1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon mobil készülékükkel a telefonbeszélgetéseken kívül a legtöbben SMS-t küldenek, fényképeznek vagy hangpostafiókban hagynak üzenetet. Naponta többször főleg munkahelyről, vagy iskolából, illetve várakozás közben használjuk mobiltelefonunkat. Az európai átlagot ugyanakkor még mindig alulmúljuk, itthon sokkal kevesebben használnak különböző mobil funkciókat és kevesebbet is telefonálunk.

A Nielsen piackutató felmérése szerint a mobiltelefon-tulajdonosok 19 százaléka a telefonáláson kívül zenét tölt le vagy hallgat mobiljával, 18-18 százalékuk játszik vagy globális helymeghatározó rendszerként használja mobilját. A megkérdezettek 16 százaléka fér hozzá közösségi hálózathoz, további 15 százalék pedig az interneten szörföl.  

A tulajdonosok arra a kérdésre, hogy az általa használt funkciók közül számára melyik a legfontosabb, a válaszadók 52 százalék mondta a hangpostát, 24 az SMS-t, majd a fényképezést 6 százalék.

A megkérdezettek a legtöbbször a munkahelyen vagy az iskolában (23 százalék), várakozás közben (14), családdal vagy barátokkal való együttlét idején (9) használják mobiljukat. A megkérdezettek 70 százaléka ugyanakkor nem részesítené előnyben a mobiltelefont a PC-vel, a laptoppal, vagy a táblagéppel szemben.

A telefonáláson kívül mire használják a mobiltelefont? (%)
Európa Magyarország Csehország Lengyelország
SMS küldése 72 72 80 77
Hangpostafiókban üzenet hagyása 67 52 73 66
Fényképezés 58 58 60 74
Zene letöltés/hallgatás 30 19 21 34
Játékok 28 18 23 33
Közösségi médiához történő hozzáférés 26 16 17 11
Internetezés 25 15 19 16
Forrás: Nielsen


A vizsgált huszonnyolc európai országban az SMS-eket küldők és a fényképezők aránya ugyanúgy 72 és 58 százalék, mint Magyarországon. Eltér viszont a hangpostafiók használóinak mutatója, valamint a magyarországi 52 százalékkal szemben földrészünk válaszadóinak átlagban 67 százaléka szokott mobiljával fényképezni.

Figyelemre méltóan különbözik a naponta többszöri telefonhasználat helyénél a magyar és az európai átlagos mutató. Utóbbi ugyanis általában magasabb. Munkahely vagy iskola esetében a magyarországi 23 százalékkal szemben az európai átlag 30 százalék. Várakozás közben a magyarországi 14 százalékkal szemben Európában a megkérdezettek 24 százaléka használja mobilját, családdal, barátokkal való együttlét közben ugyancsak többen, 13 százalék.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG