1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon mobil készülékükkel a telefonbeszélgetéseken kívül a legtöbben SMS-t küldenek, fényképeznek vagy hangpostafiókban hagynak üzenetet. Naponta többször főleg munkahelyről, vagy iskolából, illetve várakozás közben használjuk mobiltelefonunkat. Az európai átlagot ugyanakkor még mindig alulmúljuk, itthon sokkal kevesebben használnak különböző mobil funkciókat és kevesebbet is telefonálunk.

A Nielsen piackutató felmérése szerint a mobiltelefon-tulajdonosok 19 százaléka a telefonáláson kívül zenét tölt le vagy hallgat mobiljával, 18-18 százalékuk játszik vagy globális helymeghatározó rendszerként használja mobilját. A megkérdezettek 16 százaléka fér hozzá közösségi hálózathoz, további 15 százalék pedig az interneten szörföl.  

A tulajdonosok arra a kérdésre, hogy az általa használt funkciók közül számára melyik a legfontosabb, a válaszadók 52 százalék mondta a hangpostát, 24 az SMS-t, majd a fényképezést 6 százalék.

A megkérdezettek a legtöbbször a munkahelyen vagy az iskolában (23 százalék), várakozás közben (14), családdal vagy barátokkal való együttlét idején (9) használják mobiljukat. A megkérdezettek 70 százaléka ugyanakkor nem részesítené előnyben a mobiltelefont a PC-vel, a laptoppal, vagy a táblagéppel szemben.

A telefonáláson kívül mire használják a mobiltelefont? (%)
Európa Magyarország Csehország Lengyelország
SMS küldése 72 72 80 77
Hangpostafiókban üzenet hagyása 67 52 73 66
Fényképezés 58 58 60 74
Zene letöltés/hallgatás 30 19 21 34
Játékok 28 18 23 33
Közösségi médiához történő hozzáférés 26 16 17 11
Internetezés 25 15 19 16
Forrás: Nielsen


A vizsgált huszonnyolc európai országban az SMS-eket küldők és a fényképezők aránya ugyanúgy 72 és 58 százalék, mint Magyarországon. Eltér viszont a hangpostafiók használóinak mutatója, valamint a magyarországi 52 százalékkal szemben földrészünk válaszadóinak átlagban 67 százaléka szokott mobiljával fényképezni.

Figyelemre méltóan különbözik a naponta többszöri telefonhasználat helyénél a magyar és az európai átlagos mutató. Utóbbi ugyanis általában magasabb. Munkahely vagy iskola esetében a magyarországi 23 százalékkal szemben az európai átlag 30 százalék. Várakozás közben a magyarországi 14 százalékkal szemben Európában a megkérdezettek 24 százaléka használja mobilját, családdal, barátokkal való együttlét közben ugyancsak többen, 13 százalék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG