4p

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előző hónapok tempós áremelkedése után szokatlanul nagy csökkenést mért az élelmiszerárakban a Privátbankár.hu legfrissebb, augusztusi Árkosár-felmérése - éves mélypontra kerültek az árak. Normalizálódik a helyzet a zöldségosztályon, ahogy a magyar áru átveszi az import helyét; a dinnye ára pedig közelít a 100 forintos lélektani határhoz.
Fotó: Privátbankár.hu

Augusztus 2-án vettük nyakunkba három hazai hipermarketlánc egy-egy egységét, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk. Az elmúlt hónapok tempós áremelkedése után azt tapasztaltuk: a nyár végére komolyabb leárazásokba kezdtek a láncok, ennek következtében az Auchanban, az Intersparban és a Tescoban is jóval olcsóbban megúszhattuk a havi nagybevásárlást, mint júliusban.

A hiperek nagyon együtt mozogtak: mindhárom helyen 5-7 százalék körüli havi árcsökkenést mértünk, a különbségek a végeredményben így nem jelentősek. A legolcsóbb és a legdrágább áruház között is csak 434 forint a differencia, alig 2 százalék.

Jó hír a vásárlóknak, hogy mindenhol 20 ezer forint alá esett a nagybevásárlás végösszege, és így az átlagár is (19 609 forint). Ilyet utoljára áprilisban mértünk - a mostani árszint ráadásul éves mélypontot is jelent.

Tavasszal fordult elő utoljára az is, hogy az Árkosár éves árindexe negatív lett. Ez azt jelenti, hogy nem csak az előző hónapnál, hanem az előző év augusztusánál is olcsóbban tudtunk most bevásárolni, bár tavaly nyárhoz képest már szerényebb az árcsökkentés mértéke. 1,3 százalékkal kerül kevesebbe most a nagybevásárlás, mint egy éve - ez az Interspar 4 és az Auchan 1,1 százalékos éves árcsökkentésének köszönhető. A Tesco 1,1 százalékot emelt az árain tavalyhoz képest, ám még így is ők lettek a legolcsóbbak augusztusban.

Ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbban kínálják, akkor 18 ezer forintnál is kevesebbet kellene fizetnünk, ám 3 hipermarketet végigjárni vagy három bevásárlócsapatot leszervezni nem valami szívderítő feladat, biztosan nem éri meg a kevesebb mint kétezer forintos spórolást.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH csütörtökön teszi közzé a fogyasztói árak júliusi alakulásáról szóló inflációs adatot.

A havi szinten komolynak nevezhető árcsökkenésben jelentős szerepe volt annak is, hogy folytatódott a korábbi árrekorder, a krumpli árának esése - közel 30 százalékkal olcsóbban találtunk most burgonyát az áruházakban, mint júliusban. Így már csak 19 százalékkal drágább a krumpli, mint egy éve, holott az elmúlt hónapokban 100 százalék fölötti éves áremeléseknek is lehettünk tanúi ezen a fronton.

Júliushoz képest számos termék olcsóbb lett, ezek közül kiemelkedik az UHT tej és a margarin 15 százalék körüli árcsökkenése is, de pezsgőt is 10 százalékkal olcsóbban találtunk, mint egy hónapja. Komolyabb áremelést csak egyes üdítőknél mértünk júliushoz képest.

Tavaly augusztushoz képest a már említett, 19 százalékot dráguló krumpli mellett a liszt 32 százalékos, a tészta 22 százalékos drágulását érdemes kiemelni. 10 százalékot meghaladó mértékben drágult a túró rudi, a májas és a kenyér is. Nagyjából 20 százalékkal olcsóbb lett viszont az alma, a tea és az UHT tej, 10 százalékot meghaladó éves árcsökkentést mértünk a pezsgőnél, a margarinnál és a kávénál is.

Havi legolcsóbbak

Ezúttal is kiválasztottunk 3 élelmiszert, és megnéztük, hol adják a legolcsóbban - márkára és minőségre való tekintet nélkül.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Tovább figyeljük a dinnyekínálatot a hipermarketekben. A legolcsóbb görögöt az Intersparban találtuk: 119-ért adták a hazai magszegény görögdinnyét, az akciós ár már közelít a 100 forintos lélektani határhoz. (Ez nem csak a vásárlók lélektani határa, a dinnyetermesztők is valahol ezen a környéken szoktak kiakadni a túl alacsony felvásárlási ár miatt.) Az Auchan és a Tesco 139-ért adta a magyar görögdinnye kilóját. Sárgadinnyét 199 forintért kaphatunk olcsón - az Intersparban ennyiért magyart adnak, a Tescóban viszont csak spanyolt találtunk. Az Auchanban 299-ért adták a magyar sárgadinnyét.

Grillsajtot az Auchanban adtak a legolcsóbban: 2245 volt a Mizo termékek kilója akciósan. A Tesco sajátmárkás grill camembert-je 2653 forintra jött ki kilónként, az Intersparban a legolcsóbb a szarvasi grill mozzarella volt 2660 forintért kilónként.

Még tart a fesztiválszezon, elkezdődött a Sziget is, megnéztük, az alacsonyabb költségvetéssel bíró fesztiválozók hol mennyiért kaphatnak olcsó vodkát. A Tescóban csak 3169 forint a Pure Star literje, az Auchanban pedig 3658 forint az akciós Crystal Vodka literenként. Az Interspar Girja márkájú magyar versenyzője egy hajszállal marad a literenkénti 4 ezer forintos ár alatt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG