1p
A magyarok szerint alapvetően romlott az egészségügyi ellátás. A szakorvosokra sokkal többen panaszkodtak, mint korábban. Van azonban, ahol javulást láttak az emberek.

Alapvetően negatív változásokat tapasztaltak az egészségügyben az elmúlt öt évben a magyarok, általánosságban és a konkrét szolgáltatásokban is. Az különböző szolgáltatásokhoz való általános hozzáférés a magyar lakosság 42 százaléka szerint nehezebb, mint öt évvel ezelőtt volt, s csak 19 százalék tapasztal könnyebbséget ezen a téren - derül ki az Ipsos felméréséből. Ezekkel az adatokkal az egészségügyi rendszer egészét minősítő rangsor vége felé szerepel Magyarország.

Voltak, akik szerint javult

A válaszadók a konkrét szolgáltatások közül a háziorvosi hálózat és a gyógyszerellátás változásairól nyilatkoztak a leginkább kedvezően a magyarok, de a 15 ország közül így is mezőny harmadik harmadába tartozunk. A lakosság 21 százaléka úgy érzi, hogy jelenleg könnyebben igénybe tudják venni a háziorvosok szolgáltatásait, mint öt évvel ezelőtt, de ugyanekkora hányaduk szerint ezen a téren romlott a helyzet.

Felemás értékelést adtak a magyarok a gyógyszerellátás elmúlt öt esztendejéről: 24 százalékuk szerint most jobban működik ez a terület, 25 százalék szerint rosszabbul.

A szakorvosi ellátásra panaszkodtak leginkább

Az orvosi diagnózist elősegítő vizsgálatokhoz, labortesztekhez való aktuális hozzáférést sokkal negatívabban ítélik meg, mint a korábbi állapotot: 2008-hoz képest a lakosság 39 százaléka romlást tapasztalt, 18 százaléka javulást. Hasonlóképpen kedvezőtlen összkép rajzolódik ki a kórházi ellátás elterjedtségéről, igénybevételének lehetőségeiről: 38 százalék szerint ez öt év alatt szűkösebbé vált, s csak 15 százalék szerint lett bőségesebb.

Az elmúlt öt évre visszatekintve a szakorvosi ellátás állapotáról változott meg leginkább az emberek véleménye, mégpedig negatívan: a lakosság közel fele, 45 százaléka szerint rosszabb lett a helyzet, s mindössze 16 százaléknyian észleltek pozitív fejleményeket. E három terület mérlegét más országokéval összehasonlítva a 14. helyen vagyunk, csupán a spanyolok 2008-hoz való viszonyítása vált a miénknél negatívabbá.

A sor végére kerültünk

Az egészségügyi ellátásban való közvetlen, betegként való részvételre alapozott tapasztalatokat összegezve is elég kritikusak a magyarok, a tájékoztatás alaposságát – összességében pozitív véleménnyel - illetően a sorban 11. helyen, a többi dimenzióban a 13-14. helyre kerültünk. A magyar lakosság alapvetően pozitívan minősíti az orvosoktól kapott tájékoztatásban bekövetkezett változásokat: 29 százalékuk szerint bőségesebb a felvilágosítás, mint 2008-ban, 17 százaléknak viszont ezzel ellentétesek a közvetlen benyomásai.

Kiegyensúlyozott tapasztalatai vannak a magyaroknak a kezelési módok sokféleségét illetően, 22 százalékuk arra hívta fel a figyelmet, hogy többféle gyógyulási lehetőséget ajánlanak neki mostanában, mint régebben (24 százalék ezt nem tapasztalta). A magyar páciensek nagyjából egyötöde (19-22 százaléka) számolt be arról, hogy 2008-hoz képest jobb minőségű és magasabb színvonalú az egészségügyi ellátás, magasabb fokú a szervezettség, s jobban odafigyelnek a betegekre. Negatív változásokat (alacsonyabb színvonalat és minőséget, a szervezetlenség jeleit valamint a kisebb empátiát) viszont nagyobb arányban, nagyjából 27-29 százaléknyian érzékeltek. A leginkább kedvezőtlen változásokat a magyarok a gyógyítási folyamat ütemében tapasztalták meg: 36 százalék úgy érzi, hogy az ellátás lassabbá vált az elmúlt öt évben, míg 21 százalék szerint gyorsabb lett.

Az egészségügyi viszonyok alakulásában a leginkább pozitív változásokról a dél-koreaiak számoltak be, s mellettük még az argentinoknak és az ausztráloknak, az európai országok közül a belgáknak és a németeknek javult a véleménye erről a szektorról az elmúlt öt évben. Az egészségügyről való értékelések alapján a magyarok a 15 ország összesített rangsorának 14. helyén szerepelnek, de a spanyolok még kedvezőtlenebb folyamatokat érzékeltek az ellátásban, mint mi.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló Leszámolnak az oroszok az iPhone egyik legkedveltebb funkciójával
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 13:51
Korlátozzák a FaceTime működését.
Vásárló Hordozható töltőállomások: megbízható társ az energiaellátásban
Márkázott tartalom | 2025. december 4. 08:25
Eszedbe jutott már, hogy mi történne, ha a kirándulás közepén merülne le a telefonod, vagy egy hosszabb áramszünet idején nem tudnád tölteni az alapvető eszközeidet? A modern világban, ahol nap mint nap elektromos eszközökre támaszkodunk, különösen fontos, hogy mindig legyen kéznél egy alternatív energiaforrás. 
Vásárló Mi a különbség a különleges bankkártyák között?
Márkázott tartalom | 2025. december 3. 10:47
Van egy tárgy, amely a legtöbb dolgozó zsebében ott lapul, és amelyet akár nap mint nap használ: ez pedig a bankkártya. Ennek a kis eszköznek többféle változata is van, cikkünkben ezeket vesszük szemügyre.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG