Az eladáscsökkenés arra vezethető vissza, hogy május végén az autókonszern több napra a gyártás szüneteltetésére kényszerült több üzemében, mivel a beszállítója, a Bosch egy bizonyos alkatrészt nem tudott megfelelő mennyiségben szállítani az egyes modellekhez, emiatt 8 ezer jármű gyártásával nem végeztek a tervezett időre.
Elektromosban a jövő
Akárcsak a legtöbb nagy gyártó, a BMW is a jövőre, így a hibrid és elektromos autókra fókuszál. A környezettudatosság a keresletben is megmutatkozik, a cég ügyvezetője, Ian Robertson elmondása szerint tavalyhoz képest megduplázódott az igény az ilyen autókra, ezekből 43 ezret értékesítettek. A BMW egyébként az idei évre 100 ezer elektromos és hibrid jármű eladását tűzte ki célul. A konkurens Daimler egyébként szintén erős félévet zárt, az Ernst & Young felmérése szerint a két volt a legnyereségesebb ágazati cég 2016-ban.