3p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új marketing jegyében az egyetemisták már az okostelefonjuk segítségével is szerezhetnek munkát a cégnél.

Az amerikai fiataloknak csupán egy okostelefonra és a Snapchat alkalmazásra lesz szükségük, hogy munkát vállaljanak az McDonald’s-ban. A nemzetközi gyorsétterem-lánc mintegy 250 ezer alkalmazottat szeretne felvenni a nyári szezonra az Egyesül Államokban, a közösségi médiával pedig szeretnék a fiatalabb munkavállalókat is bevonzani – írja a CNBC.

Az akció már a héten elkezdődik: a Snapchat felhasználók 10 másodperces reklámokban hallhatják a cég dolgozóit, hogy élményeikről mesélnek. A videó végén felfelé görgetve a felhasználók megtekinthetik a vállalat karrierlehetőségeit, onnan pedig már jelentkezhetnek is új állásukra.

A nyári hónapok mindig elég pörgősek, mi pedig törekszünk arra, hogy új, innovatív módszerekkel szerezzünk munkaerőt. Úgy gondoltuk, a Snapchattel eljuthatunk oda is, ahol a fiatalok állandóan lógnak – a telefonjaikon – mondta a McDonald’s szóvivője. A nemzetközi vállalat adatai szerint dolgozóik több mint fele 16 és 24 év közötti, sokuknak ráadásul ez élete első munkahelye. A cég a tervek szerint a Spotify nevű digitális zenei szolgáltató és a Hulu videostreaming szolgáltató felületein is reklámozza majd magát.

Egyre kevesebb fiatal dolgozik

Az Amerikai Munkaügyi Statisztikai Hivatal (BLS) szerint 1979 óta egyre kevesebb a fiatal munkavállalók száma. Mivel nem is várnak változást ebben a trendben, a vállalatnak várhatóan egyre nehezebb lesz ebből a korosztályból kiválasztania a munkaerőt. A Hivatal szerint számos tényező hozzájárul ehhez a tendenciához: egyre több tinédzser választja az iskolát a munka helyett, a magasabb beiratkozások alapján folyamatosan nő az igény a továbbtanulásra. Emellett a több nyári iskola és az egyre komolyabb, időigényesebb tanfolyamok is hozzájárulnak ehhez. A szülők is egyre jobban bátorítják gyerekeiket a tanulásra, ez pedig megérződik a munkavállalók számán is.

A McDonald’s már évek óta egy lassú, de folyamatos recesszióban van a napi forgalom tekintetében, az új módszerekkel – mint például az önkiszolgáló automatákkal vagy az étterem-szerű felszolgálással – pedig megpróbálják fellendíteni az eladásokat. Erről korábban részletesebben is írtunk.

A cég ezenfelül partnerségre lép az Uberrel is. A tervek szerint a autós szolgáltató harmadik félként már házhoz is kiszállítja a rendeléseket. Bár Kínában sok gyorsétterem-lánc már évek óta vállal kiszállítást, Európában és az Egyesült Államokban még viszonylag friss a gyakorlat. A McDonald’s egy ilyen társulással jelentős kiadásoktól kíméli meg magát, mivel nem kell saját kiszállító részleget alapítania – a plusz szolgáltatás ugyanakkor feltornázhatja a bevételeket.

Ezt neked, gasztroforradalom: jól megy a gyorséttermeknek

A munkaerőhiányra panaszkodnak a legtöbbet a gyorsétteremláncok - számol be a Napi.hu a tavalyi beszámolók alapján, egyébként viszont egész szép évet zártak 2016-ban. Tovább >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Rábólintottak Brüsszelben: méretes felvásárlásra készül a leggazdagabb ukrán üzletember
Privátbankár.hu | 2025. november 26. 13:32
Az acéliparban történik mindez.
Vállalat Furcsa mozgás a Lukoil tulajdonosi szerkezetében
Privátbankár.hu | 2025. november 26. 07:41
Leonid Fedun, a Lukoil egyik társalapítója eladta nagyjából 7 milliárd dollár értékű részesedését az orosz olajvállalatban – mondta három forrás, és ezt az adatok is alátámasztják.
Vállalat Egy ligába kerülne az OTP-vel az MBH Bank a pesti tőzsdén
Imre Lőrinc | 2025. november 24. 19:14
Eladja saját tulajdonában álló részvényeit az MBH Bank. A lakossági befektetőknek 14 munkanapjuk lesz arra, hogy lecsapjanak a maximum 3848 forinton árult papírokra. Az MBH Bank a 7 százaléknyi tulajdont megtestesítő részvénycsomagjától azért válna meg, hogy hosszabb távon a blue chipek közé is betörjön a Budapesti Értéktőzsdén.
Vállalat Nagyon jól ment a DH-nak
Privátbankár.hu | 2025. november 24. 09:51
Milliárdos profit a DH Groupnál.
Vállalat Tömeges leépítés: rengeteg mérnököt küld el az Amazon
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 18:32
14 ezer munkahelyet szüntet meg az Amazon, és ebből több ezer mérnöki pozíció – derítette ki a CNBC. A techszektorban folytatódik az elbocsátási hullám, januárban újabb dolgozókat küldhetnek el az Amazontól.
Vállalat Lemond a 4iG egyik vezetője
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 14:31
Az egyik igazgatósági tag, Pedro Vargas Santos David négy éve tagja a cégvezetésnek a 4iG-nél, de pénteken leköszönt. December 17-én rendkívüli közgyűlést tart a vállalat.
Vállalat Csendes nyitvatartást vezet be a Magyar Telekom
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 13:41
Tesztelték, bejött: országszerte, minden üzletben lehetőség lesz nyugodtabb környezetben ügyet intézni a Magyar Telekomnál. A kezdeményezés november 24-én, hétfőn indul, és havonta egyszer lesz elérhető.
Vállalat Komoly gyógyszeripari beruházást adtak át Budapesten
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 11:01
Komoly mérföldkőhöz ért az Egis Gyógyszergyár.
Vállalat Utolérni Ausztriát? Ezzel a cégszerkezettel nehéz lesz – Klasszis Podcast
Imre Lőrinc – Izsó Márton | 2025. november 21. 10:05
Rendkívül individualisták a magyarországi vállalkozók, ami sok esetben gátja a hatékonyabb működésnek, a céges összeolvadásoknak – mondta el a Klasszis Podcast legújabb epizódjában a Concorde MB Partners ügyvezetője, az MGYOSZ elnökségi tagja. Szendrői Gábor hozzátette, hogy a lengyel és a cseh átlaghoz képest is nagyon magas, 70-75 év a magyar tulajdonosok átlagéletkora. Az egyre nagyobb számban megjelenő ázsiai beruházókkal pedig az a baj, hogy – a nyugati cégekkel ellentétben – elvétve működnek csak együtt a helyi beszállítókkal.
Vállalat „A bizalom új nyelve az adat” – interjú Peltzer Árminnal, az Opten marketingigazgatójával
PR | 2025. november 21. 09:13
A gazdasági környezet ingadozik, a partnerek fizetési fegyelme lazul, a vállalkozói bizalom pedig sok helyen megkopott. Mégis: az üzleti világ nem állhat meg. Hogy ki kivel üzletel, az ma már nem intuíció, hanem döntéstámogatott, adatvezérelt folyamat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG