4p
Lassan az élet minden területén megjelennek a készpénzmentes fizetési megoldások, egyre többször fizethetünk mindössze egy érintéssel. Tavaly az Allianz és az Ingenico Group egy új területen, a fogyasztók otthonában megvásárolható szolgáltatások területén mutatta be a bankkártyás fizetést.

 

 

Az Allianz számára kifejlesztett megoldás különlegessége az, hogy  a bankkártya elfogadása a biztonságos kártyaolvasó terminál és az okostelefon együttműködésének segítségével zajlik le. A biztosítási szerződések értékesítéséhez szükséges mobilapplikáció az okostelefonon vagy tableten fut, míg az mPOS terminál a fizetés biztonságát garantálja.

Mindenhol kéznél van

“Az Allianz számára ez a megoldas azért volt vonzó, mert mert olyan innovatív fizetési módot keresett, amely a saját üzleti folyamataival integrált és teljesen automatikus”  - mondja Szabó Gábor, az Ingenico Group Magyarországért felelős vezetője a mobil POS megoldásról. A bankkártyás fizetés így házhoz jön: az otthonunk tipikusan olyan helyszín, ahol fizetés esetén eddig szinte csak a készpénzes megoldásra volt lehetőségünk, gondoljunk csak az utánvétes rendelésekre. “Ez a megoldás segíti, hogy a  biztosítási díjak kifizetése otthonukban is gyorsabb, elegánsabb és biztonságosabb legyen. Nagyon örülünk,  hogy a megoldás népszerű és sikeres,  és hogy az Allianz Hungária minden elvárását teljesíteni tudja” - mondta el az Ingenico vezetője a Privátbankárnak.

Az Allianz Hungária Zrt. Magyarországon elsőként látta el tanácsadóit mobilterminálokkal. “A készpénzhasználatból adódó kockázatok kezelésén túl a forgalom menedzselése, a nyilvántartások ellenőrzése is költséges volt. Ezért döntöttünk úgy, hogy a pénzügyi tanácsadóinkat is ellátjuk mobilterminálokkal, ugyanakkor az ügyfeleink igényeit szem előtt tartva lehetővé tesszük, hogy a számukra kívánt helyszínen és időben, biztonságosan és gyorsan fizethessenek, és ne csak az utólagos csekkes, banki lehívásos vagy utalásos formát választhassák” – meséli Végh István, az Allianz Hungária vezérigazgató-helyettese.

A projekt élesüzemi indulása óta, azaz egy éve átlagosan 500 mPOS készülék van állandó használatban az üzletkötőknél, és a terminálokon éves szinten 400-450 millió forint nagyságú díjat egyenlítenek ki. Végh István a Privátbankárnak elmondta: meglepő, hogy az így beszedett átlagdíj jóval magasabb volt, mint amit korábban becsültek: egy tranzakció átlagosan 30 ezer forint,  és egyetlen visszaéléssel sem találkoztak.

Biztonságban az adat?

“A ma elérhető legmodernebb védelem őrzi az ügyfelek adatait” - állítja Szabó Gábor. A terminálnak nincs önálló kommunikációs csatornája, a tranzakciókat az okostelefon internetkapcsolatán keresztül hagyja jóvá a rendszer. Az adatok védelmét biztosítja, hogy a terminál minden megbontási vagy törési kísérletre válaszul  azonnal blokkolja a használatot, törli memóriáját, a beállításokat és az alkalmazást is. Az eszközök közti kommunikáció titkosítva történik, így adathalászok akkor sem férnek hozzá kártyaadatainkhoz, ha külön erre a célra telepítenek alkalmazást az okoskészülékre. “A rendszer teljesen zárt, kizárólag titkosított protokollon keresztül kommunikálnak az eszközök, a folyamat ellenőrzését pedig a legnagyobb kártyakibocsátók végezték és hagyták jóvá” - teszi hozzá az Ingenico szakembere.

Három évig biztos marad

És hogy hol a helye egy ilyen szolgáltatásnak, akkor, amikor mindenki az okostelefonon történő fizetésről beszél? “A projekt tervezése során legalább 3 éves életciklussal terveztünk, de ezen túl is biztosan használni fogjuk a technológiát amíg megtérülést érünk el vele. ” – véli Végh István, aki szerint a szolgáltatás esetleges újabb technológiák érkezése esetén sem fog eltűnni. “A tranzakciószámokon látszik, hogy szimpatikus ügyfeleinknek ez az innovatív megoldás, de persze mi is találkozunk azzal, hogy az emberek egy része a készpénzes fizetést részesíti előnyben. Őket nehezebben lehet ilyen fejlesztésekkel megszólítani.”

Szabó Gábor hasonló véleményen van, szerinte a bankkártyás fizetés még nagyon sokáig itt lesz velünk, egyre nagyobb az ilyen típusú fizetések aránya. “Az érintéses technológia növelte a bankkártyás fizetések népszerűségét. Elegáns, divatos, biztonságos és gyors. Ezt egyre több a fogyasztó és a kereskedő ismeri fel.”

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG