2p

Ha a részvényesek jóváhagyják a juttatásait, akkor a Tesco vezérigazgatója 430-szor többet fog keresni, mint egy átlagos dolgozó. Ezt a befektetők egy része a cég hírnevét romboló döntésnek tartja. 

A Tesco arra kérte részvényeseit, hogy hagyják jóvá Ken Murphy vezérigazgató évi majdnem tízmillió fontos, több mint 4,7 milliárd forintos személyi juttatási csomagját, ez azonban nem mindenkinek tetszik. 

Árfolyam

A tulajdonosok közgyűlésén hangot akartak adni annak, hogy amikor az utca embere megélhetési problémákkal küzd, és alig lábalt ki a megugró infláció okozta sokkból, talán nem kéne szemérmetlenül jól megfizetni a cég első emberét.

Túl bőkezű a boltlánc?
Túl bőkezű a boltlánc?
Fotó: Depositphotos

A brit boltlánc májusban megjelent éves jelentéséből kiderült, hogy Murphy 9,93 millió fontot - közel 4,7 milliárd forintot - tett zsebre bér és juttatások formájában a 2024. február 24-én végződött üzleti évben. Ez szép nagy ugrás ahhoz a 4,44 millió fonthoz - 2,1 milliárd forinthoz - képest, amit a 2023/2022-es üzleti évben keresett. Az elmúlt évi fizetés 430-szorosa annak, amit a Tesco átlagos alkalmazottai kapnak – derült ki a ShareAction befektetési csoport számításából.

Ez a csoport a Reuters szerint fel akarja vetni, azt a problémát, hogy a vezérigazgató óriási jövedelme éles ellentétben áll azzal, hogy a takarítók és a biztonsági személyzet még az úgynevezett megélhetési bért (Living Wage) sem kapja meg az áruházláncnál. Ezt az összeget a Living Wage Foundation civil szervezet számolja ki figyelembe véve, mekkora órabérre van szüksége valakinek a szigetországban ahhoz, hogy gondoskodjon lakhatásáról, rezsijéről, élelmiszeréről és egyéb alapvető szükségleteiről.

Ez az órabér jelenleg London esetén 13,15 font (6200 forint), országosan 12 font (5660 forint). A hivatalos minimális órabér az Egyesült Királyságban 11,44 font (5400 forint). A ShareAction kifogásának súlyt ad, hogy a csoport tagjai összesen 6600 milliárd dollár vagyont kezelnek. Nem csupán a Tescótól, de az áruházlánc beszállítóitól is elvárnák, hogy legalább a Living Wage-et adják meg minden dolgozójuknak. A kiskereskedő a szokásos bullshittel reagált a felvetésre. E szerint Murphy vezetésével a cég elérte azokat a pénzügyi céljait, amelyek eredménye a részvények értékének növekedésében ölt testet. Jövedelme túlnyomó részben ilyen típusú teljesítménymutatókhoz kötött.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG