2p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Leszámítva a szokásos menedzser- és marketinges süketelést az „akadálymentes, kellemes vásárlási élményről”, tényleg úgy tűnik, hogy a jövőben jelentősen átalakul az, amit ma a boltba járásról gondolunk.

„Vásárlócentrikus, összekapcsolt, akadálymentes és a várakozásokat állandóan meghaladó” lesz a jövő kiskereskedelme. Legalábbis így tálalják a marketingesek a tőlük megszokott rózsaszínű csomagolásban. Hogy ez mit jelenthet a valóságban, arra az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart próbált választ adni a Las Vegasban megrendezett CES elektronikai vásáron bemutatott ötleteivel

A bevezető szerint az a mód, ahogy az emberek megtalálják az árukat mára összeolvadt egy online-offline folyamattá a kiskereskedelemben. A walmartosok szerint szerint a fogyasztók azt várják a boltoktól, hogy kényelmes és élvezetes vásárlási élményt nyújtsanak nekik.

Hogyan változtatná meg a bevásárlást a világ egyik legnagyobb boltlánca? Fotó: Walmart
Hogyan változtatná meg a bevásárlást a világ egyik legnagyobb boltlánca? Fotó: Walmart

Ennek szellemében a Walmart egyebek mellett generatív mesterséges intelligenciával támogatott árukeresési lehetőséget kínál az Apple iOS operációs rendszerét használó vevőinek. Így lehetővé válik például, hogy a vevő megadja mondjuk a „focimeccsnézés” szót ahelyett, hogy egyenként keresne rá ennek kellékeire a chipsektől az innivalókig.

Az úgynevezett "InHome Replenishment" képesség azt jelenti, hogy a kiskereskedő megjegyzi, mit szállíttatott haza a vevő korábban. Ennek köszönhetően a jövőben félautomata módon újratöltheti a megrendelő hűtőszekrényét.

A Shop with Friends a kiterjesztett valóságra (AR) alapozva a Walmart lehetővé teszi majd, hogy a vásárlók megmutassák családtagjaiknak, barátaiknak, hogyan állna rajtuk egy új ruha, cipő, amit megvennének, mielőtt döntenek. Ennek a kunsztnak a fejlesztése egyelőre a béta változatnál tart. Már tesztelik azt a mesterséges intelligenciával kiegészített fizetési módszert, amelyben a vásárlónak nem kell a számlára várnia a vendéglőkben. Csak távozik, miközben az anyagiakat a virtuális térben rendezi a technológia a vacsora vagy más kikapcsolódás után.

A Walmart emellett 1,8 millió amerikai háztartásra terjeszti ki drónos házhoz szállítási rendszerét Dallas városában. Ez a cég ígérete szerint lehetővé teszi, hogy a megrendelés után 30 percen belül megérkezzen az áru a vevőhöz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új megoldás a szlovák sztrádán
Buksza blog | 2025. február 8. 14:09
Szlovákia egyik autópályája mentén olyan új bevásárlóközpontok nyílnak, amilyenek létesítésére még nem volt példa. Az autózás és a bevásárlás készül egyfajta a házasságra.
Vásárló Indul a Tesco tesztje, a vevők jobban járhatnak
Buksza blog | 2025. február 8. 09:12
A Tesco még erősebben meg akarja fogni azokat a vásárlóit, akik beléptek Clubcard hűségpontgyűjtő rendszerébe. Ennek érdekében személyre szabott ajánlatokkal áll elő.
Vásárló Kihívót kap a Meki: új gyorsétteremlánc robban be a régiós piacra
Buksza blog | 2025. február 4. 12:40
Egy németországi székhelyű vendéglátóipari cég vette magának a bátorságot, hogy versenybe szálljon a nagy egyesült államokbeli gyorséttermekkel. A cég nem a hamburger sült krumpli csatába száll be.
Vásárló Újabb boltlánc cserélné le a termékeket a polcokon
Buksza blog | 2025. február 4. 11:22
Újabb áruházlánc csatlakozott azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek letették a főesküt, hogy belátható időn belül lényegesen növelik kínálatukban a növényi alapú fehérjeforrásokat.
Vásárló Óránként 8-12 ezer forint árupakolásért, boltos munkáért? Elég jól hangzik
Buksza blog | 2025. február 4. 08:22
Az egyesült államokbeli Costco Wholesale kiskereskedelmi vállalat vezetősége mintha berezelt volna attól, hogy a cég sok ezer munkavállalója sztrájkba lép. Ezt megelőzendő béremelést jelentettek be.
Vásárló Nekimegy a drágulásnak a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 10:03
A Lidl lejjebb viszi a tojások árát. A lépés nem meglepő. 
Vásárló A karikagyűrű valóban megéri az árát?
Márkázott tartalom | 2025. január 27. 09:03
Sokan szívesen költenek ékszerekre, főleg akkor, ha olyan jelentőségteljes darabról van szó, mint egy karikagyűrű. Ez nemcsak egy kiegészítő, hanem az összetartozás szimbóluma is, amely egy életen át elkísér.
Vásárló Megjelent a kenyérdrágulás a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. január 27. 05:46
Tovább drágultak a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésében szereplő termékek az Aldi, Lidl és Penny alkotta triónál. Decemberhez képest a hosszú ideig stabil árat mutató félbarna kenyér is többe kerül. 
Vásárló Gyászba borultak az emberek, nem akarnak pezsgőmámorban ünnepelni
Buksza blog | 2025. január 25. 09:41
Az emberek elbizonytalanodtak, ezért nincs kedvük ünnepelni. Ezt a következtetést vonták le a francia pezsgőgyártók abból, hogy forgalmuk már a második egymást követően évben csökkent.
Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG