TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
A karácsony volt eddig az év legforgalmasabb időszaka a boltok számára, ezt azonban lassan átveszi az Amerikából bekúszott Black Friday, az online vásárlás világnapja. Ma már 10-ből 9 ember ismeri az akciót - derült ki a CIB Bank reprezentatív kutatásából. A boltok számára ez a nap hozhatja az éves forgalom negyedét. De mire szórunk el több milliárd forintot egyetlen nap alatt?

Komoly várakozások övezik a pénteket, hiszen ezen a napon tartják a Black Friday-t, vagyis a globális költekezés ünnepét. A webáruházak ilyenkor rendkívüli ajánlatokkal várják az érdeklődőket, akikből akad is szép számmal: a ShopAlike számítása szerint tavaly 2,1 millió magyar vett részt a költekezésben, és amennyiben a trend folytatódik, úgy idén még ennél is többen, 3,3 millióan intézhetik el a karácsonyi bevásárlás nagyját, ezt közölte a cég a Privátbankár.hu-val. Ráadásul nem csak online, de offline is nagy sikere van az ünnepnek, a tavalyi 2,1 millió vásárlónak majdnem a fele (800 ezer fő) ténylegesen el is látogatott az akciót kínáló boltba.

Karácsonykor egyébként is könnyebben nyúlunk a zsebünkbe. A GKI és az Árkosár közös felmérése arra számít, hogy idén mintegy 25-30 milliárd forint forgalmat bonyolíthatnak a webshopok egyetlen nap alatt. Az akcióban gyakorlatilag mindenféle termékre találunk példát, a legtöbb azonban az elektronikai eszközökből, a ruhákból és a bútorokból fogy ezen a napon.

Milliárdok cipőre és könyvre

A Black Friday forgalomra gyakorolt pozitív hatásait tükrözik a CIB Bank saját, tavalyi statisztikái is: ezen az egy napon a napi online forgalom több mint háromszorosára ugrott és elérte a 234,2 millió forintot a pénzintézetnél. A napi tranzakciószámra és az átlagos kosárértékre is kedvező hatást gyakorol az akció: a 2016-os Black Friday során 19,7 ezer darab online vásárlás valósult meg a bank rendszerén keresztül, ami 2,5-szer több mint egy átlagos napnál. A bank arra számít, hogy idén akár háromszorosára is nőhet a forgalom egyetlen nap alatt.

Érdekesség, hogy a vásárlói kosár mérete is nőtt az évek során: tavaly átlagosan 11 837 forintot, a megelőző évhez képest 27 százalékkal költöttek többet az akcióban részvevő vásárlók. Ez a webshopok árbevételén is látszik: a tranzakciók száma majdnem kétszeresére (42,2 százalékkal) nőtt, és egyetlen nap alatt a teljes árbevétel negyedét érték el.

Honnan ered az ünnep?A Black Friday ererdetileg egy amerikai ünnep, amelyet a hálaadás utáni első pénteken tartanak, eredetéről azonban megoszlanak a vélemények. Egyesek a kereskedők azon hagyományára vezetik vissza, mely szerint a főkönyveikbe pirossal jegyezték fel veszteségeiket, és feketével a nyereségeiket. Ez a nap jelentette az ünnepi időszak kezdetét, amikor a vásárlók végre újra költekezni kezdtek. De a leghitelesebb verzió az 50-es évekig nyúlik vissza, mikor Philadelphia város rendőrsége a dugók és a boltok előtt kígyózó hosszú sorok miatt Black Friday-nek nevezte el a hálaadás utáni pénteket.

Most intézzük a karácsonyt?

Ami azt illeti, egész pontosan így van. A CIB felmérése szerint ezt alátámasztja az is, hogy ma a 18-59 éves korosztály 89 százaléka rendelkezik valamilyen szintű ismerettel a Fekete Péntekről. Az átlagnál kissé magasabb ugyanakkor a kezdeményezés ismertsége a 18-30 éves korosztály és a férfiak körében, és alacsonyabb az idősebbeknél. A vásárlás célját tekintve többen a nők közül ilyenkor már a karácsonyra készülnek, a megkérdezettek 31 százaléka – ezen belül a nők 42 százaléka – nyilatkozott úgy, hogy a vásárlásai már ilyen célt is szolgálnak.

A legtöbb válaszadó háztartási gépet tervez vásárolni ezen a napon – ezeket a megkérdezettek 47 százaléka említette –, majd a szórakoztató elektronikai cikkek (42 százalék) és a számítástechnikai eszközök (37 százalék) következnek, ezeket főleg a férfiak vásárolják. A nők jellemzően inkább ruhát, játékot, cipőt vásárolnak. A karácsonyi vásárlás mellett a háztartás számára fontos eszköz megvásárlása a leggyakoribb ok ezen az akciós napon történő vásárlásnál.

A fiatalok biztonságosnak tartják az internetes fizetést

A felmérés szerint az akcióban résztvevők döntő többsége az interneten vásárol: a megkérdezettek 86 százaléka nyilatkozott úgy a felmérés során, hogy már élt az online vásárlás eszközével a Black Friday akcióban, miközben a fizikai üzleteket felkeresők aránya 24 százalék. A megkérdezettek nagy része, 61 százaléka biztonságosnak tartja az online vásárlást, a 18-30 év közötti korosztálynál ez az arány még magasabb, 70 százalékuk tartja biztonságosnak a vásárlásnak ezt a módját.

Megrendeltük – de hogyan vesszük át?

Az átvétel szempontjából is történtek változások a vásárlói preferenciákban. A webshopok egyébként nem csak különleges akciókkal, de egyéb ajándékokkal, például később felhasználható kuponokkal vagy ingyenes házhozszállítással próbálják a vásárlókat a maguk boltjába csábítani. A futárszolgálatok mellett azonban egyre népszerűbb a Pick Pack Pontokon való átvétel, sőt: a HG Media felmérése azt javasolja, hogy inkább átvételi pontokra kérjük a megrendelést, a csomagküldő szektort sújtó emberhiány miatt ugyanis történhetnek fennakadások a hirtelen dömpingben, mint ahogy tavaly a postánál történt Karácsonykor, erről korábban itt írtunk bővebben a Privátbankár.hu-n. >>>

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.

Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz a THM-plafon után, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: az Erste Bank személyi kölcsöne 32 418 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. A Cetelemnél 32 738 forint, a K&H-nál pedig 33 912 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vásárló Komoly bizonytalanságot hozhat az új törvény a kisebb magánrendelőknek
Natív tartalom | 2020. október 12. 15:59
A kedden váratlan gyorsasággal elfogadott, az egészségügy régóta húzódó kérdéseit rendező új jogszabály alapjaiban forgatta fel a szektort, a FoglaljOrvost.hu ezért a helyzet elemzésére meghívta a hazai magánszektor meghatározó szereplőit. Az orvosi bérrendezés, valamint a hálapénz kivezetése vitán felül állóan szükséges volt, azonban az ehhez kapcsolódó feltételrendszer a hétvége óta borzolja az ágazat szereplőinek kedélyeit, legyen az közkórház vagy privát klinika vezetője, vagy az érdekképviseleti szervezetek egyike – hangoztatta több megszólaló is.
Vásárló Nagyot nőhet az étrendkiegészítők piaca a járványidőszakban
Márkázott tartalom | 2020. október 11. 10:29
Az étrend-kiegészítők piaca már a járvány előtt is dinamikusan fejlődött, 2017-ben 24 milliárd forintot költött a lakosság táplálék­kiegészítőkre, míg a vény nélkül kapható gyógyszerek piaca már akkor 124 milliárd forint árbevételt hozott. Az ember általában akkor kezd el ténylegesen figyelni az egészségére, amikor valamilyen problémával néz szembe, esetleg első kézből tapasztalt egy betegséget. 2020-ban valami hasonló történt, mivel egy nem várt járvány küldte az egész országot karanténba. Már a tavasz folyamán be kellett zárkóznunk a lakásokba, így nem csoda, hogy alig jutottunk hozzá a napfényhez, és ezzel más vitaminokhoz.  Bár a járványhelyzet folyamatosan változik, most átveszi a helyét az influenzajárvány, amitől talán idén tartanak a legtöbben. Sajnos az azonos tüneteket okozó vírust nem mindenki fogja tudni gyorsan azonosítani, és talán pont emiatt nem tudunk majd menni dolgozni. Nem véletlenül tűnik úgy, hogy az étrendkiegészítők napja éppen most érkezett el. Amikor ezekről a kiegészítőkről beszélünk, akkor sokan az edzőtermekre asszociálnak. Tény, hogy sokan plusz fehérje italokkal érnek el nagyobb hatást, azonban más tápanyagra is szüksége van a testünknek, ezek pedig a vitaminok.
Vásárló 47 éves rekord dőlt meg Ferihegyen
Privátbankár.hu / MTI | 2020. október 8. 18:18
Az 1973-as szintre esett vissza az utasforgalom szeptemberben. 
Vásárló Halvány reménysugár: meg lehet fékezni az esztelen élelmiszerár-emelkedést?
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2020. október 7. 06:05
Augusztus és a szeptember után októberben elmaradt a kétszámjegyű áremelkedés a hipermarketekben, és történelmi csúcsot sem hozott legfrissebb Árkosár-felmérésünk - így sem sokkal került kevesebbe az októberi nagybevásárlás 22 ezer forintnál. Továbbra is méregdrága az alma? Mennyiből lehet kihozni egy teázást? Megnéztük. 
Vásárló Tervek a jövőre
Márkázott tartalom | 2020. október 5. 14:14
Ez a 2020-as év elég húzós volt már eddig is. És sajnos még mindig nincs vége. Talán mindannyian egyet értünk abban, hogy hosszú ideje a világtörténelem legrosszabb évét tapossuk. De az élet, mint sok más probléma ellenére, most sem állt meg, és nem is fog. Saját magunk, családunk és barátaink érdekében is igyekezzünk a jövőre koncentrálni. Ez nagy segítség mentálisan mindannyiunknak ebben a nehéz időszakban. Kisebb vagy nagyobb, közeli vagy távoli tervek kovácsolásával a lelki egyensúlyunkat újra megtalálhatjuk, és pozitív jövőképet tűzhetünk ki magunk elé.
Vásárló Hogyan csomagoljunk be egy raklapot?
Márkázott tartalom | 2020. október 5. 09:19
A tökéletes raklap nem csak a stabilitás és a biztonság szempontjából fontos, hanem a szállítási díjak miatt is. Ha a raklap jól van becsomagolva, akkor kevesebb helyet foglal el. A rosszul összeállított raklapok nem rakhatók egymásra, ezért sok szállító ebben az esetben külön díjat számít fel. Ebben a cikkben összeszedtük a helyes raklap-összeállítás és -csomagolás lépéseit. 
Vásárló Így válaszon csinos ruhát lányának!
Márkázott tartalom | 2020. október 4. 10:05
Minden anyukának mosolyt csal az arcára, mikor édes kis ruhácskába öltöztetheti a lányát. A döntést persze nem könnyű meghozni, amikor a boltok és a különböző weboldalak is tele vannak édesebbnél édesebb ruhákkal. Az Abel & Lula egy olyan márka, amely minden kislánynak és anyukának könnyen a szívébe lopja magát. Azonban minden esemény más-más ruhácskát követel meg, mi pedig most elárulunk minden fontos információt ahhoz, hogy a tökéleteset tudják kiválasztani!
Vásárló Antik hatású kerítés a legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2020. október 3. 13:41
Sokféle kerítéstípus közül választhat az, aki családi háza kerítését szeretné felépíteni vagy felépíttetni. Annyi variációs lehetőség van, hogy nem egyszerű a választás. Persze választhatunk úgy, hogy melyik tetszik, de vannak azért más szempontok is. Tartósság, gyors megvalósíthatóság, színválaszték, egyediség, hogy csak párat említsek a sok szempontból.  Sok esetben a vegyes anyaghasználat a célravezető, de ízlés kérdése, hogy ki milyen alapanyagokat használ. Ha antik hatású kerítést szeretnénk, akkor is sok lehetőségünk van, de megmutatjuk az egyik leggyorsabban felépíthetőt, legegyszerűbbet.
Vásárló A téli párásítás fontossága és hasznossága
Márkázott tartalom | 2020. október 2. 13:18
Télen, a fűtési időszakban az otthonokban uralkodó páratartalom rendszerint elmarad a kívánt mértéktől, ezért a párásítás alkalmazása javasolt. A cikkben azt is megmutatjuk, hogy miként lehet ezt kivitelezni a gyakorlatban. Szó lesz továbbá a páratartalom optimális mértékéről, valamint azokról a nemkívánatos tünetekről és következményekről is, amelyeket hatékonyan tudunk kiiktatni a párásítás tartós és fix megvalósításán keresztül.
Vásárló Profi késkészletek szakácsoknak
Márkázott tartalom | 2020. október 1. 14:01
Minden szakács legfőbb társa a kés, akár profi, akár hobbi szinten űzi a mesterséget. A konyhában a fegyelem mellett első a biztonság, így olyan eszközökre van szükség, amelyekkel olajozottan mehet a munka. A következő pár sorban néhány különleges késkészlet lesz porondon, amelyekre minden konyhában szükség van. 
hírlevél