2p

A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.

A német Schwarz Group, amely más cégek mellett a Lidl és a Kaufland áruházláncok tulajdonosa, megemeli a különböző oktatási programokban részt vevő németországi munkatársai bérét.

1250 eurótól indul a fizetési lista

A gyakornokok, a munka mellett gimnáziumba járók és felsőoktatási képzésben részt vevők bruttó 150 euróval (ez jelenlegi árfolyamon 62 ezer forint) kapnak többet 2025. április 1-jétől.

Ennek eredményeként a gyakornokok bére az első évben 1250 euróra, a Privátbankár élő árfolyamfigyelője szerint péntek reggeli árfolyamon 515 ezer forintra –, a másodikban 1350 euróra, a harmadikban 1500 euróra megy fel, ami 556 és 618 ezres összeget jelent forintban. A levelező gimnáziumi tanulmányokat végzők 1350 euróra számíthatnak az első és 1500 euróra a második évben. A felsőfokú képzésben részt vevőknél a három évben 1650 euró (680 ezer forint), 1750 euró (720 ezer forint) és 1950 euró (800 ezer forint) lesz a fizetés – ismertette a vállalat új tervének konkrét számait az ESM Magazin kiskereskedelmi szakportál. 

Megfejelik a minimálbért

A vállalat ezenfelül továbbra is fizet ezeknek az alkalmazottainak is szabadságra járó és karácsonyi bónuszokat. A cég HR-vezetői azzal magyarázzák a béremelést, hogy ha a csoporthoz tartozó áruházak hosszú távon sikeresek akarnak lenni, akkor fontos, hogy alkalmazottaik képzettsége minél jobb színvonalú legyen. A béremeléssel világos üzenetet akarnak küldeni a fiataloknak, hogy érdemes bővíteniük a tudásukat.

A Lidl a béremeléssel világos üzenetet akarnak küldeni a fiataloknak
A Lidl a béremeléssel világos üzenetet akarnak küldeni a fiataloknak
Fotó: Lidl

A Lidl 2024-ben 15 euróra (6200 forint) emelte dolgozói minimális órabérét Németországban. Ez meghaladja az ottani kötelező minimális keresetet, ami 12,41 euró (több mint 5100 forint). A Schwarz Group egyébként a 2023-as pénzügyi évében 167,2 milliárd euró árbevételt ért el, ami 8,5 százalékkal volt több a 2022-es pénzügyi év forgalmánál. A növekedés főként az inflációból származott, amit a vállalat elsősorban a hatékonyságának javításával akar ellensúlyozni. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG