3p
2015-ben sem unatkoztak a hackerek, jócskán nőtt a vállalatok ellen intézett kibertámadások száma, ezen belül is megduplázódott a kényes vállalati adatokat "túszul ejtő" zsaroló támadásoké - derül ki a Kaspersky Lab orosz számítógép biztonsági vállalat elmúlt 12 hónap tapasztalatait összefoglaló elemzéséből.

 

 

A céges felhasználók 58 százalékánál, az egy évvel korábbinál 3 százalékponttal többnél észleltek legalább egy alkalommal rosszindulatú szoftvert az elmúlt 12 hónapban. Internet alapú támadás minden harmadik (29 százalék) vállalati számítógépet érte, az irodai alkalmazásokat pedig háromszor annyi támadás érte vállalati gépeken, mint otthoni gépeken.  Különféle adathordozókon, például pendriveokon hozott kártevő programokkal a vállalati számítógépek 41 százalékát tették ki fertőzés kockázatának az idén.

Már az okostelefonokat is

Az Android platform ellen intézett támadások száma 7 százalékkal nőtt az idén, ami arra utal, hogy a bűnözők figyelmét nem kerülte el az alkalmazottak saját készülékein fellelhető vállalati adatok megszerzésének lehetősége sem.  A vállalatok ellen intézett támadások nagyban különböznek a magánszemélyeket célzóktól, mivel a bűnözők jellemzően nagyobb erőfeszítést tesznek a kiszemelt célpontok megközelítésére.

Nagy kockázat, nagy jutalom

A támadásokat általában gondosan megtervezték. A hackerek időt nem sajnálva kutatták fel a kiszemelt vállalatok beszerzői és kapcsolati listáját, valamint az alkalmazottak személyes érdeklődési körét és böngészési szokásait. Ezen ismeretek birtokában azonosítani tudták azokat a legális weboldalakat, amelyeket a rosszindulatú programok terjesztésére használhattak, és a támadásokat többször is megismételték.

Az idén a hackerek, valamint a fejlett állandó fenyegetést (Advanced Persistent Threat, APT) képviselő, nagy szakmai felkészültséggel és informatikai háttérrel rendelkező csoportok elsősorban a pénzügyi szervezeteket, bankokat, befektetési alapokat és tőzsdéket (beleértve a virtuális fizetőeszközöket kezelő intézményeket is) részesítették kitüntető figyelemben.

Újabban egyre inkább a kibertámadások célpontjává válnak a kiskereskedelmi üzletek kasszáinál a Point-Of-Sale (POS) terminálok is. Csak a Kaspersky szoftverei több mint 11 ezer POS-terminál ellen indított támadási kísérletet hiúsítottak meg az idén. A vállalat eddig összesen 10 POS-terminálokról adatlopásra kifejlesztett programcsomagot azonosított, közülük hetet az idén. Arról, hogy az ellopott személyes adatok mennyit érnek, itt írtunk! >>>

A legaljasabb vírus

Megduplázódott az idén a fontos vállalati adatok "túszul ejtésével" zsaroló, váltságdíjat szedő (ransomware) támadások száma. A Kaspersky több mint 50 ezer vállalati számítógépen fedezett fel az adatokat kódolással a felhasználó számára hozzáférhetetlenné tevő (criptolocker) programot.

A kódolás feloldásáért megkövetelt váltságdíj a vállalatoknál jellemzően jóval magasabb, mint a magánfelhasználók esetében és valószínűleg jóval nagyobb arányban fizetnek is a cégek, mivel az adatok elveszítése általában alapvető működésüket fenyegetné.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG