Iparági egyeztetést sürgetnek a távközlési szolgáltatók a hűségidő lerövidítésének tervéről – nyilatkozta a Vodafone, a Telenor és a Magyar Telekom. A szolgáltatók véleménye szerint a hűségidő két évről legfeljebb egy évre való csökkentése hátrányosan érintené a fogyasztókat. Az elektronikus hírközlésről szóló törvényhez a maximális hűségidő csökkentésére két kormánypárti képviselő nyújtott be módosító javaslatot, az indoklás szerint a fogyasztók kiszolgáltatottságának csökkentése érdekében.
A Vodafone szerint amennyiben a törvény a javaslat szerint módosul, a fogyasztók kedvezőtlenebb feltételekkel vehetnék igénybe a szolgáltatásokat, mivel a jelenlegi szolgáltatás árazásánál általában 2 éves futamidővel számolt a cég a tarifacsomagoknál és a készülékvásárlásoknál is. A Vodafone ez ügyben iparági egyeztetést sürget, mivel álláspontjuk szerint ez nem csak a fogyasztókat érintené negatívan, de lassítaná a digitalizáció folyamatát, valamint nem támogatná a kormányzat azon törekvését, hogy a lakosság mind nagyobb hányada férjen hozzá a digitális szolgáltatásokhoz.
Drágább telefonok, kevesebb kedvezmény
A Telenor abban bízik, hogy a végleges döntés előtt a jogalkotók figyelembe veszik a szolgáltatók véleményét is. Hozzátették: az elektronikus hírközlési törvény szerint ugyan a hűségszerződés maximum 24 hónapra köthető, de a szerződés megkötését megelőzően a szolgáltatóknak mindenképp fel kell ajánlani az ügyfelek számára a 12 hónapig tartó, továbbá a határozatlan ideig tartó előfizetői szerződés megkötésének lehetőségét is.
A Telenor úgy véli, a hatályos szabályozás megfelelően biztosítja az ügyfelek számára a választás lehetőségét többféle szerződéses konstrukció között. Az esetleges törvénymódosítás mindenképpen hátrányos lenne ügyfeleink számára, főként a készülékvásárlások esetén. Hozzátették: a Telenor ügyfeleinek jelentős része drága okoskészülékekre vágyik, amelyek a hűségidőt is magában foglaló részletfizetési megoldásokkal egyszerűen megszerezhetők. Az ügyfelek jelentős részének viszont nagyon megterhelő, vagy lehetetlen lenne szerződéskötéskor, egyszerre, egy összegben kifizetni a készülékek árát.
A Magyar Telekom megjegyezte: éppen az okoz hátrányt az előfizetőknek, ha megszűnik vagy lerövidül a szerződés időtartama alatt adott kedvezmények lehetősége. A hűségidő egy évben történő maximálása különösen érzékenyen érintené a magas árszínvonalú okostelefonok elérhetőségét, hiszen a rövidebb hűségidő miatt az ezekre adott kedvezmények nagysága csökkenhet – nem beszélve arról, hogy az ügyfeleknek jelenleg is szabad választási lehetőségük van, hogy kötnek-e hűségszerződést, illetve hogy milyen időtartamra – tették hozzá.
Kellemetlen meglepetést okozott a legnagyobb magyar szolgáltató A nagyobb hazai brókercégek a várnak megfelelően vagy azt kissé alulmúlóan, de mindenképpen gyengének minősítik a Magyar Telekom gyorsjelentését. Azért volt, aki talált benne pozitívumot, azt, hogy ez után sem módosítottak negatív irányba a terveken. Az osztalék maradna 25 forint. További részletek >>> |