3p
Az új marketing jegyében az egyetemisták már az okostelefonjuk segítségével is szerezhetnek munkát a cégnél.

Az amerikai fiataloknak csupán egy okostelefonra és a Snapchat alkalmazásra lesz szükségük, hogy munkát vállaljanak az McDonald’s-ban. A nemzetközi gyorsétterem-lánc mintegy 250 ezer alkalmazottat szeretne felvenni a nyári szezonra az Egyesül Államokban, a közösségi médiával pedig szeretnék a fiatalabb munkavállalókat is bevonzani – írja a CNBC.

Az akció már a héten elkezdődik: a Snapchat felhasználók 10 másodperces reklámokban hallhatják a cég dolgozóit, hogy élményeikről mesélnek. A videó végén felfelé görgetve a felhasználók megtekinthetik a vállalat karrierlehetőségeit, onnan pedig már jelentkezhetnek is új állásukra.

A nyári hónapok mindig elég pörgősek, mi pedig törekszünk arra, hogy új, innovatív módszerekkel szerezzünk munkaerőt. Úgy gondoltuk, a Snapchattel eljuthatunk oda is, ahol a fiatalok állandóan lógnak – a telefonjaikon – mondta a McDonald’s szóvivője. A nemzetközi vállalat adatai szerint dolgozóik több mint fele 16 és 24 év közötti, sokuknak ráadásul ez élete első munkahelye. A cég a tervek szerint a Spotify nevű digitális zenei szolgáltató és a Hulu videostreaming szolgáltató felületein is reklámozza majd magát.

Egyre kevesebb fiatal dolgozik

Az Amerikai Munkaügyi Statisztikai Hivatal (BLS) szerint 1979 óta egyre kevesebb a fiatal munkavállalók száma. Mivel nem is várnak változást ebben a trendben, a vállalatnak várhatóan egyre nehezebb lesz ebből a korosztályból kiválasztania a munkaerőt. A Hivatal szerint számos tényező hozzájárul ehhez a tendenciához: egyre több tinédzser választja az iskolát a munka helyett, a magasabb beiratkozások alapján folyamatosan nő az igény a továbbtanulásra. Emellett a több nyári iskola és az egyre komolyabb, időigényesebb tanfolyamok is hozzájárulnak ehhez. A szülők is egyre jobban bátorítják gyerekeiket a tanulásra, ez pedig megérződik a munkavállalók számán is.

A McDonald’s már évek óta egy lassú, de folyamatos recesszióban van a napi forgalom tekintetében, az új módszerekkel – mint például az önkiszolgáló automatákkal vagy az étterem-szerű felszolgálással – pedig megpróbálják fellendíteni az eladásokat. Erről korábban részletesebben is írtunk.

A cég ezenfelül partnerségre lép az Uberrel is. A tervek szerint a autós szolgáltató harmadik félként már házhoz is kiszállítja a rendeléseket. Bár Kínában sok gyorsétterem-lánc már évek óta vállal kiszállítást, Európában és az Egyesült Államokban még viszonylag friss a gyakorlat. A McDonald’s egy ilyen társulással jelentős kiadásoktól kíméli meg magát, mivel nem kell saját kiszállító részleget alapítania – a plusz szolgáltatás ugyanakkor feltornázhatja a bevételeket.

Ezt neked, gasztroforradalom: jól megy a gyorséttermeknek

A munkaerőhiányra panaszkodnak a legtöbbet a gyorsétteremláncok - számol be a Napi.hu a tavalyi beszámolók alapján, egyébként viszont egész szép évet zártak 2016-ban. Tovább >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Portugáliában szimatol az Air France-KLM
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 13:14
Vásárolnának.
Vállalat Mindenkit meglepett a Xiaomi
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 08:42
Ilyen eredményekre senki nem számított.
Vállalat Akadálymentesítés a fenntarthatóság édes gyermeke? Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2025. november 18. 18:16
Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.
Vállalat A Renault két új, Geely-alapú autót gyárt majd Brazíliában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 17:21
A Renault-csoport 2026 második felétől két új autót fog gyártani Brazíliában kínai partnere, a Geely járműveinek alapjaira építve – közölte a vállalat kedden, jelezve, hogy tovább terjeszkedik a nagy növekedési potenciállal rendelkező piacon.
Vállalat Jövő májustól örülhetnek a Wizz Air budapesti utasai
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:57
A Wizz Air bővíti budapesti bázisát, májusban érkezik ide a cég 18. repülőgépe, ami új járatok indítására és a meglévők bővítésére ad lehetőséget – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója kedden online sajtótájékoztatón.
Vállalat Hihetetlen, hogy az Apple mit művel Kínában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:34
Az Apple Inc. okostelefon-eladásai Kínában 37 százalékkal nőttek októberben az új, 17. szériás készülékek iránti erős keresletnek köszönhetően – áll a Counterpoint Research piackutató honlapján kedden közzétett jelentésben.
Vállalat Gondban a kínai Baidu, ezzel kellett számolnia
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 13:41
A Baidu kínai internetes cég veszteséggel zárta a harmadik negyedévet bevételeinek csökkenése mellett.
Vállalat Aki érti az adatait, az érti a piacát – így épül a jövő vállalata
PR | 2025. november 18. 11:15
Az adat ma már nem pusztán információ, hanem a siker kulcsa. Egy vállalat minden egyes tranzakciójában, ügyfélinterakciójában, számlájában ott rejlik az a tudás, amelyből pontosabb döntések, stabilabb működés és megbízhatóbb partnerkapcsolatok születhetnek. A jövő vállalata nem ösztönből működik, hanem adatból épít döntést, biztonságot és bizalmat.
Vállalat Felvásárolja az Otthon Centrumot az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:54
Az MBH Bank újabb stratégiai akvizícióval bővíti portfólióját és megvásárolja az országos lefedettségű Otthon Centrumot a Biggeorge Holding leányvállalatától.
Vállalat Köszönőviszonyban sincs a kkv-k béremelési terve a kormány elképzelésével
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:38
A kormány 13 százalékos minimálbér-emelést tervez, a cégek örülnek, ha 5 százalékot tudnak adni – írja a GKI.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG