3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

2015-ben sem unatkoztak a hackerek, jócskán nőtt a vállalatok ellen intézett kibertámadások száma, ezen belül is megduplázódott a kényes vállalati adatokat "túszul ejtő" zsaroló támadásoké - derül ki a Kaspersky Lab orosz számítógép biztonsági vállalat elmúlt 12 hónap tapasztalatait összefoglaló elemzéséből.

 

 

A céges felhasználók 58 százalékánál, az egy évvel korábbinál 3 százalékponttal többnél észleltek legalább egy alkalommal rosszindulatú szoftvert az elmúlt 12 hónapban. Internet alapú támadás minden harmadik (29 százalék) vállalati számítógépet érte, az irodai alkalmazásokat pedig háromszor annyi támadás érte vállalati gépeken, mint otthoni gépeken.  Különféle adathordozókon, például pendriveokon hozott kártevő programokkal a vállalati számítógépek 41 százalékát tették ki fertőzés kockázatának az idén.

Már az okostelefonokat is

Az Android platform ellen intézett támadások száma 7 százalékkal nőtt az idén, ami arra utal, hogy a bűnözők figyelmét nem kerülte el az alkalmazottak saját készülékein fellelhető vállalati adatok megszerzésének lehetősége sem.  A vállalatok ellen intézett támadások nagyban különböznek a magánszemélyeket célzóktól, mivel a bűnözők jellemzően nagyobb erőfeszítést tesznek a kiszemelt célpontok megközelítésére.

Nagy kockázat, nagy jutalom

A támadásokat általában gondosan megtervezték. A hackerek időt nem sajnálva kutatták fel a kiszemelt vállalatok beszerzői és kapcsolati listáját, valamint az alkalmazottak személyes érdeklődési körét és böngészési szokásait. Ezen ismeretek birtokában azonosítani tudták azokat a legális weboldalakat, amelyeket a rosszindulatú programok terjesztésére használhattak, és a támadásokat többször is megismételték.

Az idén a hackerek, valamint a fejlett állandó fenyegetést (Advanced Persistent Threat, APT) képviselő, nagy szakmai felkészültséggel és informatikai háttérrel rendelkező csoportok elsősorban a pénzügyi szervezeteket, bankokat, befektetési alapokat és tőzsdéket (beleértve a virtuális fizetőeszközöket kezelő intézményeket is) részesítették kitüntető figyelemben.

Újabban egyre inkább a kibertámadások célpontjává válnak a kiskereskedelmi üzletek kasszáinál a Point-Of-Sale (POS) terminálok is. Csak a Kaspersky szoftverei több mint 11 ezer POS-terminál ellen indított támadási kísérletet hiúsítottak meg az idén. A vállalat eddig összesen 10 POS-terminálokról adatlopásra kifejlesztett programcsomagot azonosított, közülük hetet az idén. Arról, hogy az ellopott személyes adatok mennyit érnek, itt írtunk! >>>

A legaljasabb vírus

Megduplázódott az idén a fontos vállalati adatok "túszul ejtésével" zsaroló, váltságdíjat szedő (ransomware) támadások száma. A Kaspersky több mint 50 ezer vállalati számítógépen fedezett fel az adatokat kódolással a felhasználó számára hozzáférhetetlenné tevő (criptolocker) programot.

A kódolás feloldásáért megkövetelt váltságdíj a vállalatoknál jellemzően jóval magasabb, mint a magánfelhasználók esetében és valószínűleg jóval nagyobb arányban fizetnek is a cégek, mivel az adatok elveszítése általában alapvető működésüket fenyegetné.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG