4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Lassan az élet minden területén megjelennek a készpénzmentes fizetési megoldások, egyre többször fizethetünk mindössze egy érintéssel. Tavaly az Allianz és az Ingenico Group egy új területen, a fogyasztók otthonában megvásárolható szolgáltatások területén mutatta be a bankkártyás fizetést.

 

 

Az Allianz számára kifejlesztett megoldás különlegessége az, hogy  a bankkártya elfogadása a biztonságos kártyaolvasó terminál és az okostelefon együttműködésének segítségével zajlik le. A biztosítási szerződések értékesítéséhez szükséges mobilapplikáció az okostelefonon vagy tableten fut, míg az mPOS terminál a fizetés biztonságát garantálja.

Mindenhol kéznél van

“Az Allianz számára ez a megoldas azért volt vonzó, mert mert olyan innovatív fizetési módot keresett, amely a saját üzleti folyamataival integrált és teljesen automatikus”  - mondja Szabó Gábor, az Ingenico Group Magyarországért felelős vezetője a mobil POS megoldásról. A bankkártyás fizetés így házhoz jön: az otthonunk tipikusan olyan helyszín, ahol fizetés esetén eddig szinte csak a készpénzes megoldásra volt lehetőségünk, gondoljunk csak az utánvétes rendelésekre. “Ez a megoldás segíti, hogy a  biztosítási díjak kifizetése otthonukban is gyorsabb, elegánsabb és biztonságosabb legyen. Nagyon örülünk,  hogy a megoldás népszerű és sikeres,  és hogy az Allianz Hungária minden elvárását teljesíteni tudja” - mondta el az Ingenico vezetője a Privátbankárnak.

Az Allianz Hungária Zrt. Magyarországon elsőként látta el tanácsadóit mobilterminálokkal. “A készpénzhasználatból adódó kockázatok kezelésén túl a forgalom menedzselése, a nyilvántartások ellenőrzése is költséges volt. Ezért döntöttünk úgy, hogy a pénzügyi tanácsadóinkat is ellátjuk mobilterminálokkal, ugyanakkor az ügyfeleink igényeit szem előtt tartva lehetővé tesszük, hogy a számukra kívánt helyszínen és időben, biztonságosan és gyorsan fizethessenek, és ne csak az utólagos csekkes, banki lehívásos vagy utalásos formát választhassák” – meséli Végh István, az Allianz Hungária vezérigazgató-helyettese.

A projekt élesüzemi indulása óta, azaz egy éve átlagosan 500 mPOS készülék van állandó használatban az üzletkötőknél, és a terminálokon éves szinten 400-450 millió forint nagyságú díjat egyenlítenek ki. Végh István a Privátbankárnak elmondta: meglepő, hogy az így beszedett átlagdíj jóval magasabb volt, mint amit korábban becsültek: egy tranzakció átlagosan 30 ezer forint,  és egyetlen visszaéléssel sem találkoztak.

Biztonságban az adat?

“A ma elérhető legmodernebb védelem őrzi az ügyfelek adatait” - állítja Szabó Gábor. A terminálnak nincs önálló kommunikációs csatornája, a tranzakciókat az okostelefon internetkapcsolatán keresztül hagyja jóvá a rendszer. Az adatok védelmét biztosítja, hogy a terminál minden megbontási vagy törési kísérletre válaszul  azonnal blokkolja a használatot, törli memóriáját, a beállításokat és az alkalmazást is. Az eszközök közti kommunikáció titkosítva történik, így adathalászok akkor sem férnek hozzá kártyaadatainkhoz, ha külön erre a célra telepítenek alkalmazást az okoskészülékre. “A rendszer teljesen zárt, kizárólag titkosított protokollon keresztül kommunikálnak az eszközök, a folyamat ellenőrzését pedig a legnagyobb kártyakibocsátók végezték és hagyták jóvá” - teszi hozzá az Ingenico szakembere.

Három évig biztos marad

És hogy hol a helye egy ilyen szolgáltatásnak, akkor, amikor mindenki az okostelefonon történő fizetésről beszél? “A projekt tervezése során legalább 3 éves életciklussal terveztünk, de ezen túl is biztosan használni fogjuk a technológiát amíg megtérülést érünk el vele. ” – véli Végh István, aki szerint a szolgáltatás esetleges újabb technológiák érkezése esetén sem fog eltűnni. “A tranzakciószámokon látszik, hogy szimpatikus ügyfeleinknek ez az innovatív megoldás, de persze mi is találkozunk azzal, hogy az emberek egy része a készpénzes fizetést részesíti előnyben. Őket nehezebben lehet ilyen fejlesztésekkel megszólítani.”

Szabó Gábor hasonló véleményen van, szerinte a bankkártyás fizetés még nagyon sokáig itt lesz velünk, egyre nagyobb az ilyen típusú fizetések aránya. “Az érintéses technológia növelte a bankkártyás fizetések népszerűségét. Elegáns, divatos, biztonságos és gyors. Ezt egyre több a fogyasztó és a kereskedő ismeri fel.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG