1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Alig van a használtautó-piacon 3 éves vagy annál fiatalabb autó, ezért ezek ára megemelkedett, ez egyfelől azt jelenti, hogy az új autók és a fiatal használt autók ára egyre közelebb kerülnek egymáshoz, sőt az új autók értéke lassabban romlik.

Mára gyakorlatilag eltűnt egy szegmens a hazai használtautó-piacról: az új autók eladásának 2009 óta tartó mélyrepülése miatt a tavalyelőtti csaknem 20 ezer helyett ma alig 9 ezer darab három évesnél fiatalabb személyautó közül válogathatnak az érdeklődők.

A feleződő kínálat mintegy 30 százalékos átlagos áremelkedést okozott ezen a részpiacon. A hiányt immár importból is egyre nehezebb pótolni, így a vevők egy részének vagy idősebb autóval kell beérnie, vagy a korábbinál jóval kisebb különbséggel elérhető újautó-kínálatot érdemes átnéznie – derül ki a Használtautó.hu internetes szakportál elemzéséből.

Forrás: Használtautó.hu

Miközben 2008-ig évi 160-180 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 2009-ben ez a szám 60 ezerre zuhant, és az eladások száma a mélypontot jelentő 2010-es év (43 ezer darab) óta sem tudott visszakapaszkodni a válság előtti forgalom harmadára sem. Törvényszerű tehát, hogy az újszerű, néhány éves használt autók kínálata mára szinte teljesen kiszáradt.

Négy éves autót még nem cserélnek le

Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy a gazdasági körülmények miatt mind a magánszemélyek, mind a flottákat üzemeltető cégek igyekeznek kitolni az autók cseréjét, amelyek így 4-5 éves koruk előtt egyre ritkábban jelennek meg a kínálatban – mondta Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője.

Az újszerű autók kínálatának visszaesése súlyosan érinti az autókereskedéseket is, amelyek beszámítási akcióik keretében kénytelenek folyamatosan nyitni az öregebb autók felé. A használtautó-kereskedők közül is sokan azért kerültek nehéz helyzetbe – vagy éppen szűntek meg az elmúlt időszakban – mivel éppen a legkedvezőbb árrést biztosító kategória tűnt el szinte teljesen a palettáról.

A 3 évnél fiatalabb használtautók ára 30 százalékkal nőtt

A hiányzó belföldi kínálatot részben ugyan pótolhatja a használtautó-import, azonban a vásárlók itt is egyre nehezebben tudják kielégíteni igényeiket. Az autóipar teljesítményét fenntartani hivatott sikeres roncsautó-programok ugyanis szinte mindenütt lezárultak 2009-ben, ami Nyugat-Európa szerte az eladások zuhanását eredményezte az elmúlt években.

A kínálat szűkülése ebben a szegmensben igen jelentős áremelkedést eredményezett: miközben az idősebb személykocsik esetében az elmúlt két évben mérsékelt árnövekedés vagy inkább a stagnálás volt a jellemző, a 0-3 éves, eladásra kínált autók átlagára a Használtautó.hu portálon közel 30 százalékkal emelkedett. Ezalatt az új autók ára alig változott.

Lassabban csökken az autók értéke

A fenti drágulás miatt a márkák jelentős részénél csökken az új és használt autók ára közötti különbség, ami a vevők egy részét az újautó-piacra terelheti. Ezt az a tény is megkönnyíti, hogy a szalonok ma már nem csupán szolgáltatásban és extrákban licitálnak egymásra, hanem árban is jelentősen engednek – egyes szalonautók esetében a listaárhoz képest akár 25 százalékos kedvezményt is kínálnak.

Forrás: Használtautó.hu

Mind az alacsonyabb induló ár, mind a szűk kínálat miatt magasabban tartott piaci érték azt eredményezi, hogy egy átlagos autó értéke az eddigi négy év helyett öt-hat év alatt csökken eredeti szintjének felére – világít rá egy további tendenciára a Használtautó.hu ügyvezetője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG