1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Interbrand felmérése szerint továbbra is a Coca-Cola a legértékesebb márka a világon, az üditőgyártó óriást azonban megközelítette a tavaly csupán a 8. helyen "szerénykedő" Apple, mely feljött az ezüst érmes pozícióba.

A TOP 100 legértékesebb márkáról rendszeresen felmérést készítő Interbrand legfrissebb lajstromában a Coca-Cola továbbra is az első helyen áll, az üditőgyártó növelni tudta a brand értékét, vagyis a válság kitörése előtt tapasztalt enyhe csökkenő tendencia mára egyértelműen megállt. A TOP 10-ben egy cég kivételével mindenki növelni tudta márkájának értékét, az összeállításban a csúcsugró az Apple, mely 129%-kal növelte márkájának értékét egy év alatt, a 8. helyről így a másodikra ugrott fel a vállalat.

A tech-óriás árfolyama az iPhone 5 bemutatása után történelmi csúcsra ért, a cég hihetetlenül erős pozícióit jelzi, hogy a brand is alaposan felértékelődött: az Interbrand szerint jelenleg 76,56 milliárd dollárt ér. Ez alig marad el a Coca-Cola 77,83 milliárd dolláros eredményétől, az évek óta az első helyen záró cég tavalyhoz képest 8%-kal tudta csak növelni a márka értékét.



Ha azonban a növekedés ütemét vesszük alapul, akkor az Apple-nek jó esélye van arra, hogy letaszítsa a trónról a Coca-Colát. Az üdítőitalgyár 2008 óta tudja ismételten növelni brandjének értékét, előtte volt egy kis visszaesés. Míg 2009 óta a Coca csak 12%-os növekedést tud felmutatni, addig az Apple értéke az ötszörösére növekedett azóta.

Az Apple legerősebb versenytársa, a Samsung is nagyot ugrott előre tavalyhoz képest, a márka most 40%-kal ér többet, így bekerültek a TOP 10-be. Ezzel szemben a Coca-Cola "ősi riválisa", a Pepsi csupán a 22. helyen tanyázik.

A világ legértékesebb márkája viheti Magyarország jó hírét a világban. Részletek >>>

A 10 legértékesebb márka közül csak a Microsoft esett vissza (igaz, csupán 2%-kal). Tavalyhoz képest nagyot lépett előre az Amazon (+46%), Oracle (+28%) és a Nissan (30%). Érdekes, hogy az autómárkák közül a Mercedes kiesett a legjobb 10-ből, míg a sorozatos visszahívásokat elrendelő és 9%-os értéknövekedést elkönyvelő Toyota bekerült a "díszpáholyba". 16%-kot vesztett értékéből és ezzel a 19. helyre esett vissza a csőd szélén álló Nokia, ahhoz képest, hogy mekkora bajban van a mobilóriás, ez nem is olyan rossz eredmény.

TOP 20
Márka Érték (milliárd dollár) Változás (év/év)
1. Coca-Cola 77,83 +8%
2. Apple 76,56 +129%
3 IBM 75,53 +8%
4. Google 69,72 +26%
5. Microsoft 57,85 -2%
6. GE 43,68 +2%
7. McDonald's 40,06 +13%
8. Intel 39,38 +12%
9. Samsung 32,89 +40%
10. Toyota 30,28 +9%
11. Mercedes-Benz 30,09 +10%
12. BMW 29,05 +18%
13. Disney 27,43 -5%
14. Cisco 27,19 +7%
15. HP 26,08 -8%
16. Gillette 24,89 +4%
17. Louis Vuitton 23,57 +2%
18. Oracle 21,12 +28%
19. Nokia 21,00 -16%
20. Amazon 18,62 +46%


A lista élén főleg amerikai cégeket találni, a legjobb európai a már említett Mercedes, a németeket követi az "európai rangsorban" a lista 17. helyen álló Louis Vuitton, majd a svéd textilipari óriás, a 23. H&M. Ez is érdekes, hiszen a svédekhez képest szinte szárnyaló, a globális piacon első helyen álló Inditex kirakatmárkája, a Zara csupán 37. helyezett.

Az Interbrand elsősorban az adott márkához tartozó termékek és szolgáltatások "pénzügyi teljesítményét" vizsgálja, a márka erősségét (hogy a jövőbeni bevételeket mennyiben befolyásolja az adott márka megítélése), valamint azt, hogy az egyes brandek mennyiben alakítják a vásárlási szokásokat.

A 100-as listára magyar cég nem került fel, a teljes rangsort itt találja.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG