Az Emnid közvélemény-kutató intézet szerint a megkérdezettek 45 százaléka nem autózik kevesebbet amiatt, mert emelkedett a benzin ára, ezt csupán a válaszadók 37 százaléka mondta. Tizennyolc százalék egyáltalán nem használ személygépkocsit.
Pénteken a leggyakrabban használt 95-ös oktánszámú benzin (E5) átlagára 1,73-1,74 euró volt literenként a piacvezetőnek számító Aral-kutaknál. A tíz százalék etanolt tartalmazó E10 ára 1,69-1,70 euró között mozgott, a dízel 1,54 euróba került literenként.
Németországban az év eleje óta átlagosan 11,5 eurócenttel emelkedett a benzinár literenként. Az ADAC autóklub számításai szerint ebből csupán 6,6 eurócent drágulás vezethető vissza a nyersolaj világpiaci árának az emelkedésére, illetve a dollár/euró árfolyamváltozásra. A német autóklub szerint literenként 4,9 eurócent "az olajvállalatok zsebébe került".
Annak ellenére, hogy Németországban pénteken újabb rekordra emelkedett a benzin ára, a németek továbbra sem szállnak ki az autóból. |
Az Emnid közvélemény-kutató intézet szerint a megkérdezettek 45 százaléka nem autózik kevesebbet amiatt, mert emelkedett a benzin ára, ezt csupán a válaszadók 37 százaléka mondta. Tizennyolc százalék egyáltalán nem használ személygépkocsit. Pénteken a leggyakrabban használt 95-ös oktánszámú benzin (E5) átlagára 1,73-1,74 euró volt literenként a piacvezetőnek számító Aral-kutaknál. A tíz százalék etanolt tartalmazó E10 ára 1,69-1,70 euró között mozgott, a dízel 1,54 euróba került literenként. Németországban az év eleje óta átlagosan 11,5 eurócenttel emelkedett a benzinár literenként. Az ADAC autóklub számításai szerint ebből csupán 6,6 eurócent drágulás vezethető vissza a nyersolaj világpiaci árának az emelkedésére, illetve a dollár/euró árfolyamváltozásra. A német autóklub szerint literenként 4,9 eurócent "az olajvállalatok zsebébe került". |