Az Allianz számára kifejlesztett megoldás különlegessége az, hogy a bankkártya elfogadása a biztonságos kártyaolvasó terminál és az okostelefon együttműködésének segítségével zajlik le. A biztosítási szerződések értékesítéséhez szükséges mobilapplikáció az okostelefonon vagy tableten fut, míg az mPOS terminál a fizetés biztonságát garantálja.
Mindenhol kéznél van
“Az Allianz számára ez a megoldas azért volt vonzó, mert mert olyan innovatív fizetési módot keresett, amely a saját üzleti folyamataival integrált és teljesen automatikus” - mondja Szabó Gábor, az Ingenico Group Magyarországért felelős vezetője a mobil POS megoldásról. A bankkártyás fizetés így házhoz jön: az otthonunk tipikusan olyan helyszín, ahol fizetés esetén eddig szinte csak a készpénzes megoldásra volt lehetőségünk, gondoljunk csak az utánvétes rendelésekre. “Ez a megoldás segíti, hogy a biztosítási díjak kifizetése otthonukban is gyorsabb, elegánsabb és biztonságosabb legyen. Nagyon örülünk, hogy a megoldás népszerű és sikeres, és hogy az Allianz Hungária minden elvárását teljesíteni tudja” - mondta el az Ingenico vezetője a Privátbankárnak.
Az Allianz Hungária Zrt. Magyarországon elsőként látta el tanácsadóit mobilterminálokkal. “A készpénzhasználatból adódó kockázatok kezelésén túl a forgalom menedzselése, a nyilvántartások ellenőrzése is költséges volt. Ezért döntöttünk úgy, hogy a pénzügyi tanácsadóinkat is ellátjuk mobilterminálokkal, ugyanakkor az ügyfeleink igényeit szem előtt tartva lehetővé tesszük, hogy a számukra kívánt helyszínen és időben, biztonságosan és gyorsan fizethessenek, és ne csak az utólagos csekkes, banki lehívásos vagy utalásos formát választhassák” – meséli Végh István, az Allianz Hungária vezérigazgató-helyettese.
A projekt élesüzemi indulása óta, azaz egy éve átlagosan 500 mPOS készülék van állandó használatban az üzletkötőknél, és a terminálokon éves szinten 400-450 millió forint nagyságú díjat egyenlítenek ki. Végh István a Privátbankárnak elmondta: meglepő, hogy az így beszedett átlagdíj jóval magasabb volt, mint amit korábban becsültek: egy tranzakció átlagosan 30 ezer forint, és egyetlen visszaéléssel sem találkoztak.
Biztonságban az adat?
“A ma elérhető legmodernebb védelem őrzi az ügyfelek adatait” - állítja Szabó Gábor. A terminálnak nincs önálló kommunikációs csatornája, a tranzakciókat az okostelefon internetkapcsolatán keresztül hagyja jóvá a rendszer. Az adatok védelmét biztosítja, hogy a terminál minden megbontási vagy törési kísérletre válaszul azonnal blokkolja a használatot, törli memóriáját, a beállításokat és az alkalmazást is. Az eszközök közti kommunikáció titkosítva történik, így adathalászok akkor sem férnek hozzá kártyaadatainkhoz, ha külön erre a célra telepítenek alkalmazást az okoskészülékre. “A rendszer teljesen zárt, kizárólag titkosított protokollon keresztül kommunikálnak az eszközök, a folyamat ellenőrzését pedig a legnagyobb kártyakibocsátók végezték és hagyták jóvá” - teszi hozzá az Ingenico szakembere.
Három évig biztos marad
És hogy hol a helye egy ilyen szolgáltatásnak, akkor, amikor mindenki az okostelefonon történő fizetésről beszél? “A projekt tervezése során legalább 3 éves életciklussal terveztünk, de ezen túl is biztosan használni fogjuk a technológiát amíg megtérülést érünk el vele. ” – véli Végh István, aki szerint a szolgáltatás esetleges újabb technológiák érkezése esetén sem fog eltűnni. “A tranzakciószámokon látszik, hogy szimpatikus ügyfeleinknek ez az innovatív megoldás, de persze mi is találkozunk azzal, hogy az emberek egy része a készpénzes fizetést részesíti előnyben. Őket nehezebben lehet ilyen fejlesztésekkel megszólítani.”
Szabó Gábor hasonló véleményen van, szerinte a bankkártyás fizetés még nagyon sokáig itt lesz velünk, egyre nagyobb az ilyen típusú fizetések aránya. “Az érintéses technológia növelte a bankkártyás fizetések népszerűségét. Elegáns, divatos, biztonságos és gyors. Ezt egyre több a fogyasztó és a kereskedő ismeri fel.”