1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Interbrand felmérése szerint továbbra is a Coca-Cola a legértékesebb márka a világon, az üditőgyártó óriást azonban megközelítette a tavaly csupán a 8. helyen "szerénykedő" Apple, mely feljött az ezüst érmes pozícióba.

A TOP 100 legértékesebb márkáról rendszeresen felmérést készítő Interbrand legfrissebb lajstromában a Coca-Cola továbbra is az első helyen áll, az üditőgyártó növelni tudta a brand értékét, vagyis a válság kitörése előtt tapasztalt enyhe csökkenő tendencia mára egyértelműen megállt. A TOP 10-ben egy cég kivételével mindenki növelni tudta márkájának értékét, az összeállításban a csúcsugró az Apple, mely 129%-kal növelte márkájának értékét egy év alatt, a 8. helyről így a másodikra ugrott fel a vállalat.

A tech-óriás árfolyama az iPhone 5 bemutatása után történelmi csúcsra ért, a cég hihetetlenül erős pozícióit jelzi, hogy a brand is alaposan felértékelődött: az Interbrand szerint jelenleg 76,56 milliárd dollárt ér. Ez alig marad el a Coca-Cola 77,83 milliárd dolláros eredményétől, az évek óta az első helyen záró cég tavalyhoz képest 8%-kal tudta csak növelni a márka értékét.



Ha azonban a növekedés ütemét vesszük alapul, akkor az Apple-nek jó esélye van arra, hogy letaszítsa a trónról a Coca-Colát. Az üdítőitalgyár 2008 óta tudja ismételten növelni brandjének értékét, előtte volt egy kis visszaesés. Míg 2009 óta a Coca csak 12%-os növekedést tud felmutatni, addig az Apple értéke az ötszörösére növekedett azóta.

Az Apple legerősebb versenytársa, a Samsung is nagyot ugrott előre tavalyhoz képest, a márka most 40%-kal ér többet, így bekerültek a TOP 10-be. Ezzel szemben a Coca-Cola "ősi riválisa", a Pepsi csupán a 22. helyen tanyázik.

A világ legértékesebb márkája viheti Magyarország jó hírét a világban. Részletek >>>

A 10 legértékesebb márka közül csak a Microsoft esett vissza (igaz, csupán 2%-kal). Tavalyhoz képest nagyot lépett előre az Amazon (+46%), Oracle (+28%) és a Nissan (30%). Érdekes, hogy az autómárkák közül a Mercedes kiesett a legjobb 10-ből, míg a sorozatos visszahívásokat elrendelő és 9%-os értéknövekedést elkönyvelő Toyota bekerült a "díszpáholyba". 16%-kot vesztett értékéből és ezzel a 19. helyre esett vissza a csőd szélén álló Nokia, ahhoz képest, hogy mekkora bajban van a mobilóriás, ez nem is olyan rossz eredmény.

TOP 20
Márka Érték (milliárd dollár) Változás (év/év)
1. Coca-Cola 77,83 +8%
2. Apple 76,56 +129%
3 IBM 75,53 +8%
4. Google 69,72 +26%
5. Microsoft 57,85 -2%
6. GE 43,68 +2%
7. McDonald's 40,06 +13%
8. Intel 39,38 +12%
9. Samsung 32,89 +40%
10. Toyota 30,28 +9%
11. Mercedes-Benz 30,09 +10%
12. BMW 29,05 +18%
13. Disney 27,43 -5%
14. Cisco 27,19 +7%
15. HP 26,08 -8%
16. Gillette 24,89 +4%
17. Louis Vuitton 23,57 +2%
18. Oracle 21,12 +28%
19. Nokia 21,00 -16%
20. Amazon 18,62 +46%


A lista élén főleg amerikai cégeket találni, a legjobb európai a már említett Mercedes, a németeket követi az "európai rangsorban" a lista 17. helyen álló Louis Vuitton, majd a svéd textilipari óriás, a 23. H&M. Ez is érdekes, hiszen a svédekhez képest szinte szárnyaló, a globális piacon első helyen álló Inditex kirakatmárkája, a Zara csupán 37. helyezett.

Az Interbrand elsősorban az adott márkához tartozó termékek és szolgáltatások "pénzügyi teljesítményét" vizsgálja, a márka erősségét (hogy a jövőbeni bevételeket mennyiben befolyásolja az adott márka megítélése), valamint azt, hogy az egyes brandek mennyiben alakítják a vásárlási szokásokat.

A 100-as listára magyar cég nem került fel, a teljes rangsort itt találja.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG