3p
Új teszt készült, és azt mutatta, mint a régiek: a napozókrémek és olajok között az olcsó sokszor jobb, mint a drága. A németországi áruházláncok, drogéria-hálózatok termékei közül több is a csúcson végzett, ezek nálunk is előfordulhatnak. De nem mindegy, hogyan használjuk ezeket, és egyik sem csodaszer.

A nagy hírű német Stiftung Warentest (Áruteszt Alapítvány) arról nevezetes, hogy komoly tudományos apparátus, laboratóriumi kapacitások birtokában sok-sok terméket tesztel minden évben. Most 19 naptejet és krémet próbáltak ki, 30-as, 50-es és 50+ faktorokkal, és meglepő eredményre jutottak.

Arra, hogy nem feltétlenül a drágább készítmények a jobbak. A Lidl “Cien Sun Sonnenmilch Classic” napteje, amely – legalábbis Németországban – 1,18 euróba kerül 100 milliliterre átszámolva, az első lett. Az azonos érdekeltségi körbe tartozó Penny és Rewe láncok “Today Sonnenmilch” terméke (1,17 euró/100 ml) lett a második, és a Real “Sôi Sonnenmilch”-je (1,50 euró) a harmadik.

(Ez a Real nem azonos a mi Realunkkal, lásd korábbi cikkünket.)

A német sajtó egyébként azt írja, a 19 termékből 17 jó minősítést kapott, tehát nagyon nagy különbségek talán nincsenek is. A teljes lista a jelek szerint azonban nem publikus, a Test.de oldalról is csak pénzért tölthető le.

A víz az úr

Pontot vontak le azoktól a termékektől, amelyek hangsúlyozták, hogy vízhatlanok. Ez ugyanis nem lehet igaz, a krémeket akkor is újra kell kenni pár óránként, hogyha nem megyünk velük a vízbe. Hát még akkor, ha fürdünk. Sok krém vagy olaj a hatásának felét is elveszíti a víz hatására.

“Csak aki helyesen krémez, az lesz védve” – írja az alapítvány. Teljes felületen, bőségesen felhordva, időről időre megismételve a műveletet – így foglalhatók össze a tanácsok. Jól számoljuk ki, a faktorszám alapján, mennyit tölthetünk a napon, és inkább vonjuk le belőle ennek a harmadát a biztonság kedvéért.

Az osztrákok is erre jutottak

A nagyon érzékeny, fehér bőrűeknek pedig esetleg a világ összes krémje sem segít egy idő után, ők lehet, hogy 10-20 perc után mindenképp árnyékba kell vonuljanak.

De nem csak ez az egyetlen teszt utal arra, hogy az olcsó napozókrémek is lehetnek nagyon jók. Például két évvel ezelőtt az osztrák ORF írta, hogy a VKI osztrák fogyasztóvédelmi szervezet és a Stiftung Warentest közös vizsgálata alapján 14 darab 20-as faktorú és egy 15-ös napozókrémet és olajat vizsgáltak.

Lidl, Spar, Nivea

Ezek közül is a Lidl-féle Cien Sun terméke végzett az első helyen holtversenyben (akkor és ott 1,6 euró 100 milliliterre átszámolva). A másik győztes a Spar “Sun Kiss” terméke (két éve Ausztriában 2,75 euró/100 milliliter). A 3.-5. helyeken akkor a Nivea “Nivea sun Schutz & Pflege”, majd a Penny “today sun” napteje, végül a Nivea “sun Protect & Refresh” terméke következett.

A naptejek használatával kapcsolatos tudnivalókat korábban egy bőrgyógyász segítségével itt összegeztük.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kinek segíthet a lézeres látásjavítás?
Márkázott tartalom | 2025. június 8. 11:56
Sokak számára a szemüveg és a kontaktlencse már évek óta része a mindennapoknak – hol több, hol kevesebb kellemetlenséget okozva. Pedig létezik egy korszerű, tartós és biztonságos megoldás azok számára, akik szívesen búcsút mondanának ezeknek az eszközöknek. A kérdés csak az, hogy kik élhetnek ezzel a remek lehetőséggel, azaz a lézeres látásjavítással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG