2p

Leszámítva a szokásos menedzser- és marketinges süketelést az „akadálymentes, kellemes vásárlási élményről”, tényleg úgy tűnik, hogy a jövőben jelentősen átalakul az, amit ma a boltba járásról gondolunk.

„Vásárlócentrikus, összekapcsolt, akadálymentes és a várakozásokat állandóan meghaladó” lesz a jövő kiskereskedelme. Legalábbis így tálalják a marketingesek a tőlük megszokott rózsaszínű csomagolásban. Hogy ez mit jelenthet a valóságban, arra az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart próbált választ adni a Las Vegasban megrendezett CES elektronikai vásáron bemutatott ötleteivel

A bevezető szerint az a mód, ahogy az emberek megtalálják az árukat mára összeolvadt egy online-offline folyamattá a kiskereskedelemben. A walmartosok szerint szerint a fogyasztók azt várják a boltoktól, hogy kényelmes és élvezetes vásárlási élményt nyújtsanak nekik.

Hogyan változtatná meg a bevásárlást a világ egyik legnagyobb boltlánca? Fotó: Walmart
Hogyan változtatná meg a bevásárlást a világ egyik legnagyobb boltlánca? Fotó: Walmart

Ennek szellemében a Walmart egyebek mellett generatív mesterséges intelligenciával támogatott árukeresési lehetőséget kínál az Apple iOS operációs rendszerét használó vevőinek. Így lehetővé válik például, hogy a vevő megadja mondjuk a „focimeccsnézés” szót ahelyett, hogy egyenként keresne rá ennek kellékeire a chipsektől az innivalókig.

Az úgynevezett "InHome Replenishment" képesség azt jelenti, hogy a kiskereskedő megjegyzi, mit szállíttatott haza a vevő korábban. Ennek köszönhetően a jövőben félautomata módon újratöltheti a megrendelő hűtőszekrényét.

A Shop with Friends a kiterjesztett valóságra (AR) alapozva a Walmart lehetővé teszi majd, hogy a vásárlók megmutassák családtagjaiknak, barátaiknak, hogyan állna rajtuk egy új ruha, cipő, amit megvennének, mielőtt döntenek. Ennek a kunsztnak a fejlesztése egyelőre a béta változatnál tart. Már tesztelik azt a mesterséges intelligenciával kiegészített fizetési módszert, amelyben a vásárlónak nem kell a számlára várnia a vendéglőkben. Csak távozik, miközben az anyagiakat a virtuális térben rendezi a technológia a vacsora vagy más kikapcsolódás után.

A Walmart emellett 1,8 millió amerikai háztartásra terjeszti ki drónos házhoz szállítási rendszerét Dallas városában. Ez a cég ígérete szerint lehetővé teszi, hogy a megrendelés után 30 percen belül megérkezzen az áru a vevőhöz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Így küzd a vásárlók kegyeiért a Lidl és az Aldi
Buksza blog | 2024. szeptember 20. 14:31
Megmutatjuk, hogy hogyan igazodnak a diszkontok a vásárlói igényekhez.
Vásárló Kitalálja, mit akar most venni a legtöbb magyar?
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 13:49
Páros lábbal rúgta be az ajtót az ősz: a légkondikat esernyők, esőkabátok váltották le a legnagyobb ár-összehasonlító oldalánál is.
Vásárló Elég rosszul néz ki a pánikvásárlások másik oldala
Buksza blog | 2024. szeptember 18. 08:55
A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a valós idejű kereskedést a ruházati cikkek piacán, azaz a fogyasztói ízlés változásainak azonnali lekövetését és kiszolgálását. Ennek azonban nagy ára van.
Vásárló Örülhetnek a vásárlók a boltok új lépésének
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 18. 08:22
A saját márkás termékek korábban csak árukkal csalogatták a vásárlókat, ám az áruházláncok rájöttek, hogy ha javítják minőségüket, akkor hosszú távon kereshetnek velük. Ezért erősítik kínálatukat.
Vásárló Jön a Temu-szigorítás: van, ahol már kiszámolták mekkora lehet a drágulás
Buksza blog | 2024. szeptember 17. 17:39
Egyre gondoltak az Egyesült Államok és az EU szabályozó szervezetei, amikor úgy döntöttek, hogy bezárják a vámmentes importot lehetővé kiskaput, amelynek szerepe van a kínai e-kereskedők alacsony áraiban. 
Vásárló Lefagyott a Real-szurkolók arcáról a mosoly, amikor meglátták a BL-sorsolást
Natív tartalom | 2024. szeptember 16. 09:49
Alig vagyunk túl a BL-sorsoláson, de máris sokakat izgat, hogy melyik csapat nyeri majd meg a sorozatot. A fogadók körében korábban a Bayern München volt a legesélyesebb a sorsolást megelőzően. A bajorok mögött csak kicsivel maradt el a Barcelona, ami azért érdekes, mert a csapat korántsem a legerősebb. A katalánok végső sikerére, kevés az esély, így jól látható, hogy ilyenkor még az érzelmek dominálnak az esélylatolgatások kapcsán. Az oddszok alapján a címvédő Real Madrid és a Manchester City volt a két legesélyesebb csapat, de nekik kevesebb a magyar szurkolójuk, mint a német és a katalán együttesnek.
Vásárló Sorra esnek el az üzletek, többezres csökkenés Magyarországon is
Buksza blog | 2024. szeptember 15. 18:06
A koronavírus-járvány még ma is komoly mészárlást okoz a kisboltok körében azzal, hogy az emberek jelentős része távmunkában is dolgozik és mindennapivá vált a webáruházi vásárlás.
Vásárló Bejött a Meki húzása: étlapon marad a filléres menü
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 11:21
Nehéz idők járnak a gyorsétteremláncokra, mert a fogyasztók az elmúlt évek magas inflációja nyomán jobban megnézik, mire költik a pénzüket és inkább otthon főznek. Azért el lehet csábítani őket.
Vásárló Megnyomta a vészcsengőt a Primark, másra kell készülniük a vásárlóknak
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 14. 10:38
Összekuszálja a szokatlan időjárás a ruházati cikkekkel foglalkozó áruházaknál a szezonális keresletet. A vevő sokszor nem azt látja a boltokban, amit ilyenkor szokott, de ennek ő az oka.
Vásárló Olyat tett a Tesco, amire már rég nem volt példa Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. szeptember 12. 14:14
Hosszú idő után nyitottak egy új üzletet.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG