„Vásárlócentrikus, összekapcsolt, akadálymentes és a várakozásokat állandóan meghaladó” lesz a jövő kiskereskedelme. Legalábbis így tálalják a marketingesek a tőlük megszokott rózsaszínű csomagolásban. Hogy ez mit jelenthet a valóságban, arra az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart próbált választ adni a Las Vegasban megrendezett CES elektronikai vásáron bemutatott ötleteivel.
A bevezető szerint az a mód, ahogy az emberek megtalálják az árukat mára összeolvadt egy online-offline folyamattá a kiskereskedelemben. A walmartosok szerint szerint a fogyasztók azt várják a boltoktól, hogy kényelmes és élvezetes vásárlási élményt nyújtsanak nekik.
Ennek szellemében a Walmart egyebek mellett generatív mesterséges intelligenciával támogatott árukeresési lehetőséget kínál az Apple iOS operációs rendszerét használó vevőinek. Így lehetővé válik például, hogy a vevő megadja mondjuk a „focimeccsnézés” szót ahelyett, hogy egyenként keresne rá ennek kellékeire a chipsektől az innivalókig.
Az úgynevezett "InHome Replenishment" képesség azt jelenti, hogy a kiskereskedő megjegyzi, mit szállíttatott haza a vevő korábban. Ennek köszönhetően a jövőben félautomata módon újratöltheti a megrendelő hűtőszekrényét.
A Shop with Friends a kiterjesztett valóságra (AR) alapozva a Walmart lehetővé teszi majd, hogy a vásárlók megmutassák családtagjaiknak, barátaiknak, hogyan állna rajtuk egy új ruha, cipő, amit megvennének, mielőtt döntenek. Ennek a kunsztnak a fejlesztése egyelőre a béta változatnál tart. Már tesztelik azt a mesterséges intelligenciával kiegészített fizetési módszert, amelyben a vásárlónak nem kell a számlára várnia a vendéglőkben. Csak távozik, miközben az anyagiakat a virtuális térben rendezi a technológia a vacsora vagy más kikapcsolódás után.
A Walmart emellett 1,8 millió amerikai háztartásra terjeszti ki drónos házhoz szállítási rendszerét Dallas városában. Ez a cég ígérete szerint lehetővé teszi, hogy a megrendelés után 30 percen belül megérkezzen az áru a vevőhöz.