4p
Gyakorlatilag napi szinten hallunk különböző, otthonokat „okosító” eszközökről, valamiért azonban mégsem terjednek gombamód az ilyen megoldások. A most még drága eszközök mellett ugyanis hiányzik az a digitális szolgáltatás, amivel ezeket képesek lennénk működőképes hálózatba kötni. Márpedig ha ezt nem oldják meg maguk a szolgáltatók, akkor kétséges, hogy a közeljövőben az átlag magyar is okos otthonban élhessen.

Mindig lesz néhány techno-optimista, aki az első perctől kezdve rajta lóg a világ ütőerén és követi a legújabb trendeket. Az már biztos, hogy a jövő a hálózatba kötött, egymással kommunikáló, automatizált rendszerekben és eszközökben lesz, ezt ma már a Dolgok Interneteként (Internet of Things, IoT) ismerjük. Kezdetleges rendszerek ma már elérhetők, hiszen vannak okos termosztátok, sütők, redőnyök, ébresztőórák és sok más egyéb, ezek egységes, működőképes hálózatba kötéséhez azonban hiányzik a megfelelő szolgáltatási háttér, derül ki az Accenture nemzetközi felméréséből.

Forrás: Accenture

A cég még tavaly év végén készítette el 26 országban a felmérését, köztük Magyarországon is, ahol összesen 26 ezer 14 és 55 év közötti fogyasztót kérdeztek meg a digitális eszközökhöz való hozzáállásukról, vásárlói szokásukról, a szolgáltatások és tartalmak igénybevételéről, a szolgáltatók iránti bizalmukról, valamint az internetre csatlakozott életstílusuk jövőjéről. Márpedig ezek alapján nem csak a magyar fogyasztóknak, de Európa szerencsésebb országaiban is várni kell még az áttörésre, tudta meg a Privátbankár.hu.

Minket sem kímélnek a problémák

A felmérésből kiderült, hogy Magyarországon is sok olyan csatlakoztatott készülék van, melynek biztonságos használata során a fogyasztók problémákkal szembesülnek. A kutatás szerint az internetre csatlakoztatott technológiába fektető fogyasztók több mint fele, 42 százalékuk kihívásokkal szembesül. Legtöbbször túl bonyolultnak bizonyul az eszközök használata (12 százalék), vagy épp egyáltalán nem csatlakoztathatók az internetre (3 százalék). Öt százalék esetében nem működik a beállítás, továbbá sokan hiányolják a személyre szabás lehetőségét, emellett biztonsági aggályaik vannak, vagy épp nem elégedettek az ügyféltámogatással.

Aki lemarad, ott marad?

Az otthonok ugyanakkor a jövőben szolgáltatások internetre csatlakoztatott és testreszabott ökoszisztémájává válnak, így a kommunikációs szolgáltatóknak komoly esélyük van rá, hogy ők legyenek az otthoni ökoszisztémát kezelő egyedüli szolgáltatók Magyarországon is. Jelenleg azok az online fogyasztók, akik tervezik csatlakoztatott otthon szolgáltatás megvásárlását, nagyjából 70 százaléka egy távközlési operátort választana, ha kínálna ilyet. Emellett az internetre csatlakoztatott egészségügyi szolgáltatásokra a fogyasztók 51 százaléka szintén egy kommunikációs szolgáltatót választana Magyarországon.

Forrás: Accenture

Emellett globálisan az okos eszközök és szolgáltatások körében az oktatás és tanulás, otthoni felügyelet, online biztonság és tárolás preferált szolgáltatói sorában a kommunikációs szolgáltatók a második helyet foglalják el, ezekre szintén érdemes figyelniük a szolgáltatóknak és meglovagolni az igényeket. Francesco Venturini, az Accenture média- és kommunikációipari globális iparági igazgatója szerint a verseny élesedésével, amennyiben a kommunikációs szolgáltatók nem teszik meg gyorsan a hiper-testreszabott szolgáltatások nyújtásához szükséges változtatásokat, kockáztatják, hogy veszítenek piaci részesedésükből, és olyan szervezetekké válnak, amelyek pusztán csatlakozást kínálnak hozzáadott érték nélkül, ez pedig zsugorodó bevételt jelent számukra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG