2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A K&H pályakezdők jóléti index felmérésében megkérdezett fiatalok közel fele ugyanannyit, 22 ezer forintot költ ajándékokra, mint tavaly. Az ünnep a fiatalok többségének nem a túlköltekezésről szól.

A 19-29 éves városi fiatalok 93 százaléka fogja otthon, családdal tölteni a karácsonyt. Az ünnep előtti hetek az ajándékozásról szólnak, hiszen a fiatalok 85 százaléka vesz ajándékot, legtöbben a családtagjaiknak és párjuknak. Harmaduk a barátokat is meglepi valamivel, nekik ajándékot venni Budapesten inkább szokás.

Inkább a spórolás, mint a hitel

A válaszok alapján az átlagos ajándék inkább kisebb értékű dolog lehet, mivel a fiatalok összesen átlagosan 22 ezer forintot költenek karácsonyi ajándékozásra. A nagy értékű, közös ajándék a családnak nem igazán divat a fiatalok körében, bár 20 százalékuk ilyen vásárlásban is részt vállal.

A fiatalok több mint fele úgy vesz ajándékot, hogy erre nem kell félretennie, aki gyűjtöget rá, azok jellemzően 1-2 hónapig teszik ezt. A fiatalok megfontoltságát jelzi, hogy nem hitelből akarják széppé tenni a karácsonyt, mindössze 1 százalékuk venne fel áruvásárlási hitelt. Öt százalék még nem döntötte el, vásárol-e hitelből, utóbbiak körében nagyobb arányban fordulnak elő a gyesen lévők.

Kevesen hagyják utolsó pillanatra


A válaszok alapján karácsonyi ajándékozásra nem erőn felül vállalkoznak a fiatalok, csak annyit költenek ilyen célra, ami még nem okoz komoly megterhelést a családi kasszának. Ezt könnyebben engedheti meg magának ez a korosztály, mivel mindössze 14 százalékának van gyereke, sokan még szüleikkel élnek, így a karácsonnyal kapcsolatos előkészületeknek csak egy kisebb része terheli őket – mondta dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.

A vásárlást a fiatalok fele december elején kezdi el. Akik előrelátóbbak, és már novemberben elindulnak a bevásárló túrákra, azok között több a nő és a budapesti, illetve a Nyugat-Magyarországon élő. A válaszok alapján a karácsony előtti pár napban nem elsősorban fiatalokkal fogunk az üzletekben találkozni, mert terveik szerint csak 14 százalékuk hagyja az utolsó pillanatra a vásárlást.

A karácsonyt és annak előkészületeit sokan pihenéssel folytatják, dolgozni az aktív keresők 38 százaléka fog a két ünnep között.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG