad a konkurensekétől, az eredménymutatók javítása érdekében a Volkswagen 2025-ig tartó gyökeres szerkezeti átalakítást indított. A program az üzemek termelékenységének a javítása mellett modelloffenzívát is előirányoz a magas nyereségtartalmú SUV kategóriában, valamint világpiaci vezető szerep elérését az elektromos autók gyártásában. Utóbbi kapcsán már korábban jelezték, hogy az elkövetkező öt évben kilenc milliárd eurót tervez alternatív hajtásláncok, elektromos és hibrid modellek fejlesztésére fordítani.