4p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gyakorlatilag napi szinten hallunk különböző, otthonokat „okosító” eszközökről, valamiért azonban mégsem terjednek gombamód az ilyen megoldások. A most még drága eszközök mellett ugyanis hiányzik az a digitális szolgáltatás, amivel ezeket képesek lennénk működőképes hálózatba kötni. Márpedig ha ezt nem oldják meg maguk a szolgáltatók, akkor kétséges, hogy a közeljövőben az átlag magyar is okos otthonban élhessen.

Mindig lesz néhány techno-optimista, aki az első perctől kezdve rajta lóg a világ ütőerén és követi a legújabb trendeket. Az már biztos, hogy a jövő a hálózatba kötött, egymással kommunikáló, automatizált rendszerekben és eszközökben lesz, ezt ma már a Dolgok Interneteként (Internet of Things, IoT) ismerjük. Kezdetleges rendszerek ma már elérhetők, hiszen vannak okos termosztátok, sütők, redőnyök, ébresztőórák és sok más egyéb, ezek egységes, működőképes hálózatba kötéséhez azonban hiányzik a megfelelő szolgáltatási háttér, derül ki az Accenture nemzetközi felméréséből.

Forrás: Accenture

A cég még tavaly év végén készítette el 26 országban a felmérését, köztük Magyarországon is, ahol összesen 26 ezer 14 és 55 év közötti fogyasztót kérdeztek meg a digitális eszközökhöz való hozzáállásukról, vásárlói szokásukról, a szolgáltatások és tartalmak igénybevételéről, a szolgáltatók iránti bizalmukról, valamint az internetre csatlakozott életstílusuk jövőjéről. Márpedig ezek alapján nem csak a magyar fogyasztóknak, de Európa szerencsésebb országaiban is várni kell még az áttörésre, tudta meg a Privátbankár.hu.

Minket sem kímélnek a problémák

A felmérésből kiderült, hogy Magyarországon is sok olyan csatlakoztatott készülék van, melynek biztonságos használata során a fogyasztók problémákkal szembesülnek. A kutatás szerint az internetre csatlakoztatott technológiába fektető fogyasztók több mint fele, 42 százalékuk kihívásokkal szembesül. Legtöbbször túl bonyolultnak bizonyul az eszközök használata (12 százalék), vagy épp egyáltalán nem csatlakoztathatók az internetre (3 százalék). Öt százalék esetében nem működik a beállítás, továbbá sokan hiányolják a személyre szabás lehetőségét, emellett biztonsági aggályaik vannak, vagy épp nem elégedettek az ügyféltámogatással.

Aki lemarad, ott marad?

Az otthonok ugyanakkor a jövőben szolgáltatások internetre csatlakoztatott és testreszabott ökoszisztémájává válnak, így a kommunikációs szolgáltatóknak komoly esélyük van rá, hogy ők legyenek az otthoni ökoszisztémát kezelő egyedüli szolgáltatók Magyarországon is. Jelenleg azok az online fogyasztók, akik tervezik csatlakoztatott otthon szolgáltatás megvásárlását, nagyjából 70 százaléka egy távközlési operátort választana, ha kínálna ilyet. Emellett az internetre csatlakoztatott egészségügyi szolgáltatásokra a fogyasztók 51 százaléka szintén egy kommunikációs szolgáltatót választana Magyarországon.

Forrás: Accenture

Emellett globálisan az okos eszközök és szolgáltatások körében az oktatás és tanulás, otthoni felügyelet, online biztonság és tárolás preferált szolgáltatói sorában a kommunikációs szolgáltatók a második helyet foglalják el, ezekre szintén érdemes figyelniük a szolgáltatóknak és meglovagolni az igényeket. Francesco Venturini, az Accenture média- és kommunikációipari globális iparági igazgatója szerint a verseny élesedésével, amennyiben a kommunikációs szolgáltatók nem teszik meg gyorsan a hiper-testreszabott szolgáltatások nyújtásához szükséges változtatásokat, kockáztatják, hogy veszítenek piaci részesedésükből, és olyan szervezetekké válnak, amelyek pusztán csatlakozást kínálnak hozzáadott érték nélkül, ez pedig zsugorodó bevételt jelent számukra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG