3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az utóbbi két nap nyilatkozatai, az Agrárkamara és a dinnyetermelők kérése ezek szerint elérte a célját.

Újabb akciót hirdetett a Lidl: augusztus 9. és 11. között 119 forintért kínálják a görögdinnye kilóját – szúrtuk ki a Lidl honlapján.

Az ár azért érdekes, mert komolyabb botrány tört ki abból, hogy az áruházlánc ennél még kedvezőbb akcióval jött ki szerdán: 99 forintos kilónkénti áron kezdték el árusítani a dinnyét üzleteiben.

Felvitték 119 forintra a görögdinnye árat. (Fotó: a Lidl honlapja)

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) "az árletörő akció" miatt élesen nekiment a láncnak. Szerintük ugyanis a piaci helyzet nem indokolta, hogy ennyire lecsökkentsék az árát a terméknek. Álláspontjuk szerint ez csak egy egyszerű marketingeszköz arra, hogy becsalogassa a vásárlókat a Lidl. Másrészt pedig 99 Ft/kg áron nem lehet jó minőségű dinnyét előállítani. A szezonnak ebben a szakaszában – a többéves piaci tapasztalatok alapján – reálisan, a bekerülési költségeket is figyelembe véve, 150 és 200 Ft/kg közötti fogyasztói áron lenne árusítható a gyümölcs – véli a NAK.

Az Agrárkamara ezért szerdán fel is szólította a Lidlt, hogy fejezzék be a dinnyetermelést veszélyeztető akciót, és tegyenek eleget a tisztességes piaci magatartás és gyakorlat jogszabályban meghatározott követelményeinek.

Ezután megkerestük az áruházláncot, hogy mondják el ők is véleményüket a kibontakozó dinnyeháborúban. A Lidl arra hivatkozott, hogy minden dinnyebeszállító partnerük azt kérte tőlük, hogy a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg értékesítésében nyújtsanak támogatást, amelyhez az akciós és az exporttevékenységet egyaránt támogató átadási áraikat ajánlották fel. Ez alapján csökkentették a görögdinnye kilós árát 99 forintra.

A hét közepén meghirdetett, 99 forintos dinnye (Fotó: a Lidl honlapja)

Csütörtökön megszólaltak a termelők is. Szerintük nem igaz, amit az áruházlánc állított, vagyis nem az ő érdekük volt az akciózás. A Magyar Dinnyetermelők Egyesülete kiállt a NAK mellett, ők is úgy látják, a mostani dinnyepiaci helyzet nem indokolta a felelőtlen áruházi akciókat.

Ismételten megkerestük az áruházlánc sajtóosztályát, hogy megkérdezzük, miért vitték fel péntektől 20 forinttal, 119 forintra a dinnye kilós árát, történt-e egyeztetés a termelőkkel, valamint hogyan alakul majd az ár az augusztus 11-ig tartó akció után. Amint válaszolnak, cikkünket frissítjük!

Frissítés:

A Lidl megkeresésünkre annyit közölt: az eddig eljutatott válaszok minden érdemi információt tartalmaznak. Eszerint >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG