Stabil maradt az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele a Nielsen által mért kilencven kategória értékesítéséből 2012 decembere és 2013 novembere között az egy évvel korábbihoz viszonyítva, a mennyiséget tekintve azonban 3 százalékkal csökkentek az eladások - állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A forgalom a vizsgált tizenkét hónap alatt változatlanul mintegy 1400 milliárd forintot ért el (fejenként körülbelül 150 ezer forintot jelent). A boltok bevétele többek között néhány nagy forgalmú tejtermékből emelkedett, ezek közé tartozott a sajt (2 százalék), a tejföl (1 százalék), a túró (3 százalék) és a vaj (7 százalék).
Értékben szintén nőtt egyes édességek kiskereskedelmi eladása: a táblás csokoládénál 8, az édes keksznél 2, az ostyaszeletnél 7, a pralinénál 3 százalék pluszt regisztráltak a piackutatók.
Bolttípus |
2011. december- 2012. november |
2012. december- 2013. november |
2 500 nm felett |
29 |
29 |
401-2 500 nm |
36 |
37 |
201-400 nm |
8 |
8 |
51-200 nm |
18 |
17 |
50 nm és kisebb |
9 |
9 |
A bolttípusok közül az értékben mért bolti forgalom legnagyobb hányadát a szupermarketeket és diszkontokat magukban foglaló 401-2500 négyzetméteres üzletek érték el a legutóbbi tizenkét hónap során 37 százalékkal, ez 1 százalékpont növekedést jelent az előző hasonló időszakhoz képest.
A 2500 négyzetméter feletti boltok piaci részesedése változatlanul 29 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek az összes bevétel 34 százalékán osztoznak. Ebben a szegmensben annyi változott, hogy az 51-200 négyzetméteres boltok részaránya 18 százalékról 17-re csökkent.