Az első negyedévben 21,8 millió személyi számítógépet értékesítettek, míg egy évvel korábban 27,3 milliót. laptopból az idén 13,6 millió darabot adtak el, 20,6 százalékkal kevesebbet mint tavaly, asztali készülékekből pedig 8,3 milliót, 19,6 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. A nyugat-európai személyiszámítógép-eladások az idei első negyedévben sorban a harmadik negyedévben mutattak visszaesést, 22,3 százalékosat.
Kelet- és Közép-Európában, a Közel-Keleten és Afrikában az értékesítések 17,5 százalékkal csökkentek, az eladott eszközök összesen valamivel több mint 10 millió példányra estek az idei első negyedévben. Ezen belül a kelet-európai térség 20,8 százalékos visszaesést szenvedett el, a Közel-Keleten és Afrikában viszont csak 14 százalékkal csökkentek az eladások.
Átalakulóban van a személyi számítógépek piaca. A választék manapság nagyobb mint valaha, legyen szó akár kiviteli formáról vagy operációs rendszerekről. Az olyan új technológiák mint az érintőképernyő és az ultrabook kivitel már felkeltették a vásárlói érdeklődést és viszonylag nagy forgalmat generálnak, de a magas ár még mindig inkább meglévő készülékeik megtartására és kivárásra készteti a lakossági és vállalati vásárlókat egyaránt. Míg a lakossági szegmensben a dizájn, a márka, az elérhető alkalmazások és az ár egyaránt döntési tényezőnek tekinthető, a vállalati szektor egyelőre még óvatosan mérlegeli a meglévő opciókat.