3p
Alig akar valaki táblagépet venni, folyamatosan csökkennek az eladások.

Az idei első negyedévben immár a tizedik egymást követő negyedévben csökkent éves bázison a táblagépek forgalma a világpiacon az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat csütörtökön közzétett jelentése szerint.

Csak akkor kell, ha lehet rajta dolgozni is

Az első negyedévben 36,2 millió, az egy évvel korábbinál 8,5 százalékkal kevesebb táblagépet értékesítettek a világpiacon. A mostani a tizedik egymást követő olyan negyedév, amelyikben kevesebb táblagépet értékesítettek az egy évvel korábbinál. Sőt, a legutóbbi öt egymást követő negyedévben a csökkenés éves bázison kétszámjegyű volt.

A táblagép piac forgalmának csökkenése két készülék kategória homlokegyenest ellentétes tendenciáját takarja. Az egyik kategória, a tényleges táblagépek értékesítése folyamatos és meredek visszaesést mutat, ami az IDC prognózisa szerint belátható időn belül így is marad. A másik kategória, a csatlakoztatható billentyűzetes táblagépek forgalma viszont több-kevesebb lendülettel emelkedést mutat. Az utóbbi kategória a hagyományos notebook gépekkel kezdi felvenni a versenyt.

Még mindig az Apple az élen

A táblagép piacot az idei első negyedévben is az Apple vezette, ámbár csökkenő eladásokkal és zsugorodó piaci részesedéssel. Sőt, a legnagyobb mértékben épp az Apple táblagép eladásai csökkentek az első negyedévben, 13,0 százalékkal, miközben forgalmát csak egyetlen gyártó, a kínai Huawei tudta növelni 31,7 százalékkal. Az összes többi gyártó eladásai csökkentek.

  • Az Apple 8,9 millió táblagépet értékesített az első negyedévben a 2016 első negyedévi 10,3 millió után. A mostani eladások 24,6 százalékos, az egy évvel ezelőtti eladások 25,9 százalékos piaci részesedést biztosítottak számára.
  • A sorban második Samsung az egy évvel korábbinál 1,1 százalékkal kevesebb, 6,0 millió táblagépet értékesített az idei első negyedévben. Mivel eladásai a piaci átlagnál kisebb mértékben csökkentek, piaci részesedése még emelkedni tudott, 16,5 százalékra 15,2 százalékról.
  • A Huawei 2,7 millió táblagépet adott el az idei első negyedévben, míg egy évvel korábban 2,0 milliót. A kínai cég világpiaci részesedése ezzel 7,4 százalékra nőtt 5,1 százalékról.
  • Az Amazon.com táblagép eladásai 1,8 százalékkal 2,2 millióra csökkentek, a piaci részesedés ezzel párhuzamosan 6,0 százalékra nőtt 5,6 százalékról.
  • A Lenovo 3,8 százalékkal kevesebb táblagépet értékesített az idén, mint a tavalyi első negyedévben, 2,1 milliót 2,2 millió után, ami 0,2 százalékponttal nagyobb, 5,7 százalékos piaci részesedéshez volt számára elegendő.

Az összes többi táblagép gyártó eladásai együttesen 14,7 százalékkal 14,4 millióra csökkentek, piaci részesedésük 42,7 százalékról 39,8 százalékra zsugorodott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG