2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Határozottan menetel előre hazai - egyesült királyságbeli - piacán a Tesco, ami abban mutatkozik meg, hogy az elmúlt időszakban apró lépésekkel hónapról hónapra növelte piaci részesedését hagyományos versenytársaival szemben.

A Tesco 2023 augusztusa óta minden hónapban növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban, a kiskereskedő legkeményebb piacán. A vállalat jó ideje az első helyen van hazai piacán, ám a térnyerés eredményeként immáron 27,6 százalékos piaci részesedéssel áll az élen.

A Magyarországon is országos boltlánccal rendelkező kiskereskedelmi cég jelentése szerint 0,6 százalékponttal tudta bővíteni súlyát a brit piacon az augusztus 4-ét megelőző 12 hetes időszakban. Ezzel növelte előnyét a Sainsbury’sszel szemben, amely ugyanebben a periódusban 0,5 százalékponttal növelte részesedését a szigetország kiskereskedelmi piacán. Ezzel 15,3 százalékos szeletet birtokol. A harmadik helyen már egy vesztes áll, mégpedig az Asda, amelynek súlya 1,1 százalékkal zsugorodott a tavasz utolsó és a nyár első két hónapjában. Piaci részesedése így 12,6 százalék. A Morrisons részesedéséből 0,1 százalékpont morzsolódott le, amivel 8,6 százalékra csökkent ez a mutatója.

Szebbek az otthoni számok
Szebbek az otthoni számok
Fotó: Depositphotos

Egy váratlan szereplő, a brit áruházláncok rangsorában a 10. helyen – éppen a futottak még kategóriába eső cégek előtt – álló Ocado 11,3 százalékkal növelte eladásait az említett 12 hétben, amivel a nagyokra is szépen rávert. Utóbbi vállalat volt az elmúlt fél év leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi lánca az Egyesült Királyságban. Piaci részesedése 1,8 százalék. A növekedés üteme alapján készült lista második helyén a Lidl áll 7,8 százalékos növekedéssel. Ehhez képest a Sainsbury’s 5,2, a Tesco 4,9  százalékos bővülést jelentett. A Kantar adati szerint a brit kiskereskedelmi láncok együtt 3,8 százalékkal növelték értékesítésüket az augusztus 4-ét megelőző három hónapban. Ebben azonban szerepet játszott, hogy júliusban a korábbi 1,6 százalékról 1,8 százalékra kúszott fel a fogyasztói infláció. (Via ESM Magazine)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG