3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Majdnem kéthetesre húzták el a szinglik napját, és egyébként is pörög az internetes vásárlás - el is költötték pár nap alatt a tavalyi éves magyar GDP háromnegyedét két áruházban.

Több mint 116 milliárd dollárnyi (azaz bő 35 ezer milliárd forint értékű) forgalmat ért el Kína két legnagyobb e-kereskedelmi platformja a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizenkettedszerre tartott kiárusításon - derül ki a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna csütörtöki beszámolójából. Összehasonlításképp: a teljes magyar GDP 2019-ben 47 ezer milliárd forint volt - ennek nagyjából a háromnegyedét költötték most el pár nap alatt Kína két nagy online piacterén.

A jelentős leárazásokkal járó kereskedelmi akció során az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál teljes forgalma 498,2 millárd jüant (74,1 milliárd dollár) ért el, míg az ország második legnagyobb e-kereskedelmi portáljának számító JD.com 271,5 milliárd jüan (41 milliárd dollár) forgalmat generált.

A Kína második legnagyobb e-kereskedelmi platformjának számító JD.com alkalmazottai a számítógépeiken dolgoznak a cég operációs központjában 2020. november 11-én, a szinglik, azaz az egyedülállók napján. A szinglik napja alkalmából tartott kereskedelmi akció idén már november 1-jén elkezdődött. A JD.com közlése szerint november 1-jén az áruforgalma 90 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos napjához képest, míg november 11-én az első 10 percben tranzakciós volumene elérte a 200 milliárd jüant. MTI/AP/Mark Schiefelbein
A Kína második legnagyobb e-kereskedelmi platformjának számító JD.com alkalmazottai a számítógépeiken dolgoznak a cég operációs központjában 2020. november 11-én, a szinglik, azaz az egyedülállók napján. A szinglik napja alkalmából tartott kereskedelmi akció idén már november 1-jén elkezdődött. A JD.com közlése szerint november 1-jén az áruforgalma 90 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos napjához képest, míg november 11-én az első 10 percben tranzakciós volumene elérte a 200 milliárd jüant. MTI/AP/Mark Schiefelbein

Az Alibaba ezzel csaknem megduplázta a forgalmát a tavalyi év azonos napjához képest, amikor 268,4 milliárd jüan értékben cseréltek gazdát áruk a cég különböző felületein.

 

Az 5G-képes mobil volt a sztár

A South China Morning Post című hongkongi lap a Csao Kuót, a JD.com marketing igazgatóját idézve rámutatott: a vásárlók idén jelentős érdeklődést mutattak az ötödik generációs (5G) telekommunikációs hálózatokhoz kapcsolódó technológiák iránt. A JD.com felületén az 5G-kompatibilis mobiltelefonok forgalma tizenegyszeresre nőtt a november 1-11-ig tartó kampány alatt 2019 azonos időszakához képest.

A kiugróan jó eredményhez két fő tényező járult hozzá: az akció egyrészt minden eddiginél korábban, már november 1-jén kezdetét vette, másrészt a koronavírus-járvány hatására a kínai fogyasztók körében jelentősen nőtt az internetes vásárlás népszerűsége. A kínai kereskedelmi minisztérium adatai alapján az év első három negyedévében Kína e-kereskedelmi forgalma meghaladta a 8 ezer milliárd jüant, ami 9,7 százalékos emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját, a dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, a tavalyi forgalom több mint két és félszerese volt az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett "fekete péntek" és az azt követő "kiber hétfő" bevásárló napjain 2019-ben elért együttes árbevételnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG