A digitalizáció és a marketing találkozása újabb találmányt szült, amelyről egyelőre nem derült ki, hogy mennyire örülnek neki a vásárlók,
Az European Supermarket Magazine híre szerint a francia Carrefour boltlánc olaszországi hálózata úgynevezett "társalgásjelzőket" helyezett ki milánói áruházának egyes árui mellett. A marketingesek irigylésre méltó optimizmussal úgy tálalják az újdonságot, hogy az okos vásárlási élménnyel gazdagítja a vásárlókat. Az elmúlt időszak alapján egyébként is úgy tűnik, az „okos” jelző egyfajta varázsszó, amiről azt hiszik, bármit el lehet vele adni.
Egy digitális kapcsolatteremtési megoldásról van szó, amelyet a Samsung Electronics Italia és a Next14 informatikai vállalat alkotott. A rendszer hardvere és szoftvere egy társalgási marketingplatformban kapcsolódik össze. Az egyik cél az, hogy kapcsolatot teremtsenek a vevőkkel a termékek vásárlása során. A megoldást először a Ringo kekszmárka termékeinél tesztelték a Carrefour Milánó déli külvárosában, Assagóban lévő áruházában.
Egy, a márkának fenntartott képernyőt helyeztek el a termékek mellett, ezen ment az interaktív műsor. Az interaktivitást pedig úgy kell érteni, hogy a képernyőt a Next14 érzékelőivel vették körbe, amelyek lehetővé teszik, hogy a vásárlók kvázi főszereplővé váljanak egy személyre szabott szórakoztató műsorban.
A rendszer elindításának másik célja: figyelni a boltban keresgélő vevőket, hogy adatokat gyűjtsön róluk, majd ezeket valós időben feldolgozni. Ennek eredményeként aztán személyre szabott módon szórakoztathatja a boltban elhelyezett ketyere a közelébe kerülő vásárlókat.