1p
Az év legfontosabb családi ünnepe sok szülőnek inkább a problémákat juttatja eszébe: bevásárlás, sütés, főzés, takarítás. A gyerekek pedig iskola és napi program híján a tévé előtt töltik az idejüket. Természetes, hogy karácsonykor többet tévéznek a fiatalok, ez azonban nemcsak szétválaszthatja, hanem össze is kötheti a családtagokat.

A Tévézz okosan! weboldal segít a szülőknek és a gyerekeknek abban, hogy eligazodjanak a csatornák programjai között: ne csak kapcsolgassanak és háttértévézzenek, ne ragadjanak le véletlenszerűen egy műsornál, de ne is utasítsák el a televíziót. Inkább keressék a számukra érdekes, izgalmas, hasznos tartalmakat, és szerezzenek minél több információt a világról, a tudományról, a kultúráról.

Nyolcévesen kell tudatosságra nevelni a gyerekeket

Óvodáskorban még nem javasolt a tévézés, a gyerekeknek ebben az időszakban sokkal inkább valódi tapasztalatokra van szükségük. Ha mégis a tévé elé ülnek, érdemes alaposan megválogatni a műsorokat.

Nyolcéves kor körül kell a fiataloknak megtanulniuk a média használatát, és ekkor kell a szülőknek is lefektetniük az ezzel kapcsolatos szabályokat. Ez az időszak különösen alkalmas arra, hogy ezek a szabályok hosszú távon rögzüljenek – tanácsolja dr. Gyarmathy Éva neveléslélektani szakpszichológus.

Napi és heti műsorajánló segíti a fiataloknak való műsorok kiválasztását

A Tévézz okosan! kampányt a kábelszolgáltatókat tömörítő Magyar Kábelkommunikációs Szövetség indította el. A csatornák továbbítói felismerték, hogy nem elég egyre több műsort biztosítaniuk a családoknak, hanem segítséget is kell nyújtaniuk abban, hogy a Magyarországon elérhető több mint 100 magyar nyelvű csatorna programjaiból a gyerekek és a szülők könnyen megtalálják a fiataloknak szóló műsorokat.

Kéry Ferenc, a szövetség elnöke szerint azért különleges ez az honlap, mert a gyerekeknek és a szülőknek egyaránt szól. A fiatalok előre megtervezhetik a napi és a heti műsorajánló segítségével, hogy mit nézzenek, a szülők pedig képet kaphatnak arról, amiről az iskolában ők még nemigen tanulhattak: hogyan hat a média a gyermekeikre, hogyan segíthet a tévé a tanulásban, abban, hogy a gyermekek előtt kinyíljon a világ.

Válasszon közösen a család!

Egy kis odafigyeléssel harmóniában maradhatunk a tévével a karácsonyi műsordömping idején is. Ha a család közösen előre megtervezi, milyen programokat nézzenek együtt, a konfliktusok könnyen elkerülhetők.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG