A Tesco 2023 augusztusa óta minden hónapban növelni tudta piaci részesedését az Egyesült Királyságban, a kiskereskedő legkeményebb piacán. A vállalat jó ideje az első helyen van hazai piacán, ám a térnyerés eredményeként immáron 27,6 százalékos piaci részesedéssel áll az élen.
A Magyarországon is országos boltlánccal rendelkező kiskereskedelmi cég jelentése szerint 0,6 százalékponttal tudta bővíteni súlyát a brit piacon az augusztus 4-ét megelőző 12 hetes időszakban. Ezzel növelte előnyét a Sainsbury’sszel szemben, amely ugyanebben a periódusban 0,5 százalékponttal növelte részesedését a szigetország kiskereskedelmi piacán. Ezzel 15,3 százalékos szeletet birtokol. A harmadik helyen már egy vesztes áll, mégpedig az Asda, amelynek súlya 1,1 százalékkal zsugorodott a tavasz utolsó és a nyár első két hónapjában. Piaci részesedése így 12,6 százalék. A Morrisons részesedéséből 0,1 százalékpont morzsolódott le, amivel 8,6 százalékra csökkent ez a mutatója.
Egy váratlan szereplő, a brit áruházláncok rangsorában a 10. helyen – éppen a futottak még kategóriába eső cégek előtt – álló Ocado 11,3 százalékkal növelte eladásait az említett 12 hétben, amivel a nagyokra is szépen rávert. Utóbbi vállalat volt az elmúlt fél év leggyorsabban növekvő kiskereskedelmi lánca az Egyesült Királyságban. Piaci részesedése 1,8 százalék. A növekedés üteme alapján készült lista második helyén a Lidl áll 7,8 százalékos növekedéssel. Ehhez képest a Sainsbury’s 5,2, a Tesco 4,9 százalékos bővülést jelentett. A Kantar adati szerint a brit kiskereskedelmi láncok együtt 3,8 százalékkal növelték értékesítésüket az augusztus 4-ét megelőző három hónapban. Ebben azonban szerepet játszott, hogy júliusban a korábbi 1,6 százalékról 1,8 százalékra kúszott fel a fogyasztói infláció. (Via ESM Magazine)