A spanyol Inditex-csoport, a Zara tulajdonosa továbbra is lenyűgöző eredményeket tud felmutatni: az első félévben a csoport bevételei 32%-kal haladták meg a tavalyi év hasonló időszakát, elérve ezzel a 944 millió eurót. A figyelemreméltó növekedés hajtómotorja az ázsiai és amerikai terjeszkedés.
Az agresszív terjeszkedés jó biznisz
Az Inditex forgalma a július 31-ig terjedő időszakban elérte a 7,24 milliárd eurót, ami 17%-kal több, mint tavaly ilyenkor. A több mint egy éve nyitva tartó üzletek forgalma 7%-kal nőtt - ebből is látszik, hogy az agresszív terjeszkedés jó stratégiának bizonyult a spanyoloknál.
Az Inditex csoporthoz tartozó Massimo Dutti heteken belül megnyitja első üzletét a Deák Ferenc utcában. Jön még két felső kategóriás üzletlánc is az Andrássy útra. Részletek >>> |
Az árbevétel 22%-a eredeztethető Spanyolországból, ami azt jelenti, hogy a válságban a "Zarára is ráfanyalodó" spanyolok kevesebbet vásároltak odahaza a cég boltjaiban, a tavalyi első félévhez képest ez ugyanis 4 százalékpontos csökkenést jelent. Ezzel szemben a csoport ázsiai értékesítései 3 százalékponttal növekedni tudtak, pedig itt a kínai dömpingáruval kell versenyezniük. Az Amancio Ortega által alapított textilóriás bevételeinek ötöde származik már az ázsiai piacokról.
A kínai terjeszkedést nagyon is komolyan gondolja a cég, szeptember 5-én indult el online boltjuk, év végéig Ázsiában a csoport 425-re növeli üzletei számát és összesen 8 márkával lesz jelen a piacon.
Európa leggazdagabb milliárdosa rejtőzködik
Az Inditex arteixoi (La Coruna) központjában |
A nyilvánosságot kerülő, interjút egész életében csak egyszer adó Amancio Ortega a Bloomberg júniusi felmérése szerint már a leggazdagabb európai, 39,5 milliárd eurós vagyonával letaszította a trónról az IKEA-tulajdonos Ingvar Kampradot. Ez egyben azt is jelenti, hogy ő világ 3. leggazdagabb embere. Vagyona ellenére szerény életet él a milliárdos, a tulajdonában álló focicsapat, a Deportivo La Coruna stadionjában például még a VIP-páholyban sincs helye, a lelátóról szokta nézni a meccseket. „Senki nem fektet annyit a terjesztésbe, mint mi. A pénzt az üzlethelyiségbe kell beletenni. Az üzlet maga a márka" - mondta egyszer a Zara filozófiájáról.