2p

Határozottan menetel előre hazai - egyesült királyságbeli - piacán a Tesco, ami abban mutatkozik meg, hogy az elmúlt időszakban apró lépésekkel hónapról hónapra növelte piaci részesedését hagyományos versenytársaival szemben.

A Tesco 2023 augusztusa óta minden hónapban növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban, a kiskereskedő legkeményebb piacán. A vállalat jó ideje az első helyen van hazai piacán, ám a térnyerés eredményeként immáron 27,6 százalékos piaci részesedéssel áll az élen.

A Magyarországon is országos boltlánccal rendelkező kiskereskedelmi cég jelentése szerint 0,6 százalékponttal tudta bővíteni súlyát a brit piacon az augusztus 4-ét megelőző 12 hetes időszakban. Ezzel növelte előnyét a Sainsbury’sszel szemben, amely ugyanebben a periódusban 0,5 százalékponttal növelte részesedését a szigetország kiskereskedelmi piacán. Ezzel 15,3 százalékos szeletet birtokol. A harmadik helyen már egy vesztes áll, mégpedig az Asda, amelynek súlya 1,1 százalékkal zsugorodott a tavasz utolsó és a nyár első két hónapjában. Piaci részesedése így 12,6 százalék. A Morrisons részesedéséből 0,1 százalékpont morzsolódott le, amivel 8,6 százalékra csökkent ez a mutatója.

Szebbek az otthoni számok
Szebbek az otthoni számok
Fotó: Depositphotos

Egy váratlan szereplő, a brit áruházláncok rangsorában a 10. helyen – éppen a futottak még kategóriába eső cégek előtt – álló Ocado 11,3 százalékkal növelte eladásait az említett 12 hétben, amivel a nagyokra is szépen rávert. Utóbbi vállalat volt az elmúlt fél év leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi lánca az Egyesült Királyságban. Piaci részesedése 1,8 százalék. A növekedés üteme alapján készült lista második helyén a Lidl áll 7,8 százalékos növekedéssel. Ehhez képest a Sainsbury’s 5,2, a Tesco 4,9  százalékos bővülést jelentett. A Kantar adati szerint a brit kiskereskedelmi láncok együtt 3,8 százalékkal növelték értékesítésüket az augusztus 4-ét megelőző három hónapban. Ebben azonban szerepet játszott, hogy júliusban a korábbi 1,6 százalékról 1,8 százalékra kúszott fel a fogyasztói infláció. (Via ESM Magazine)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG