3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Új teszt készült, és azt mutatta, mint a régiek: a napozókrémek és olajok között az olcsó sokszor jobb, mint a drága. A németországi áruházláncok, drogéria-hálózatok termékei közül több is a csúcson végzett, ezek nálunk is előfordulhatnak. De nem mindegy, hogyan használjuk ezeket, és egyik sem csodaszer.

A nagy hírű német Stiftung Warentest (Áruteszt Alapítvány) arról nevezetes, hogy komoly tudományos apparátus, laboratóriumi kapacitások birtokában sok-sok terméket tesztel minden évben. Most 19 naptejet és krémet próbáltak ki, 30-as, 50-es és 50+ faktorokkal, és meglepő eredményre jutottak.

Arra, hogy nem feltétlenül a drágább készítmények a jobbak. A Lidl “Cien Sun Sonnenmilch Classic” napteje, amely – legalábbis Németországban – 1,18 euróba kerül 100 milliliterre átszámolva, az első lett. Az azonos érdekeltségi körbe tartozó Penny és Rewe láncok “Today Sonnenmilch” terméke (1,17 euró/100 ml) lett a második, és a Real “Sôi Sonnenmilch”-je (1,50 euró) a harmadik.

(Ez a Real nem azonos a mi Realunkkal, lásd korábbi cikkünket.)

A német sajtó egyébként azt írja, a 19 termékből 17 jó minősítést kapott, tehát nagyon nagy különbségek talán nincsenek is. A teljes lista a jelek szerint azonban nem publikus, a Test.de oldalról is csak pénzért tölthető le.

A víz az úr

Pontot vontak le azoktól a termékektől, amelyek hangsúlyozták, hogy vízhatlanok. Ez ugyanis nem lehet igaz, a krémeket akkor is újra kell kenni pár óránként, hogyha nem megyünk velük a vízbe. Hát még akkor, ha fürdünk. Sok krém vagy olaj a hatásának felét is elveszíti a víz hatására.

“Csak aki helyesen krémez, az lesz védve” – írja az alapítvány. Teljes felületen, bőségesen felhordva, időről időre megismételve a műveletet – így foglalhatók össze a tanácsok. Jól számoljuk ki, a faktorszám alapján, mennyit tölthetünk a napon, és inkább vonjuk le belőle ennek a harmadát a biztonság kedvéért.

Az osztrákok is erre jutottak

A nagyon érzékeny, fehér bőrűeknek pedig esetleg a világ összes krémje sem segít egy idő után, ők lehet, hogy 10-20 perc után mindenképp árnyékba kell vonuljanak.

De nem csak ez az egyetlen teszt utal arra, hogy az olcsó napozókrémek is lehetnek nagyon jók. Például két évvel ezelőtt az osztrák ORF írta, hogy a VKI osztrák fogyasztóvédelmi szervezet és a Stiftung Warentest közös vizsgálata alapján 14 darab 20-as faktorú és egy 15-ös napozókrémet és olajat vizsgáltak.

Lidl, Spar, Nivea

Ezek közül is a Lidl-féle Cien Sun terméke végzett az első helyen holtversenyben (akkor és ott 1,6 euró 100 milliliterre átszámolva). A másik győztes a Spar “Sun Kiss” terméke (két éve Ausztriában 2,75 euró/100 milliliter). A 3.-5. helyeken akkor a Nivea “Nivea sun Schutz & Pflege”, majd a Penny “today sun” napteje, végül a Nivea “sun Protect & Refresh” terméke következett.

A naptejek használatával kapcsolatos tudnivalókat korábban egy bőrgyógyász segítségével itt összegeztük.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG