3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Új teszt készült, és azt mutatta, mint a régiek: a napozókrémek és olajok között az olcsó sokszor jobb, mint a drága. A németországi áruházláncok, drogéria-hálózatok termékei közül több is a csúcson végzett, ezek nálunk is előfordulhatnak. De nem mindegy, hogyan használjuk ezeket, és egyik sem csodaszer.

A nagy hírű német Stiftung Warentest (Áruteszt Alapítvány) arról nevezetes, hogy komoly tudományos apparátus, laboratóriumi kapacitások birtokában sok-sok terméket tesztel minden évben. Most 19 naptejet és krémet próbáltak ki, 30-as, 50-es és 50+ faktorokkal, és meglepő eredményre jutottak.

Arra, hogy nem feltétlenül a drágább készítmények a jobbak. A Lidl “Cien Sun Sonnenmilch Classic” napteje, amely – legalábbis Németországban – 1,18 euróba kerül 100 milliliterre átszámolva, az első lett. Az azonos érdekeltségi körbe tartozó Penny és Rewe láncok “Today Sonnenmilch” terméke (1,17 euró/100 ml) lett a második, és a Real “Sôi Sonnenmilch”-je (1,50 euró) a harmadik.

(Ez a Real nem azonos a mi Realunkkal, lásd korábbi cikkünket.)

A német sajtó egyébként azt írja, a 19 termékből 17 jó minősítést kapott, tehát nagyon nagy különbségek talán nincsenek is. A teljes lista a jelek szerint azonban nem publikus, a Test.de oldalról is csak pénzért tölthető le.

A víz az úr

Pontot vontak le azoktól a termékektől, amelyek hangsúlyozták, hogy vízhatlanok. Ez ugyanis nem lehet igaz, a krémeket akkor is újra kell kenni pár óránként, hogyha nem megyünk velük a vízbe. Hát még akkor, ha fürdünk. Sok krém vagy olaj a hatásának felét is elveszíti a víz hatására.

“Csak aki helyesen krémez, az lesz védve” – írja az alapítvány. Teljes felületen, bőségesen felhordva, időről időre megismételve a műveletet – így foglalhatók össze a tanácsok. Jól számoljuk ki, a faktorszám alapján, mennyit tölthetünk a napon, és inkább vonjuk le belőle ennek a harmadát a biztonság kedvéért.

Az osztrákok is erre jutottak

A nagyon érzékeny, fehér bőrűeknek pedig esetleg a világ összes krémje sem segít egy idő után, ők lehet, hogy 10-20 perc után mindenképp árnyékba kell vonuljanak.

De nem csak ez az egyetlen teszt utal arra, hogy az olcsó napozókrémek is lehetnek nagyon jók. Például két évvel ezelőtt az osztrák ORF írta, hogy a VKI osztrák fogyasztóvédelmi szervezet és a Stiftung Warentest közös vizsgálata alapján 14 darab 20-as faktorú és egy 15-ös napozókrémet és olajat vizsgáltak.

Lidl, Spar, Nivea

Ezek közül is a Lidl-féle Cien Sun terméke végzett az első helyen holtversenyben (akkor és ott 1,6 euró 100 milliliterre átszámolva). A másik győztes a Spar “Sun Kiss” terméke (két éve Ausztriában 2,75 euró/100 milliliter). A 3.-5. helyeken akkor a Nivea “Nivea sun Schutz & Pflege”, majd a Penny “today sun” napteje, végül a Nivea “sun Protect & Refresh” terméke következett.

A naptejek használatával kapcsolatos tudnivalókat korábban egy bőrgyógyász segítségével itt összegeztük.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG