2p

Van már olyan áruház, bár egyelőre még nem Magyarországon, ahol egyes árucikkek egyedi interaktívélményt kínálnak a közelükbe kerülő vevőnek, aki ettől révületben veheti le a termékeket a polcról.

A digitalizáció és a marketing találkozása újabb találmányt szült, amelyről egyelőre nem derült ki, hogy mennyire örülnek neki a vásárlók, 

Az European Supermarket Magazine híre szerint a francia Carrefour boltlánc olaszországi hálózata úgynevezett "társalgásjelzőket" helyezett ki milánói áruházának egyes árui mellett. A marketingesek irigylésre méltó optimizmussal úgy tálalják az újdonságot, hogy az okos vásárlási élménnyel gazdagítja a vásárlókat. Az elmúlt időszak alapján egyébként is úgy tűnik, az „okos” jelző egyfajta varázsszó, amiről azt hiszik, bármit el lehet vele adni. 

Egy új rendszer igyekszik kitalálni, mit szeretne a vásárló. A kép illusztráció. Fotó: Depositphotos
Egy új rendszer igyekszik kitalálni, mit szeretne a vásárló. A kép illusztráció. Fotó: Depositphotos

Egy digitális kapcsolatteremtési megoldásról van szó, amelyet a Samsung Electronics Italia és a Next14 informatikai vállalat alkotott. A rendszer hardvere és szoftvere egy társalgási marketingplatformban kapcsolódik össze. Az egyik cél az, hogy kapcsolatot teremtsenek a vevőkkel a termékek vásárlása során. A megoldást először a Ringo kekszmárka termékeinél tesztelték a Carrefour Milánó déli külvárosában, Assagóban lévő áruházában.

Egy, a márkának fenntartott képernyőt helyeztek el a termékek mellett, ezen ment az interaktív műsor. Az interaktivitást pedig úgy kell érteni, hogy a képernyőt a Next14 érzékelőivel vették körbe, amelyek lehetővé teszik, hogy a vásárlók kvázi főszereplővé váljanak egy személyre szabott szórakoztató műsorban. 

A rendszer elindításának másik célja: figyelni a boltban keresgélő vevőket, hogy adatokat gyűjtsön róluk, majd ezeket valós időben feldolgozni. Ennek eredményeként aztán személyre szabott módon szórakoztathatja a boltban elhelyezett ketyere a közelébe kerülő vásárlókat. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
Vásárló Próbál példát mutatni a Nike abban, hogyan lehet túlélni Trump új világrendjét
Privátbankár.hu | 2025. május 22. 11:29
Bár Donald Trump vámháborújának hatásait nem tudják elkerülni a cégek, van mozgásterük abban, miként emelik egyes termékeik árát. A Nike például a gyerekeknek szánt cipőkért egyelőre nem kér többet.
Vásárló 7 dolog, amitől az energiaszinted és a fókuszod is a csúcson marad
Márkázott tartalom | 2025. május 20. 09:43
A mai rohanó világban nemcsak fizikailag, de szellemileg is helyt kell állnunk nap mint nap, ennek ellenére gyakran érezheted te is úgy, hogy a nap közepére teljesen lemerülsz. Ilyenkor nem tudsz koncentrálni, a feladatok csak gyűlnek, amitől egyre stresszesebb lehetsz. Ne aggódj, nem vagy ezzel egyedül. De még ennél is jobb hír az, hogy néhány tudatos döntéssel sokat tehetsz azért, hogy elkerüld ezt a spirált. Íme 7 dolog, amit ha beiktatsz a napjaidba, nagy különbséget tapasztalhatsz.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG