1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az internetes magánvállalatok valójában sokkal többet tudnak rólunk, mint az állam. A Google az összes levelünket elolvashatja, feljegyezheti kivel telefonáltunk, és azt is, hogy éppen hol tartózkodunk. A Facebook sőt a többi vállalat is hasonlóan jár el, és ez csak a jéghegy csúcsa.

A postás elolvassa az összes levelünket

A rendszeres internet felhasználó nap, mint nap szembesül vele, hogy olyan hirdetésekkel találkozik az interneten, amilyen témák érdeklik. Ez nem véletlen. A Google a G-mailes levelezésünk teljes tartalmát átolvassa, azért, hogy minél célzottabb hirdetéseket jeleníthessen meg számunkra – írja a szakkatalogus.hu az Economistra hivatkozva.

Leveleinkben olyan kulcsszavakat keres, amely alapján meghatározhatja, mi érdekel minket, és ennek alapján rakja elénk a hirdetéseket, akárhol is járunk az interneten. Az sem megoldás, hogy más levelezőszolgáltatót választunk, hiszen a Microsoft, a Yahoo és a legtöbb nagy szolgáltató többé-kevésbé hasonlóan jár el.

Például, ha grillpartit szervezünk és megnézünk egy videót a YouTube-on a grillkészítésről, majd elküldjük a barátainknak szóló meghívót. Ezek után nem meglepő, hogyha az interneten grillezéssel kapcsolatos reklámok jelennek meg úton-útonfélen.

A cél, hogy jó fogyasztók legyünk

A Google a mi személyes információinkat használja fel abból a célból, hogy más cégek fogyasztóivá váljunk. Vajon mit tennénk, ha a postás felbontaná a leveleinket és elolvasná azokat? Majd a leveleink alapján, személyre szóló szórólapokkal tömné tele a postaládánkat. Nem lennénk felháborodva?

Egy közvélemény kutatás szerint a G-mailt felhasználók 71%-ának fogalma sem volt arról, hogy a cég átolvassa a levelezésüket és 88%-uk szerint ennek azonnal véget kell vetni.

De mindez csak a jéghegy csúcsa. A Google adatvédelmi irányelvei között elolvashatjuk, hogy a cég gyűjtheti a telefonhívásaink adatait, hogy kit és mikor hívtunk, és mindezt tárolja is. Azt is rögzíti, hogy milyen weboldalakat nézünk meg és mikor, és ha a Google helyérzékelő szolgáltatásait is igénybe vesszük, akkor azt is tudja és tárolja, hogy mikor és hol tartózkodunk.

A tökéletes hírszerzés

Természetesen a másik internetes óriás a Facebook sem marad el az adatgyűjtésben a Google mögött. Önkéntesen adjuk meg személyes információink döntő hányadát, teljes kapcsolati hálónkat, és azt, hogy mi érdekel bennünket. De a Facebook a saját területein kívül is figyel ránk.

 

 

A Technology Review-ban megjelent cikk szerint a Like-gombon keresztül a Facebook követni tudja mely cikkek, zenék tetszenek nekünk. Sőt, tavaly ősz óta már nincs szükség Like gombra sem. A Facebook már képes arra, hogy kövesse online tevékenységünket és adatokat gyűjtsön rólunk, a határain túl is. Természetesen a cél itt is a hirdetők minél pontosabb kiszolgálása, a személyes adataink felhasználásával.

Mindent tudnak rólunk

A DailyMail idézi Eric Schmidtet, a Google volt vezérigazgatóját: ”Tudjuk hol jártál, és azt is, hol vagy most, mindezt a te engedélyeddel. És többé-kevésbé azt is tudjuk, min gondolkodsz”.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG