BUX
34 717.86
+0.90%
+310.00
OTP
10 300.00
+0.98%
+100.00
MOL
1 739.00
+1.87%
+32.00
RICHTER
6 790.00
+0.30%
+20.00
MTELEKOM
372.00
+0.68%
+2.00
 
TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2017. november 23. 20:02

A karácsony volt eddig az év legforgalmasabb időszaka a boltok számára, ezt azonban lassan átveszi az Amerikából bekúszott Black Friday, az online vásárlás világnapja. Ma már 10-ből 9 ember ismeri az akciót - derült ki a CIB Bank reprezentatív kutatásából. A boltok számára ez a nap hozhatja az éves forgalom negyedét. De mire szórunk el több milliárd forintot egyetlen nap alatt?

Komoly várakozások övezik a pénteket, hiszen ezen a napon tartják a Black Friday-t, vagyis a globális költekezés ünnepét. A webáruházak ilyenkor rendkívüli ajánlatokkal várják az érdeklődőket, akikből akad is szép számmal: a ShopAlike számítása szerint tavaly 2,1 millió magyar vett részt a költekezésben, és amennyiben a trend folytatódik, úgy idén még ennél is többen, 3,3 millióan intézhetik el a karácsonyi bevásárlás nagyját, ezt közölte a cég a Privátbankár.hu-val. Ráadásul nem csak online, de offline is nagy sikere van az ünnepnek, a tavalyi 2,1 millió vásárlónak majdnem a fele (800 ezer fő) ténylegesen el is látogatott az akciót kínáló boltba.

Karácsonykor egyébként is könnyebben nyúlunk a zsebünkbe. A GKI és az Árkosár közös felmérése arra számít, hogy idén mintegy 25-30 milliárd forint forgalmat bonyolíthatnak a webshopok egyetlen nap alatt. Az akcióban gyakorlatilag mindenféle termékre találunk példát, a legtöbb azonban az elektronikai eszközökből, a ruhákból és a bútorokból fogy ezen a napon.

Milliárdok cipőre és könyvre

A Black Friday forgalomra gyakorolt pozitív hatásait tükrözik a CIB Bank saját, tavalyi statisztikái is: ezen az egy napon a napi online forgalom több mint háromszorosára ugrott és elérte a 234,2 millió forintot a pénzintézetnél. A napi tranzakciószámra és az átlagos kosárértékre is kedvező hatást gyakorol az akció: a 2016-os Black Friday során 19,7 ezer darab online vásárlás valósult meg a bank rendszerén keresztül, ami 2,5-szer több mint egy átlagos napnál. A bank arra számít, hogy idén akár háromszorosára is nőhet a forgalom egyetlen nap alatt.

Érdekesség, hogy a vásárlói kosár mérete is nőtt az évek során: tavaly átlagosan 11 837 forintot, a megelőző évhez képest 27 százalékkal költöttek többet az akcióban részvevő vásárlók. Ez a webshopok árbevételén is látszik: a tranzakciók száma majdnem kétszeresére (42,2 százalékkal) nőtt, és egyetlen nap alatt a teljes árbevétel negyedét érték el.

Honnan ered az ünnep?A Black Friday ererdetileg egy amerikai ünnep, amelyet a hálaadás utáni első pénteken tartanak, eredetéről azonban megoszlanak a vélemények. Egyesek a kereskedők azon hagyományára vezetik vissza, mely szerint a főkönyveikbe pirossal jegyezték fel veszteségeiket, és feketével a nyereségeiket. Ez a nap jelentette az ünnepi időszak kezdetét, amikor a vásárlók végre újra költekezni kezdtek. De a leghitelesebb verzió az 50-es évekig nyúlik vissza, mikor Philadelphia város rendőrsége a dugók és a boltok előtt kígyózó hosszú sorok miatt Black Friday-nek nevezte el a hálaadás utáni pénteket.

Most intézzük a karácsonyt?

Ami azt illeti, egész pontosan így van. A CIB felmérése szerint ezt alátámasztja az is, hogy ma a 18-59 éves korosztály 89 százaléka rendelkezik valamilyen szintű ismerettel a Fekete Péntekről. Az átlagnál kissé magasabb ugyanakkor a kezdeményezés ismertsége a 18-30 éves korosztály és a férfiak körében, és alacsonyabb az idősebbeknél. A vásárlás célját tekintve többen a nők közül ilyenkor már a karácsonyra készülnek, a megkérdezettek 31 százaléka – ezen belül a nők 42 százaléka – nyilatkozott úgy, hogy a vásárlásai már ilyen célt is szolgálnak.

A legtöbb válaszadó háztartási gépet tervez vásárolni ezen a napon – ezeket a megkérdezettek 47 százaléka említette –, majd a szórakoztató elektronikai cikkek (42 százalék) és a számítástechnikai eszközök (37 százalék) következnek, ezeket főleg a férfiak vásárolják. A nők jellemzően inkább ruhát, játékot, cipőt vásárolnak. A karácsonyi vásárlás mellett a háztartás számára fontos eszköz megvásárlása a leggyakoribb ok ezen az akciós napon történő vásárlásnál.

A fiatalok biztonságosnak tartják az internetes fizetést

A felmérés szerint az akcióban résztvevők döntő többsége az interneten vásárol: a megkérdezettek 86 százaléka nyilatkozott úgy a felmérés során, hogy már élt az online vásárlás eszközével a Black Friday akcióban, miközben a fizikai üzleteket felkeresők aránya 24 százalék. A megkérdezettek nagy része, 61 százaléka biztonságosnak tartja az online vásárlást, a 18-30 év közötti korosztálynál ez az arány még magasabb, 70 százalékuk tartja biztonságosnak a vásárlásnak ezt a módját.

Megrendeltük – de hogyan vesszük át?

Az átvétel szempontjából is történtek változások a vásárlói preferenciákban. A webshopok egyébként nem csak különleges akciókkal, de egyéb ajándékokkal, például később felhasználható kuponokkal vagy ingyenes házhozszállítással próbálják a vásárlókat a maguk boltjába csábítani. A futárszolgálatok mellett azonban egyre népszerűbb a Pick Pack Pontokon való átvétel, sőt: a HG Media felmérése azt javasolja, hogy inkább átvételi pontokra kérjük a megrendelést, a csomagküldő szektort sújtó emberhiány miatt ugyanis történhetnek fennakadások a hirtelen dömpingben, mint ahogy tavaly a postánál történt Karácsonykor, erről korábban itt írtunk bővebben a Privátbankár.hu-n. >>>

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


Vásárló Így rendeltünk online a járvány alatt
Kollár Dóra - Valkai Nikoletta | 2020. augusztus 1. 11:44
A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. De nem csak a digitális világhoz köthető vállalatok tudtak nőni a vírusválság idején.
Vásárló Csúnya ősz közeleg: tömeges boltbezárások lehetnek hazai plázákban
Mester Nándor | 2020. július 30. 06:10
Egyre nagyobb sebet ejtenek az utazási korlátozások, a súlyos áruellátási gondok és a gyenge hazai kereslet a fontosabb bevásárlóközpontok bérlőin. Megrendülhet több budapesti plaza bérlői állománya, ha nem áll helyre a forgalmuk az ősz kezdetére. Az üzemeltetők adtak némi kedvezményt az üzleteknek, de a jelek szerint ez nem elég, hónapokon belül akár több bolt is bezárhat. 
Vásárló Romantikus pihenésre vágyik a kedvesével? Ezeket érdemes szem előtt tartania
Márkázott tartalom | 2020. július 21. 09:50
Egy romantikusan eltöltött hétvége nem csupán a kedvünkre, hanem a kapcsolatunkra szintén jó hatással lehet. Bár megvan a maga romantikája a spontán hétvégéknek is, azonban ha valóban viszonylag problémamentes és tökéletes nyugalomban szeretné eltölteni az időt a kedvesével, akkor érdemes indulás előtt legalább néhány nappal megszervezni a programot.  
Vásárló A tömegközlekedését üzemeltető céget keres egy magyar város
Privátbankár.hu | 2020. július 17. 08:21
A kormányzati Hivatalos Értesítőből derül ki az, hogy Nagykanizsa tömegközlekedésének biztosítására pályázatot ír ki a városvezetés.
Vásárló Édeshármas, avagy a mindenkit megmozgató tilalom
Márkázott tartalom | 2020. július 16. 08:51
A te partnered is bedobta már, hogy milyen izgalmas és újszerű lenne, ha kipróbálnátok hármasban? Lehet, hogy már egy ideje érlelitek a gondolatot, de nem jutottatok dűlőre, hogy férfi vagy nő legyen-e a harmadik? Maradjatok velünk, ez a cikk nektek szól!
Vásárló Kétszer annyiba kerül az alma, mint tavaly - a nyugdíjasoknak jobban fáj az élelmiszerár-emelés
Privátbankár.hu | 2020. július 10. 14:47
Az ATV Start című műsorának vendége volt kedden munkatársunk. Gáspár András a Privátbankár Árkosár-felmérésének legfrissebb eredményeiről illetve az élelmiszerárak emelkedésének hátteréről beszélt.
Vásárló A vizuális memória fejlesztésének fontossága iskolába lépés előtt
Márkázott tartalom | 2020. július 8. 10:12
Ha gyermeked az iskolakezdés küszöbén áll, akkor mindenképp érdemes nagy hangsúlyt fektetni a vizuális memóriájának a fejlesztésére. Mai cikkünkben megtudhatod, hogy miért is olyan fontos ez, illetve néhány játékos ötlettel is szolgálunk.
Vásárló Dinnyére sört? Megint történelmi csúcsra drágult a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2020. július 7. 18:39
A koronavírus-járvány első hullámának lecsengésével párhuzamosan az élelmiszerárak tovább nőttek: 1 százalékkal drágább a bevásárlás májushoz képest Árkosár-felmérésünk szerint. Az éves drágulás ennél jóval több, 5 százalék fölé ugrott júliusban. Közel 22 ezer forintra lesz szükségünk ahhoz, hogy letudjunk egy átlagos nagybevásárlást. Megnéztük, hol és mennyibe kerülnek a nyár klasszikus hűsítői.  
Vásárló Praktikus nászajándékötletek
Márkázott tartalom | 2020. július 7. 10:50
Nincs is szebb, mint amikor két fiatal örökre összeköti az életét. Ekkor minden családtag, barát és ismerős együtt sír örömében, és tulajdonképpen mi is átéljük a boldogságukat. Ha voltál már esküvőn, tudod, miről beszélek, valamint azzal is tisztában vagy, milyen sokat jelentenek ilyenkor a különleges ajándékok. Most néhány fergeteges nászajándékötlettel találkozhatsz!
Vásárló Vannak még nőies szettek maszkulin cipővel!
Márkázott tartalom | 2020. július 7. 09:53
Az emberek néha túl sokat aggódnak a kinézetükön, és pont az ezen aggódó egyéneket szeretnénk egy kicsit támogatni. Valójában nem kötelező magassarkút viselnie ahhoz, hogy csajos öltözéke legyen! A maszkulin cipőkről mindenkinek a férfias szettek jutnak eszébe. A következő pár sorban bebizonyítjuk, hogyan lehet ízig-vérig nő egy ilyen lábbeli segítségével is!
Friss
hírlevél