4p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gyakorlatilag napi szinten hallunk különböző, otthonokat „okosító” eszközökről, valamiért azonban mégsem terjednek gombamód az ilyen megoldások. A most még drága eszközök mellett ugyanis hiányzik az a digitális szolgáltatás, amivel ezeket képesek lennénk működőképes hálózatba kötni. Márpedig ha ezt nem oldják meg maguk a szolgáltatók, akkor kétséges, hogy a közeljövőben az átlag magyar is okos otthonban élhessen.

Mindig lesz néhány techno-optimista, aki az első perctől kezdve rajta lóg a világ ütőerén és követi a legújabb trendeket. Az már biztos, hogy a jövő a hálózatba kötött, egymással kommunikáló, automatizált rendszerekben és eszközökben lesz, ezt ma már a Dolgok Interneteként (Internet of Things, IoT) ismerjük. Kezdetleges rendszerek ma már elérhetők, hiszen vannak okos termosztátok, sütők, redőnyök, ébresztőórák és sok más egyéb, ezek egységes, működőképes hálózatba kötéséhez azonban hiányzik a megfelelő szolgáltatási háttér, derül ki az Accenture nemzetközi felméréséből.

Forrás: Accenture

A cég még tavaly év végén készítette el 26 országban a felmérését, köztük Magyarországon is, ahol összesen 26 ezer 14 és 55 év közötti fogyasztót kérdeztek meg a digitális eszközökhöz való hozzáállásukról, vásárlói szokásukról, a szolgáltatások és tartalmak igénybevételéről, a szolgáltatók iránti bizalmukról, valamint az internetre csatlakozott életstílusuk jövőjéről. Márpedig ezek alapján nem csak a magyar fogyasztóknak, de Európa szerencsésebb országaiban is várni kell még az áttörésre, tudta meg a Privátbankár.hu.

Minket sem kímélnek a problémák

A felmérésből kiderült, hogy Magyarországon is sok olyan csatlakoztatott készülék van, melynek biztonságos használata során a fogyasztók problémákkal szembesülnek. A kutatás szerint az internetre csatlakoztatott technológiába fektető fogyasztók több mint fele, 42 százalékuk kihívásokkal szembesül. Legtöbbször túl bonyolultnak bizonyul az eszközök használata (12 százalék), vagy épp egyáltalán nem csatlakoztathatók az internetre (3 százalék). Öt százalék esetében nem működik a beállítás, továbbá sokan hiányolják a személyre szabás lehetőségét, emellett biztonsági aggályaik vannak, vagy épp nem elégedettek az ügyféltámogatással.

Aki lemarad, ott marad?

Az otthonok ugyanakkor a jövőben szolgáltatások internetre csatlakoztatott és testreszabott ökoszisztémájává válnak, így a kommunikációs szolgáltatóknak komoly esélyük van rá, hogy ők legyenek az otthoni ökoszisztémát kezelő egyedüli szolgáltatók Magyarországon is. Jelenleg azok az online fogyasztók, akik tervezik csatlakoztatott otthon szolgáltatás megvásárlását, nagyjából 70 százaléka egy távközlési operátort választana, ha kínálna ilyet. Emellett az internetre csatlakoztatott egészségügyi szolgáltatásokra a fogyasztók 51 százaléka szintén egy kommunikációs szolgáltatót választana Magyarországon.

Forrás: Accenture

Emellett globálisan az okos eszközök és szolgáltatások körében az oktatás és tanulás, otthoni felügyelet, online biztonság és tárolás preferált szolgáltatói sorában a kommunikációs szolgáltatók a második helyet foglalják el, ezekre szintén érdemes figyelniük a szolgáltatóknak és meglovagolni az igényeket. Francesco Venturini, az Accenture média- és kommunikációipari globális iparági igazgatója szerint a verseny élesedésével, amennyiben a kommunikációs szolgáltatók nem teszik meg gyorsan a hiper-testreszabott szolgáltatások nyújtásához szükséges változtatásokat, kockáztatják, hogy veszítenek piaci részesedésükből, és olyan szervezetekké válnak, amelyek pusztán csatlakozást kínálnak hozzáadott érték nélkül, ez pedig zsugorodó bevételt jelent számukra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG