3p

Majdnem kéthetesre húzták el a szinglik napját, és egyébként is pörög az internetes vásárlás - el is költötték pár nap alatt a tavalyi éves magyar GDP háromnegyedét két áruházban.

Több mint 116 milliárd dollárnyi (azaz bő 35 ezer milliárd forint értékű) forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon - derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából. Összehasonlításképp: a teljes magyar GDP 2019-ben 47 ezer milliárd forint volt - ennek nagyjából a háromnegyedét költötték most el pár nap alatt Kína két nagy online piacterén.

A jelentős leárazásokkal járó kereskedelmi akció során az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál teljes forgalma 498,2 millárd jüant (74,1 milliárd dollár) ért el, míg az ország második legnagyobb e-kereskedelmi portáljának számító JD.com 271,5 milliárd jüan (41 milliárd dollár) forgalmat generált.

A Kína második legnagyobb e-kereskedelmi platformjának számító JD.com alkalmazottai a számítógépeiken dolgoznak a cég operációs központjában 2020. november 11-én, a szinglik, azaz az egyedülállók napján. A szinglik napja alkalmából tartott kereskedelmi akció idén már november 1-jén elkezdődött. A JD.com közlése szerint november 1-jén az áruforgalma 90 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos napjához képest, míg november 11-én az első 10 percben tranzakciós volumene elérte a 200 milliárd jüant. MTI/AP/Mark Schiefelbein
A Kína második legnagyobb e-kereskedelmi platformjának számító JD.com alkalmazottai a számítógépeiken dolgoznak a cég operációs központjában 2020. november 11-én, a szinglik, azaz az egyedülállók napján. A szinglik napja alkalmából tartott kereskedelmi akció idén már november 1-jén elkezdődött. A JD.com közlése szerint november 1-jén az áruforgalma 90 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos napjához képest, míg november 11-én az első 10 percben tranzakciós volumene elérte a 200 milliárd jüant. MTI/AP/Mark Schiefelbein

Az Alibaba ezzel csaknem megduplázta a forgalmát a tavalyi év azonos napjához képest, amikor 268,4 milliárd jüan értékben cseréltek gazdát áruk a cég különböző felületein.

 

Az 5G-képes mobil volt a sztár

A South China Morning Post című hongkongi lap a Csao Kuót, a JD.com marketing igazgatóját idézve rámutatott: a vásárlók idén jelentős érdeklődést mutattak az ötödik generációs (5G) telekommunikációs hálózatokhoz kapcsolódó technológiák iránt. A JD.com felületén az 5G-kompatibilis mobiltelefonok forgalma tizenegyszeresre nőtt a november 1-11-ig tartó kampány alatt 2019 azonos időszakához képest.

A kiugróan jó eredményhez két fő tényező járult hozzá: az akció egyrészt minden eddiginél korábban, már november 1-jén kezdetét vette, másrészt a koronavírus-járvány hatására a kínai fogyasztók körében jelentősen nőtt az internetes vásárlás népszerűsége. A kínai kereskedelmi minisztérium adatai alapján az év első három negyedévében Kína e-kereskedelmi forgalma meghaladta a 8 ezer milliárd jüant, ami 9,7 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját, a dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, a tavalyi forgalom több mint két és félszerese volt az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett "fekete péntek" és az azt követő "kiber hétfő" bevásárló napjain 2019-ben elért együttes árbevételnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG