1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az MNB közzétette legújabb hitelezési felmérésének eredményeit. A felmérés megállapítja, hogy a nehezülő finanszírozás gyengíti a bankok hitelezési képességét. A bankok válaszai alapján mindez egyre nagyobb mértékben magyarázza a vállalati és háztartási hitelezési feltételek szigorítását. Új háztartási hitelkihelyezések a végtörlesztés és az árfolyamgátba történő bejelentkezések után várhatók.

A 2012. januárban végzett felmérés megállapítja, hogy megdrágult és nehezebbé vált a hazai bankok finanszírozása – írja az MNB. Mindezek együttesen gyengítik a bankok hitelezési képességét, ami azt jelenti, hogy a bankok egyre kevésbé tudnak a vállalatok számára hitelt nyújtani. Mindezzel párhuzamosan az eurozóna nagybankjai is a hitelezés visszafogásával erősítik mérlegeiket. Ez nemcsak az euroövezetben jelent alacsonyabb hitelezési aktivitást, de a leánybankok finanszírozásának szűkülése miatt Magyarországon is. A hazai bankrendszer jelenleg veszteséges, így számukra még nehezebb a külső forrásokért folytatott regionális verseny.

A háztartási hitelek feltételei is szigorodnak. A bankrendszer számottevő része hiteltermékeivel a magasabb jövedelmű, számottevő önerővel, illetve jó minőségű fedezettel rendelkező ügyfélkörre fókuszál. A jegybank szakértői szerint a bankok jelenleg a meglévő hitelállomány problémáinak kezelésére koncentrálnak, emiatt az új háztartási hitel-kihelyezések a végtörlesztés és az árfolyamgátba történő bejelentkezések kifutása után kerülhetnek ismét a bankok tevékenységének fókuszába.

A bankok hitelezési képességének mostanában megfigyelt gyengülését a Magyar Nemzeti Bank február közepén bevezetett kétéves lejáratú fedezett hitele, a fedezeti kör bővítése, valamint az új, univerzális jelzáloglevél-vásárlási programja mérsékelheti – írják. A jegybank 2003 tavaszán indította el kérdőíves felmérését, mellyel a magyarországi kereskedelmi bankok hitelezési gyakorlatát vizsgálja. A negyedévente végzett hitelezési felmérés bemutatja, hogy a bankok hogyan látják a hitelpiac helyzetét. A most publikált jelentés a 2011 júliusának első felében történt megkereséseken alapul: egyrészt a 2011 második negyedévére visszatekintő, másrészt a 2011 második félévére előretekintő banki várakozásokat tükrözi – íja a jegybank. (A teljes felmérés itt olvasható.)

Kihelyezni kívánt hitelmennyiség (Forrás: MNB)

 

 

 

Lakossági hitelezési feltételek változása (Forrás: MNB)

 

 

 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG