3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Alig akar valaki táblagépet venni, folyamatosan csökkennek az eladások.

Az idei első negyedévben immár a tizedik egymást követő negyedévben csökkent éves bázison a táblagépek forgalma a világpiacon az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat csütörtökön közzétett jelentése szerint.

Csak akkor kell, ha lehet rajta dolgozni is

Az első negyedévben 36,2 millió, az egy évvel korábbinál 8,5 százalékkal kevesebb táblagépet értékesítettek a világpiacon. A mostani a tizedik egymást követő olyan negyedév, amelyikben kevesebb táblagépet értékesítettek az egy évvel korábbinál. Sőt, a legutóbbi öt egymást követő negyedévben a csökkenés éves bázison kétszámjegyű volt.

A táblagép piac forgalmának csökkenése két készülék kategória homlokegyenest ellentétes tendenciáját takarja. Az egyik kategória, a tényleges táblagépek értékesítése folyamatos és meredek visszaesést mutat, ami az IDC prognózisa szerint belátható időn belül így is marad. A másik kategória, a csatlakoztatható billentyűzetes táblagépek forgalma viszont több-kevesebb lendülettel emelkedést mutat. Az utóbbi kategória a hagyományos notebook gépekkel kezdi felvenni a versenyt.

Még mindig az Apple az élen

A táblagép piacot az idei első negyedévben is az Apple vezette, ámbár csökkenő eladásokkal és zsugorodó piaci részesedéssel. Sőt, a legnagyobb mértékben épp az Apple táblagép eladásai csökkentek az első negyedévben, 13,0 százalékkal, miközben forgalmát csak egyetlen gyártó, a kínai Huawei tudta növelni 31,7 százalékkal. Az összes többi gyártó eladásai csökkentek.

  • Az Apple 8,9 millió táblagépet értékesített az első negyedévben a 2016 első negyedévi 10,3 millió után. A mostani eladások 24,6 százalékos, az egy évvel ezelőtti eladások 25,9 százalékos piaci részesedést biztosítottak számára.
  • A sorban második Samsung az egy évvel korábbinál 1,1 százalékkal kevesebb, 6,0 millió táblagépet értékesített az idei első negyedévben. Mivel eladásai a piaci átlagnál kisebb mértékben csökkentek, piaci részesedése még emelkedni tudott, 16,5 százalékra 15,2 százalékról.
  • A Huawei 2,7 millió táblagépet adott el az idei első negyedévben, míg egy évvel korábban 2,0 milliót. A kínai cég világpiaci részesedése ezzel 7,4 százalékra nőtt 5,1 százalékról.
  • Az Amazon.com táblagép eladásai 1,8 százalékkal 2,2 millióra csökkentek, a piaci részesedés ezzel párhuzamosan 6,0 százalékra nőtt 5,6 százalékról.
  • A Lenovo 3,8 százalékkal kevesebb táblagépet értékesített az idén, mint a tavalyi első negyedévben, 2,1 milliót 2,2 millió után, ami 0,2 százalékponttal nagyobb, 5,7 százalékos piaci részesedéshez volt számára elegendő.

Az összes többi táblagép gyártó eladásai együttesen 14,7 százalékkal 14,4 millióra csökkentek, piaci részesedésük 42,7 százalékról 39,8 százalékra zsugorodott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG